2020-05-27, 01:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
https://sverigesradio.se/artikel/7481812
Här har ni anledningen till att alla gamla dör. Svensken är på eget uppdrag, alla pengar går till afghanska adeln.

Skyll er ajälva

Det är sant, men jag tror det är off topic i den här tråden. Här diskuterar vi corona-viruset och dess konsekvenser.
Citera
2020-05-27, 01:49
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det behövs inga fler bevis, Sverige har misslyckats. Frågan är, vad gör vi nu? Vi kan ju inte bara lägga oss ner och dö. Jag säger testa, testa och testa, samt isolera.

Byt ut Anders Tegnell!
Citera
2020-05-27, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Att outsourca våldsmonopolet till arbetslösa låter som en dålig idé

Vem har pratat om våld. Kontrollanterna på tunnelbanan tar inte till våld, de skriver bara ut en böteslapp och ger till personer. Precis som en lapplisa gör till bilister som parkerar fel, inga konstigheter alls och har inget med våld att göra.

Så likadant skulle ju "covid-kontrollanterna" kunna göra med sådana som bryter mot regler. Men förstår att du saknar argument som vanligt, eftersom du drar till med något helt irrelevant och icke applicerbart. Du har just bekräftat min tes om "Det går inte"- sjukan, som drabbade Sverige samtidigt som covid. Vad man än säger till dig kommer du säga "Det går inte", pga.. öhh "reasons".
Citera
2020-05-27, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Byt ut Anders Tegnell!
Vem ska ta ansvar för det? Tegnell och Carlsson kommer inte
Citera
2020-05-27, 02:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
All-cause mortality has fallen drastically world-wide. You forget how many people voluntarily isolated in Sweden in April and that measures undertaken have reduced seasonal flu transmissions and deaths to lower rates than usual. But others have already told you this.

You are also forgetting that the hospitalization rate is the real danger. The younger generations may not die as easily from the virus, but they will still flood hospitals and require care all the same. If you allowed the virus to spread unhindered — truly unhindered like you wish, first the hospitals will collapse, supply chains will begin to collapse, then society will collapse. Exponential growth is just like the Wu Tang Clan, nothing to fuck with.

Goodnight.

Inte en ungjävel kommer till sjukhus naturligtvis men däremot får ungdomen betala för din jävla löjliga rädsla iom högre skatter i närframtid.Skäms på dig din förbannade ynkrygg som försätter världen i konkurs!
Citera
2020-05-27, 02:03
Medlem
Citat:
Det är den enda strategin jag ser. Finns det någon som kan förklara FHM:s strategi?

Mig veterligt har jag inte skrivit under skriftligt på det här jävla experimentet!

Vem vet, nästa steg från statsapparaten kanske blir att avskaffa all form av nödvändigt samtycke från medverkande i experiment, inom forskningen. De har ju redan gjort ett massexperiment med Covid på befolkningen nu, så finns väl inga skäl att ha kvar sådant som etiska överväganden osv, i forskning. Sånt var himla viktigt på tiden jag pluggade men saker förändras väl...
Citera
2020-05-27, 02:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Det är den enda strategin jag ser. Finns det någon som kan förklara FHM:s strategi?

Mig veterligt har jag inte skrivit under skriftligt på det här jävla experimentet!

Ingen i omvärlden har heller skrivit under på att stänga ner hela samhället, och se hur det går....
Framför allt med det långsiktiga konsekvenser.

Däremot så grundar sig FHM strategi på empirisk grundad vetenskap och beprövad erfarenhet, (ifrån vaccinationsprogrammet och erfarenheter ifrån epidemier och pandemier utomlands), där man, dessutom tar hänsyn till det långsiktiga konsekvenser för folkhälsan i stort. Synd dock att man inte räknade med hur krassliga åldringarna var på de särskilda boenderna och hur dåligt utbildad personal var där. Det senare verkar dock ha förbättrats nu.

