2020-05-27, 11:20
Medlem
I forhold til drabstidpunktet og AEHs telefonsamtaler, så virker det ikke specielt svært at lave "real time voice changes". Jeg aner intet om dette, men et hurtigt søg på google er det første der kommer op:
Conclusion
Sounding like Arnold Schwarzenegger or any other pop culture icon is going to make your online conversations and live streams much more entertaining. All of the best real-time voice changers we included in this article offer a broad range of options you can use to troll your friends, disguise your real voice or even create new voice effects. The best part is that most voice changers can be used for free, so you don’t have to spend any money on the next joke you are going to share online.

https://filmora.wondershare.com/audio-editor/real-time-voice-changer.html

Hvis man kan lyder som Arnold S kan man vel også lyde som AEH. Og hvis man laver kryptodelen så indviklet, så tænker jeg ikke at det er usandsynligt, at man også ville kunne lave denne kryptiske del med tanke på det perfekte alibi. Hvis man har har et firma der hedder Soundbox Limited (som RU har), så ved man nok noget om lyd.
Dermed kunne de to telefonsamtaler om morgnen være konstruerede og dække over, at AEH forsvandt før disse.
Det forklarer dog ikke umiddelbart logikken i SMSen hvor hun siger hytteturen er aflyst og, som jeg har opfattet det, modsiger THs forklaring, med mindre der er en eller anden bagtanke med dette også.
Senast redigerad av colli 2020-05-27 kl. 11:28.
Citera
2020-05-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
I forhold til drabstidpunktet og AEHs telefonsamtaler, så virker det ikke specielt svært at lave "real time voice changes". Jeg aner intet om dette, men et hurtigt søg på google er det første der kommer op:
Conclusion
Sounding like Arnold Schwarzenegger or any other pop culture icon is going to make your online conversations and live streams much more entertaining. All of the best real-time voice changers we included in this article offer a broad range of options you can use to troll your friends, disguise your real voice or even create new voice effects. The best part is that most voice changers can be used for free, so you don’t have to spend any money on the next joke you are going to share online.

https://filmora.wondershare.com/audio-editor/real-time-voice-changer.html

Hvis man kan lyder som Arnold S kan man vel også lyde som AEH. Og hvis man laver kryptodelen så indviklet, så tænker jeg ikke at det er usandsynligt, at man også ville kunne lave denne kryptiske del. Hvis man har har et firma der hedder Soundbox Limited (som RU har), så ved man nok noget om lyd.
Dermed kunne de to telefonsamtaler om morgnen være konstruerede og dække over, at AEH forsvandt før disse.
Det forklarer dog ikke umiddelbart logikken i SMSen hvor hun siger hytteturen er aflyst og, som jeg har opfattet det, modsiger THs forklaring, med mindre der er en eller anden bagtanke med dette også.

Det er lenge siden jeg har sett så mange mennesker gå i takt og bruke så mye energi for å prøve å få den teorien man vil skal være sann til å gå opp.
Citera
2020-05-27, 11:54
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(26.05.20) "den forsvunnede kvinnen hadde 21 anrop inn og ut fra telefonen sin den dagen hun forsvant, 31. oktober i 2018. De fleste av disse var ubesvarte. Den første samtalen fant sted klokken 08.45. Da ringte Anne-Elisabeth Hagen til en ansatt i ektemannens selskap. Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lønnsutbetaling"

"I tillegg til jobbrelaterte ting snakket de to om at ekteparet Hagen vurderte å reise til hytta på Kvitfjell senere på dagen"
https://www.tv2.no/nyheter/11467233/

Har det ikke tidligere vært opplyst om at dette var en inngående samtale til AEs telefon?

9:14-samtalen med et familiemedlem ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell.

AE snakket om hytteturen i 8:45-samtalen og i 9:14-samtalen, og i 9:10-smsen skrev hun at hytteturen var avlyst?

Jeg har tidligere fått informasjon om at det var en inngående samtale FRA kontordamen, jo. Kanskje det er en feil i artikkelen. Det er merkelig at AE ringte hvis det var kontordamen som trengte å snakke med henne. I følge mine opplysninger så stemmer det at det var kontordamen som hadde behov for å snakke med AE.

