2020-05-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Är det bara jag som spekulerar att han måste ha fått hjälp. Tänker mig att han styckat kroppen och någon annan har hjälpt honom att bli av med delarna. De spårar ju hans telefon och de borde ha hittat kroppen om de kunnat spåra hans rörelser.

Borde de inte spåra telefonen för dom i hans närmsta krets för att se ifall de varit hemma hos honom efter mordet?
Speciellt spårning av telefonerna för vissa Alingsåsare. Men men , sånt sysslar inte dessa "utredare" med, för det är ju Tizhko som ska nitas dit!!!
Citera
2020-05-27, 15:25
Medlem
Citat:
Är det bara jag som spekulerar att han måste ha fått hjälp. Tänker mig att han styckat kroppen och någon annan har hjälpt honom att bli av med delarna. De spårar ju hans telefon och de borde ha hittat kroppen om de kunnat spåra hans rörelser.

Borde de inte spåra telefonen för dom i hans närmsta krets för att se ifall de varit hemma hos honom efter mordet?
Hallå eller tror du inte dom har gjort det.
Citera
2020-05-27, 15:27
Medlem
Docklands avatar
Citat:

En telefon är dock enkel att lämna hemma.
Citera
2020-05-27, 15:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Speciellt spårning av telefonerna för vissa Alingsåsare. Men men , sånt sysslar inte dessa "utredare" med, för det är ju Tizhko som ska nitas dit!!!

Korrekt prioritering.
Citera
2020-05-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Man HAR spårat hans mobil. Men eftersom den har varit hemma 15-17 nov så är det ju svårt att veta var Tishko varit ifall han lämnade den hemma fast han själv varit ute. På månd den 18 nov har de koll på var han varit - åtminstone när han kört runt med tjänstebilen. F ö var han hemma fem gånger den dagen.
Citera
2020-05-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensas3000
Hallå eller tror du inte dom har gjort det.

De har dom inte gjort utan de fokusreade på 1 telefon.
De har däremot läst igenom sms.

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En telefon är dock enkel att lämna hemma.

Det är möjligt. Men de känns som att han har fått hjälp och mycket pekar på det.
Exempel på det är att i förhöret så ljuger två individer och säger att de sett Wilma vid El-giganten.
Varför ljög dom? Varför dök dom upp när hennes mamma var där? Bara där väcks misstankar att dom två vet mer och de skulle varit intressant att kartlägga deras rörelser.
Citera
2020-05-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man HAR spårat hans mobil. Men eftersom den har varit hemma 15-17 nov så är det ju svårt att veta var Tishko varit ifall han lämnade den hemma fast han själv varit ute. På månd den 18 nov har de koll på var han varit - åtminstone när han kört runt med tjänstebilen. F ö var han hemma fem gånger den dagen.

Precis det kan vara så att han haft en telefon till och genom den snackat med andra. De skulle dom kunna kartlägga genom att se vilka mobiltelefoner som fanns där och vart dessa telefoner ringde. Han har ingen bil och han måste ha fått hjälp med att göra sig av med allt. Han talar kanske till och med sanning när han säger att han ej vet vart kroppen är för det kanske inte var han som dumpade kroppen utan någon annan.
Citera
2020-05-27, 15:44
Medlem
Bambambis avatar
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/f%C3%B6rsvaret-wilma-hamnade-ofta-i-omfattande-konflikter-1.28440786
Jag har tyvärr inte plus så undrar vilka som ska vittna för försvaret och på vad? 🤔

Att det är spöket Laban??
Såg nu att det är vittnen ang att deras förhållande var ganska normalt..att hennes kurator ska vittna om att han varit ett stöd för henne.
Att hon ofta hamnade i ”bråk”..
Är väl mest för att bilden av honom som ett monster ska lindras MEN det är ju fortfarande hans DNA och avtryck oavsett om han skulle varit en ängel.
Senast redigerad av Bambambi 2020-05-27 kl. 15:56. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-27, 15:44
Medlem
Hade verkligen W:s syster E ett förhållande med P, T:s kusin? I hennes förhör från 7/1 säger hon att de inte har någon kontakt och det låter där som att de bara snapat lite fram och tillbaka, men i RLK:s förhör från 21/11 säger han att P och E har ett förhållande. Låter som ganska olika uppfattningar om vilken relation de egentligen hade. Nån som vet?

E i förhör:
"När Wilma bodde hos mig så ville hon att jag skulle följa med till ett vattenpipecafé. I bilen träffade jag tre killar bland annat Peshctuan men jag har ingen kontakt med honom idag. De var de tre, Wilma, Alba och jag, sen körde de mig hem och Peshctuan fick min snap och vi
skrev lite till varandra men vi känner inte varandra väl. Han umgås inte med Tishko utan de är släkt på mycket långt håll." (s. 581 i FUP)

RLK i förhör:
" Träffade du henne någon gång? Ja det gjorde jag, jag har träffat henne några gånger. Baban har ett förhållande med Wilmas syster Emelie." (s. 658 i FUP)
Senast redigerad av Napoleonbakelsen 2020-05-27 kl. 15:53.
Citera
2020-05-27, 15:46
Medlem
Docklands avatar
Citat:
De har dom inte gjort utan de fokusreade på 1 telefon.
De har däremot läst igenom sms.

Det är möjligt. Men de känns som att han har fått hjälp och mycket pekar på det.
Exempel på det är att i förhöret så ljuger två individer och säger att de sett Wilma vid El-giganten.
Varför ljög dom? Varför dök dom upp när hennes mamma var där? Bara där väcks misstankar att dom två vet mer och de skulle varit intressant att kartlägga deras rörelser.

Jag är enig, det kan finnas något shady bak det där, men FU gav inte så mycket. Det var en av dessa som förhördes lite perifert i FU.
Citera
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Han hade väl inte kommit på var han skulle kunna kasta/gömma/gräva ner det så därför låg det kvar. Det var nog på g men polisen hann ta honom innan dess som tur var.
Det förvånar mig att det var just huvudet bara, det kan tolkas som att han ville spara det med mening. Fast det vore ju otroligt korkat om han verkligen ville komma undan. Troligen har han grävt ner kroppsdelarna på olika platser eller något eftersom det är så svårt att hitta kroppen.
Citera
Medlem
Bara jag som tycker det är märkligt att killen inte äger en dator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in