Omvärlden förlitar sig istället på Imperial college's abstrakta sannolikskalkyler och att det "fixar sig säkert" med ekonomin, de sociala och psykologiska konsekvenser samt med den övergripande långsiktiga folkhälsan, om de ens tänkte på det, när paniken och flockmentaliteten satte in.....
Citera
2020-05-27, 02:13
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blippster
Expressen skriver ju exakt vad han kan fakturera: 1250 kr/timme ex moms och får maximalt fakturera 800h. Alltså 1 000 000 kr.
1250 kr/timme är inte att klassa som högt för expertkunskap. Det här är inget ställningstagande för huruvida det är lämpligt att Giesecke konsultar mot FHM, eller huruvida Giesecke är duktig på vad han gör. Enbart ett klargörande för vad som faktiskt gäller i avtalet enligt Expressen.

Nej, det har vi inte. Vi ligger på en inte så smickrande sjätteplats.
EDIT: Däremot närmar vi oss toppnoteringarna hela tiden.

Jo, Sverige toppar denna listan

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige har mest +döda/befolkning i hela världen senaste veckan
https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-deaths-per-million-7-day-average?time=..&country=BEL+FRA+ITA+ESP+SWE+GBR
Citera
2020-05-27, 02:18
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Vi ska inte ha någon lockdown nu, det är för sent. Vill man överleva politiskt idag så är detden stora storsläggan som gäller. Vi ska inte ha 100K tester i veckan, vi ska ha 200K, igår. Sen spärrar vi in dem som är smittade, med våld om så krävs.Det är lösningen på problemet covid-19, varken mer eller mindre!

Edit:
Den som protesterar blir skjuten, håll käften och gör som du blir tillsagd, problemet löst, mer eller mindre.

Edit2:
Jag skiter i om du gnäller över "din frihet" du är infödd i en falsk verklighet från början, gör om, gär rätt!" Din frihet är inte ,mer värd mer än min frihet! Sug på den!
Håller med om att fler tester är bra men även med 200K tester per vecka tar det nära ett år att testa 10 miljoner en gång var. Man har inte en chans att hitta alla smittade i tid, eller ens en liten del av dem. Så den strategin är helt orealistisk hur bra den än låter innan man sätter sig ner och räknar på det.
Citera
2020-05-27, 02:22
Medlem
urgts avatar
Höjden av att vara sansad och rationell är att slå av allt kritiskt tänkande när det gäller folk med vissa akademiska meriter.

Hjälper även att vara tysk.
Citera
2020-05-27, 04:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
” Nya Zeeland har för femte dagen i rad inte registrerat några nya smittfall av coronaviruset. Enligt landets hälsomyndigheter vårdas heller ingen på sjukhus med bekräftad covid-19 och bara 21 virusfall runtom i landet betraktas fortfarande som aktiva, skriver The Guardian.

Sammanlagt 21 personer har bekräftats avlidna med infektionen och färre än 1500 har testat positivt för viruset i Nya Zeeland.

Regeringen införde en sträng nationell nedstängning i slutet av mars, redan innan något dödsfall hade rapporterats i landet”

Källa svt.se
Citera
2020-05-27, 05:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
” Nya Zeeland har för femte dagen i rad inte registrerat några nya smittfall av coronaviruset. Enligt landets hälsomyndigheter vårdas heller ingen på sjukhus med bekräftad covid-19 och bara 21 virusfall runtom i landet betraktas fortfarande som aktiva, skriver The Guardian.

Sammanlagt 21 personer har bekräftats avlidna med infektionen och färre än 1500 har testat positivt för viruset i Nya Zeeland.

Regeringen införde en sträng nationell nedstängning i slutet av mars, redan innan något dödsfall hade rapporterats i landet”

Källa svt.se

Tja, det är väl bara att gratulera om nu landet, som helhet, överlever tills ett vaccin kommer, om det kommer......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in