Et alternativ er at AE kan ha blitt oppfordret til å ringe av TH under påskudd av at kontordamen hadde behov for å snakke med henne. Det kan ha vært en essensiell hendelse for at tredjepart kunne fastslå at AE var i live da TH dro til arbeid. Således bekrefte alibi. TH kunne ikke vite at AE også ville ringe sønnen kl. 9:14 og ytterligere forsterke alibiet.

Et annet, uskyldig alternativ, er at kontordamen sendte en sms: er du våken, kan jeg ringe? Hvorpå AE ringte henne uoppfordret. Kan forklare misforståelser i forklaringer om hvem som ringte hvem.
Citera
2020-05-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er lenge siden jeg har sett så mange mennesker gå i takt og bruke så mye energi for å prøve å få den teorien man vil skal være sann til å gå opp.

😂 Enig
Citera
2020-05-27, 12:12
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

snakker du om politiet nå?
Citera
2020-05-27, 12:19
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Kan du konkretisere hva du har hørt? Så videt jeg skjønte hadde du også tilgang til artikkelen i Kapital i 1998. Hva står denne i denne?

Jeg tror jeg har den et sted. Kan lete litt i kveld.
Citera
2020-05-27, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Du tror altså at RU mf har bestemt seg for å kidnappe moren til kompisen sin, tar seg inn i boligen etter 0916, blir irritert på AEH, kveler hun, lar hun ligge igjen på gulvet, henter liket etter minst 1 t og 25 min og kjører avgårde for å gjemme liket?
Tror du virkelig på dette??

Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Jeg har ikke misforstått!

Sandemose sitat; "«Du irriterte meg så mye akkurat nå, at jeg kveler deg.»: Affekt kan ikke være et motiv, fordi drapet er planlagt i 6 måneder."

storebror11 sitat; "blir irritert på AEH, kveler hun"

Sandemose skrev ikke at GM ble irritert og kvalte AEH i affekt.
Det var et eksempel på et affektdrap, som han deretter utelukket.
Det er her du bommer!

Sandemose sitat; "Dermed står jeg igjen med det mest opplagte motivet «penger».".
Hypotesen er en kidnapping som gikk galt. Han spesifiserer ikke drapsårsaken. Han mener kidnappingen var planlagt, og at AEH ikke ble drept i affekt.
Citera
2020-05-27, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg tror jeg har den et sted. Kan lete litt i kveld.

Takk!
Citera
2020-05-27, 12:43
Medlem
Citat:

Kanskje vi alle kunne ha godt av å lese (igjen) Heinrich Bölls «Katarina Blums tapte ære».

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Katharina_Blums_tapte_%C3%A6re
Citera
2020-05-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg har tidligere fått informasjon om at det var en inngående samtale FRA kontordamen, jo. Kanskje det er en feil i artikkelen. Det er merkelig at AE ringte hvis det var kontordamen som trengte å snakke med henne. I følge mine opplysninger så stemmer det at det var kontordamen som hadde behov for å snakke med AE.

Et alternativ er at AE kan ha blitt oppfordret til å ringe av TH under påskudd av at kontordamen hadde behov for å snakke med henne. Det kan ha vært en essensiell hendelse for at tredjepart kunne fastslå at AE var i live da TH dro til arbeid. Således bekrefte alibi. TH kunne ikke vite at AE også ville ringe sønnen kl. 9:14 og ytterligere forsterke alibiet.

Et annet, uskyldig alternativ, er at kontordamen sendte en sms: er du våken, kan jeg ringe? Hvorpå AE ringte henne uoppfordret. Kan forklare misforståelser i forklaringer om hvem som ringte hvem.

Jeg synes det er veldig logisk at for eks TH sa til AE på morgenen noe som dette. "Kan du ringe henne nå og prate med henne om dette? Hun venter på telefon fra deg om det." TH visste jo sikkert at hun da var på jobb. Kanskje hun kontordama for eks begynner kl 08.

