Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Möjligt, men inte speciellt troligt. Kämpa!

Citat:
Ursprungligen postat av
Rajraj86
Men ja, såhär måste det naturligtvis gått till. Vaktmästaren är säkert skyldig. Man får ju ändå ge honom att han är skillad på att plantera bevis för att dölja "olyckan" som var hans fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Du tror inte det är butlern då? Eller grannen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rajraj86
Grannen känns med trolig. Försöker mörka något genom att säga att han hörde skrik kl 22. Uppenbart.
Det jag skrev i förra inlägget, tillsammans med en massa andra saker, är tillräckligt för rimligt tvivel när det gäller åtalet mot Tishko, tycker jag. Speciellt om vaktmästaren hade nycklar till Tishkos lägenhet.
Ni kan läsa om lägenhetsnycklarna på sida 807 i FUP, där det också står om St*ves samtal med Tishkos granne G*ran:
"St*ve tillfrågas om han i inledningsskedet talade med boende i trapphuset, Göteborgsvägen
23 C, om iakttagelser eller annat vad gäller Tishko och Wilma.
St*ve uppger att han gick runt med mamman på adressen på måndagen. På tisdag morgon
blev han kontaktad av polisen för att de behövde komma in i Tishkos lägenhet vilket han
hjälpte till med.
Den enda granne som St*ve pratade med var G*ran Sv*nsson som bor i aktuellt trapphus.
St*ve träffade på honom av en slump och G*ran berättade då att han hade hört bråk längre
upp i trapphuset. G*ran hade berättat att det hade varit bråk/väsen tidigare men att det den här
gången var lite extra. Av den anledningen hade G*ran haft en tanke på att gå upp för att kolla
vad det var som var på gång men det hade aldrig blivit av. St*ve har för sig att G*ran sa att
han hört detta på torsdag kväll runt 20:00 - 21:00.
G*ran berättade inga fler detaljer om bråket för St*ve.
St*ve minns inte exakt när han träffade G*ran men det var i början på allt detta som hände.
Kanske att det var på onsdag eller torsdag i samma vecka."
Och på sida 205 i FUP, står det så här:
"Nyckelknippa med nycklar till lägenheten hämtades på
Uddevalla polishus den 19 november. Låset till lägenheten
byttes därefter av kriminaltekniker och lägenheten spärrades
av med en avspärrningsskylt. Nyckelknippan åter utredare."
Jag gissar att vaktmästaren hade nycklar till Tishkos lägenhet. Det är väl när hyresgästen sätter eget lås på dörren, som vaktmästaren inte har alla nycklar till lägenheten.
St*ve ägde också fastigheten för 2 år sedan, läs om det och mer om nycklarna på sida 802 i FUP:
"Vem äger fastigheten på Göteborgsvägen 23 idag?
Det är ett företag som heter Fortinova och ligger i Varberg. Jag sålde fastigheten för 2 år
sedan och har ägt den i många år dess för innan. Det är fortfarande så att hyresgästerna ringer
mig med frågor.
Vet du hur det är med nycklar till lägenheterna? Hur många nycklar får man när man
hyr en lägenhet och vart går dessa nycklar?
Ja, jag vet hur det är. Man får tre originalnycklar när man hyr en lägenhet. Dessa går till
lägenheten, alla ingångar i källaren samt till tvättstuga och cykelrum i källaren. Nyckeln går
även upp till dörren in till vindsförråden. Där går nyckeln bara upp i den cell man bor. Så bor
man ex i uppgång C då kan man bara komma in till vindsförråden i uppgång C. Man kan inte
gå igenom och komma ner i ex uppgång A. Om det inte är någon som glömt att låsa efter sig.
Hur är det med originalnycklarna? Går det att kopiera dem hur som helst?
Nej det går inte. Eller om man går till någon skomakare som inte bryr sig om vad de kopierar
så kan man få kopior gjorda men då är det inga originalnycklar. Tyvärr så kommer det
ständigt upp kopierade nycklar men när jag får tag i en sådan nyckel så förstör jag dem.
De som har hand om nycklarna är Riks tvåan. De äger systemet för nycklarna. De vet exakt
hur många nycklar som finns till lägenheterna i denna fastighet. Om det är någon som
kommer och vill göra nya originalnycklar så kontaktar de mig. Man måste ansöka om att få
göra en ny originalnyckel.
Jag vet att det bara finns tre nycklar till den aktuella lägenheten på Göteborgsvägen 23 C i
Uddevalla. Skulle någon velat ha extra originalnycklar dit så skulle Riks tvåan hört av sig till
mig och det har de inte gjort"
Det är för mycket tvivel i det här fallet för att Tishko ska fällas. Det är inte ens säkert att han fälls för griftefridsbrott. Vaktmästarens konstiga beteende, som sopgubbarna reagerade på, kan man inte bara ignorera. Och varför var han där just då?
Brukar han vara där och sopa när sopgubbarna kommer?