2020-05-27, 21:01
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det ska inte vara något parfymerat skit. Det ska vara riktigt herrsnus.

General portion och liknande går bra helst extra strong!

Kört knox stark så länge jag kan minnas nu. Men testade faktiskt i helgen något nytt Loop mint mania strong. Den var faktiskt rätt skön även om jag inte är för vitt. Men nog ot.
Citera
2020-05-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men skit i vad FHM presenterar då!
Kolla bara på platz och c19.
Det är vad jag gör. Sen kan man kolla på FHM, om man vill veta exakt dödsdag.

Platz och c19 följer bara vad regionerna presenterar
Jag har oxå mina källor att titta på. Men jag tycka fortfarande att det är lite konstigt att FHM visar en graf som en del av den är korrekt och sista delen inkorrekt.
Den är en missvisande graf i högsta grad.
Citera
2020-05-27, 21:02
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Säkert finns där en marginal, men priset är inte väldigt annorlunda än här i Finland. Jag betalade först 39,90 för en läkarkonsultation på distans (dvs varför och när tror jag att jag varit sjuk), och sedan 44 (egentligen 59 minus 15 som ersattes av staten) för själva testet. Om det hade varit positivt så hade två laboratorie test för att konfirmera resultatet ingått.
Fast det var nog en PCR och inget antikroppstest? PCR är en tiopotens dyrare än antikroppstest.
Citera
2020-05-27, 21:04
Medlem
Stones avatar
Italien tillåts gråta ut i Rapport. Det är helt jävla otroligt. Italien är Europas Zimbabwe. Låt skiten rasa en gång för alla, sluta hjälp allt och alla. När skall det bli konsekvens av dåliga val?
Citera
2020-05-27, 21:04
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja det är helt sjukt. Någonstans måste gränsen gå. Men var? Ska de fortfarande vid 15 k säga : ”vi får jämföra när allt är över” - eller börja införa skarpa åtgärder? Förr eller senare måste väl protesterna bli så stora att de får erkänna sitt feltänk?

Men detta är Sverige i ett nötskal. Beslut grundas på: ”Vår strategi i Corona kommer löna sig om några år - det har vi teorier om. Alla andra länder är dumma och tar fel”

Eller: ”invandring från tredje världen är en vinst ekonomiskt men det ta några år - alla andra länder är losers som inte fattar detta”
Som om man behöver vänta tills det är över med att bedöma om Tengnell är en idiot? Karln har ju knappt haft ett rätt.
Citera
2020-05-27, 21:06
Medlem
senapslamms avatar
De negativa ekonomiska konsekvenserna lär bli stora.
Ett land där smittan bara fortsätter och fortsätter.
Ingen handlingskraft. Vilket företag vill investera i Stockholm och flytta personal hit?
Nej vi hamnar i strykklass.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Italien tillåts gråta ut i Rapport. Det är helt jävla otroligt. Italien är Europas Zimbabwe. Låt skiten rasa en gång för alla, sluta hjälp allt och alla. När skall det bli konsekvens av dåliga val?

Jo och Sverige är ju Europas Nord Korea, borde ju bli lite konsekvenser på detta.
Citera
Medlem
Vi vet inte vilka permanenta långvariga effekter som viruset ger. Läkare talar om allt från månader av trötthet, kan inte klara fysisk träning och så vidare även i de fall som inte vårdats på sjukhus. Det verkar också kunna påverka den kognitiva förmågan med glömskt och andra konstiga symptom.

Hur i helvete kan vår regering och myndigheter utsätta befolkningen för detta? Försiktighetsprincipen bör råda och som sagt: Det är aldrig för sent att stoppa smittspridningen vad än Tengil och hans svarta riddare hävdar.
Citera
2020-05-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Nej, inte enligt tidigare statistik. Men i detta nu ökar samtalen och de som har vårdbehov gällande covid-19. Ganska markant!

Nu är jag inte insatt i hur detta fungerar, så ber om ursäkt redan i förväg om jag tänker fel.

Igår gick region Stockholm ut med att man kommer testa alla med klinisk indikation på covid-19 som behöver utredas.
Skulle inte detta kunna hänga ihop? Plötsligt så börjar alla jävlar med symptom höra av sig för att försöka få ett test. Tidigare har det ju varit blankt nej, och folk är ju utvecklingsstörda när det kommer till att ta till sig information.

Bara en gissning från min sida..

För övrigt så tycker jag ju precis som alla andra här inne att alla borde få testa sig. Det borde ju finnas skattepengar till det i detta land..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Sverige är ett skämt, så han har fakturerat FHM när han varit med som oberoende för att stötta deras strategi, det är korruption. Och nu när de blir ertappade så räcker det med att pudla lite, det är en gigantisk skandal. Kolla på England där deras motsvarighet fick avgå för att ha brutit mot reglerna kring besök, eller Johnsons högra hand som lämnade över barnen till morföräldrarna och förmodligen kommer att få avgå för det (med all rätt).

Här sitter kompisarna från Karolinska, Giesecke och Sven Britton och styr Sveriges coronastrategi genom Tegnell och Tom Britton. Tvärtemot i princip alla andra i branschen är de emot smittspårning och ser inget behov av testning, de flesta har redan haft sjukdomen... Trots att bara 7% har antikroppar.

Nu har jag jobbat hemifrån i tre månader i en frivillig lockdown, medan övriga Norden öppnar upp så kommer vi fortsätta i det här skadliga limbostadiet och med vad det verkar ökad smittspridning blir det kanske en sen lockdown här vilket fullkomligen kommer krossa svensk ekonomi...
Det känns inte som att det är någon skräll att det börjar dyka upp sånt här. Svenska politiker och myndigheter är en stor infekterad svulst av korruption idag.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Man kan även vända på det och visa på de exempel i tråden som hetsar om tusentals döda i Sverige.

Allt handlar om vad man väljer att se.

Vi har tusentals döda i Sverige.

rapporterade avlidna idag inom parantes

4.220 Sweden (95)

235 Norway (0)
565 Denmark (2)
313 Finland (1)
10 Island (0)

1.123 totalt i övriga Norden

källa https://www.worldometers.info/coronavirus/

EDIT: räcker att titta på siffrorna för att fatta att nåt är fel.
Senast redigerad av gloffgloff 2020-05-27 kl. 21:13.
Citera
2020-05-27, 21:11
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Källa på alla dessa påståenden?

”Mängder av nya patienter på Sahlgrenska”
”Ökat tryck på web-läkare”

DN är de enda som lyft detta. Det är faktiskt ganska oroväckande. Antalet som vårdas på IVA i Stockholm har helt plötsligt slutat sjunka. Det ser ut som om det blivit en platå och lutar det åt något håll så är det uppåt. Du kan själv kolla siffrorna hos SIR. Media borde verkligen lyfta detta. Det lär bli en jävla trist sommar annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in