Akkurat den biten synes jeg ville være veldig lett for TH å planlegge. En jobb-relatert greie som trengte å prates om mellom de to.
Så ringer AE til henne og gir sitt livstegn. Akkurat den samtalen mener jeg passer perfekt i tidslinjen isåfall, siden han tydeligvis dro rett etterpå.
Citera
2020-05-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Ifølge VGs opplysninger sa Tom Hagen til politiet at penger ofte er et motiv, men avfeide også at det kunne være tilfelle for ham. Mannen som ble milliardær på eiendom og kraft, viste blant annet til at det var han som satt på formuen i ekteskapet.
VG får opplyst at han i avhøret fortalte at han ikke har brukt penger, ikke snakket om penger – og at kona fikk det hun trengte, ofte i form av lønn fordi hun jobbet. «Penger har aldri vært diskusjon», sa Hagen.
Han nevnte også ektepakten fra 1987 og et tillegg fra 1993, som han mente var irrelevant. «Penger kan ikke ha vært motiv», sa Hagen i avhøret."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9MXGJ/tom-hagen-i-vitneavhoer-avfeide-sjalusi-og-hevn-som-motiv

Da er det vel klinkende klart at dette ikke er noe å spekulere mer om.
Er dette ironi? Eller mener du faktisk at siden TH sier at penger ikke kan ha vært et motiv, at det ikke var det?
Citera
2020-05-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Sandemose sitat; "«Du irriterte meg så mye akkurat nå, at jeg kveler deg.»: Affekt kan ikke være et motiv, fordi drapet er planlagt i 6 måneder."

storebror11 sitat; "blir irritert på AEH, kveler hun"

Sandemose skrev ikke at GM ble irritert og kvalte AEH i affekt.
Det var et eksempel på et affektdrap, som han deretter utelukket.
Det er her du bommer!

Sandemose sitat; "Dermed står jeg igjen med det mest opplagte motivet «penger».".
Hypotesen er en kidnapping som gikk galt. Han spesifiserer ikke drapsårsaken. Han mener kidnappingen var planlagt, og at AEH ikke ble drept i affekt.

Takk for oppklaring.

Jeg gjenhørte det siste intervjuet med Horst på vg.no i går, og det er ganske godt. Horst er ikke bare en likanes kar, han er smart også.

Der sier han at en drapsetterforskning som ikke har motivet klart og tydelig for seg, vil konstant komme ut av kurs.

Jeg mener mange på dette forumet har mye å lære av dette.

Her kommer noen eksempler på hvorfor.

HEVN/SJALUSI
AEH var utro på 90-tallet. Derfor bestemmer TH seg for å ta hevn og drepe henne. Til sist, 25 år senere, har han planen klar, og i god tid før drapet (6 mnd.) tar han kontakt med kryptoeksperter for å få hjelp med å sette planen sin ut i live.

Hvis jeg hadde sendt dette til et forlag, ville de svart at jeg måtte komme tilbake med et mer troverdig plott.

PENGER
Milliardæren TH er en pengegrisk slu jævel, en grisk gjerrigknark og en rambukk av en forretningsmann, som ikke vil dele med noen.
Derfor har han sørget for en ektepakt som vil føre til at hans kone ikke får en krone om hun vil skilles. Nå forteller kona at hun likevel vil skilles, og hvis ikke hun får hundrevis av millioner, kommer hun til å gå til rettssak og kreve inn pengene. Da tenker TH at han skal drepe sin kone, slik at han slipper å betale henne en krone.

Forlaget ville sendt plottet tilbake til meg og sagt.

Finn på et mer troverdig plott. Har du ikke fulgt med i samfunnet i det hele tatt? TH kunne jo bare sagt: OK, jeg skal kjøpe et mye finere hus til deg enn det du bor i nå, en hytte på fjellet og en lekker bil, og så skal du få 3 millioner i cash, hvert år, så lenge du lever.

FORRETNINGSHEMMELIGHETER
Samme som over, bare at han ville sagt, lover du å holde kjeft, skal du få alt over.

FYLLEDRAP
AEH og TH kommer dritings hjem fra teater og en middag på byen. De har kranglet i taxien, og nå koker det i hodet på TH. Så kraftig koker det, at han kveler henne.

Forlaget vil si: Kul start, hva skjer så?

Jo, svarer jeg. Det viser seg at TH har alibi.

Det løser du fint, svarer forlaget, han har sikkert presset noen til å vitne falsk og brukt avansert teknologi for å fikse det.

Ja, svarer jeg, jeg skal prøve, men det er en ting til. Det viser seg at TH har planlagt drapet i et halvt år.

Lykke til, svarer forlaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in