Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Sandemose sitat; "«Du irriterte meg så mye akkurat nå, at jeg kveler deg.»: Affekt kan ikke være et motiv, fordi drapet er planlagt i 6 måneder."
storebror11 sitat; "blir irritert på AEH, kveler hun"
Sandemose skrev ikke at GM ble irritert og kvalte AEH i affekt.
Det var et eksempel på et affektdrap, som han deretter utelukket.
Det er her du bommer!
Sandemose sitat;
"Dermed står jeg igjen med det mest opplagte motivet «penger».".
Hypotesen er en kidnapping som gikk galt. Han spesifiserer ikke drapsårsaken. Han mener kidnappingen var planlagt, og at AEH ikke ble drept i affekt.
Takk for oppklaring.
Jeg gjenhørte det siste intervjuet med Horst på vg.no i går, og det er ganske godt. Horst er ikke bare en likanes kar, han er smart også.
Der sier han at en drapsetterforskning som ikke har motivet klart og tydelig for seg, vil konstant komme ut av kurs.
Jeg mener mange på dette forumet har mye å lære av dette.
Her kommer noen eksempler på hvorfor.
HEVN/SJALUSI
AEH var utro på 90-tallet. Derfor bestemmer TH seg for å ta hevn og drepe henne. Til sist, 25 år senere, har han planen klar, og i god tid før drapet (6 mnd.) tar han kontakt med kryptoeksperter for å få hjelp med å sette planen sin ut i live.
Hvis jeg hadde sendt dette til et forlag, ville de svart at jeg måtte komme tilbake med et mer troverdig plott.
PENGER
Milliardæren TH er en pengegrisk slu jævel, en grisk gjerrigknark og en rambukk av en forretningsmann, som ikke vil dele med noen.
Derfor har han sørget for en ektepakt som vil føre til at hans kone ikke får en krone om hun vil skilles. Nå forteller kona at hun likevel vil skilles, og hvis ikke hun får hundrevis av millioner, kommer hun til å gå til rettssak og kreve inn pengene. Da tenker TH at han skal drepe sin kone, slik at han slipper å betale henne en krone.
Forlaget ville sendt plottet tilbake til meg og sagt.
Finn på et mer troverdig plott. Har du ikke fulgt med i samfunnet i det hele tatt? TH kunne jo bare sagt: OK, jeg skal kjøpe et mye finere hus til deg enn det du bor i nå, en hytte på fjellet og en lekker bil, og så skal du få 3 millioner i cash, hvert år, så lenge du lever.
FORRETNINGSHEMMELIGHETER
Samme som over, bare at han ville sagt, lover du å holde kjeft, skal du få alt over.
FYLLEDRAP
AEH og TH kommer dritings hjem fra teater og en middag på byen. De har kranglet i taxien, og nå koker det i hodet på TH. Så kraftig koker det, at han kveler henne.
Forlaget vil si: Kul start, hva skjer så?
Jo, svarer jeg. Det viser seg at TH har alibi.
Det løser du fint, svarer forlaget, han har sikkert presset noen til å vitne falsk og brukt avansert teknologi for å fikse det.
Ja, svarer jeg, jeg skal prøve, men det er en ting til. Det viser seg at TH har planlagt drapet i et halvt år.
Lykke til, svarer forlaget.