Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
De flesta missbedömer vad det hela handlar om. Jag blev lika hämndlysten som de flesta härinne ett par månader. Ända tills jag stötte på mammans hat mot denna pojke. Lås in och släng bort nyckeln typ. Hennes hat var så oförsonligt att jag blev tvungen att analysera ursprunget. Det är belagt av fackfolk att skuldkänslor oftast väcker aggressioner.
Efter en analys lade jag ihop den misstanken med vad kuratorn på Wilmas skola sagt i polisförhör om flickungen. (Finns i slutet på bifogat PM). Bland annat framgick att Wilma hade gjort sej ovän med många på skolan, inte bara dom i hennes egen klass. Wilma insåg själv att det bästa var att sluta.
Pappan ställde sig obegripligt positiv till denna lösning. Det luktade minsta motståndets lag. Något alternativ för Wilma presenterades inte av någon vuxen. Jag såg i samma PM en SMS-dialog mellan våra båda ungdomarna där det framgick vem Wilma ansåg hade försörjningsansvaret. Hon tiggde pengar till någon utgift helt enkelt. Om jag fattat rätt så var Wilma placerad hos nån värdfamilj, kanske fosterfamilj. Två aggressionshämmade och konflikträdda föräldrar hade lämpat över ansvaret till nån annan så snart den besvärliga flickan måste få göra föräldrauppror. Så bekvämt. Vuxna bär ett mycket tungt ansvar för denna tragedi.
Denna stackars pojke var utnyttjad som den som skulle få agera buffert och barnvakt åt båda föräldraparen. Grabben som säkert hade en tung ryggsäck redan från början, fick ännu en alltför tung börda. Wilma var nog inte go att tas med. Det är möjligt att hon flög på honom först. Skador på hans läpp bland annat finns omvittnade. Att det gick åt helvete borde inte förvåna någon.
En annan sak. Han ljuger och nekar för att slippa ansvar för mord. Jag tror det är sanning iaf när han säger "jag klarar inte att stycka någon". Det insåg han nog när han skar huvet av sitt ex. Det stötte på svårigheter.
Alla förutsätter att flickan styckats. Jag menar att huvudet var den enda kroppsdel som styckades loss. Ett huvud väger c:a 3,6 kg. Totalvikt på flickan var 49 kg har jag snappat. En kropp utan huvud blir mer lätthanterlig. Biljettköpet till Göteborg var troligen ämnat att lura polisen att den var inköpt av Wilma.
Tågkonduktörn litar jag inte på. Jag anser att kroppen utan huvud transporterats till Ljungkile i stulen bil och grävts ner där i mjuk lerjord. Därav lerstänk på kläder och leriga skor som setts genom brevlådan. Bilen har han dumpat på orten och gått hem enligt plan. Om du just har berövat någon livet - varför skulle du rygga för en bilstöld?
https://docdro.id/hB6jZE2
https://spa.merinfo.se/question/vad-vager-ett-normalt-huvud-pa-en-manniska
Hmm... hur skulle man få polis, MP, FIKK att leta resten av W. nära åt Ljungkile hållet? Menar runt det ensliga huset där P*rnilla och T*ommy bor, som verkar vara bekant (-a) med Tishko.
Riv skjortan nu, budbäraren är @vemsa, och jag, men obs! uppgiftslämnaren är polisen, FUP.