2020-05-27, 01:11
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Strange, the fingers type, yet the brain does not function. The lethality for those in elderly homes is far higher than 1%. The weighted IFR is not representative of what the risks are for every age demographic but for the population at large. It’s obvious that the IFR varies by age and health, although I’ve seen estimates of 0.07% to 0.2% for those under 60; which is still worryingly high.

Och ändå hsr fler dött i april månad gånger 5 på 2000-talet.. När ska ni alarmister inse att detta är bara en jobbig influensa Som kommer att kosta miljoner liv pga rädsla och okunskap? Jävla patrask
Citera
2020-05-27, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vad menar du? En på miljonen dör ungefär? Du din rädda fjant försöker göra alla andra rädda? Döda hela ekonomier, länder, turirsmnäringar? Du skiter fullständigt i hundratals miljoner av människor så Agda 97 kan leva ett halvt år längre? Din satans egoistiska äckel, hoppas du halkar i badkaret!

Suck....jag har faktiskt aldrig vart alarmist- tvärtom har det jag sagt stämt jävulskt bra- jag trodde 80 döda om dagen för flera månader sedan. Och rädd är jag verkligen inte. Jag bryr mig om mitt samhälle och våra riskgrupper som är 1/4 av befolkningen. Så agda 97 är att ta i. På IVA ligger mest småfeta män i övre medelåldern.
Vi är i en pandemi som du underskattar- allt det där du nämner är förstört även om man inte skulle låtsas som ingenting. Det blir ett par tråkiga ansträngda år nu men då tycker jag vi passar på att rädda liv då. För ekonomin är knullad vad du än gör.
Haha en på miljonen. Det är visserligen bara 1 på 200 som smittas som dör- men sker den smittan för fort till 60% är smittade blir det höga absoluta tal och en extremt överbelastad sjukvård. Och det förlamar hela samhället.
Citera
2020-05-27, 01:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att vadå?? Hur fan tänker du nu? Lockdowns har ju för fan bevisligen gjort motsatt effekt iom folket blir klämda i samma utrymme. Ok om det varit böldpest men bevisligen neeeej. Dittt jävla offer, far å fiska du även om givetvis en gös kan smitta likaväl som en mink.

Danmark, Finland, Norge och Island har haft (semi) lockdown, Sverige har inte haft det. Vilket land har flest döda - du får gissa om du vill. Vilket land har flest döda per capita? Om du lägger ihop alla ovanstående (och jämför med Sverige) vem har flest döda?

En gös är inte ett däggdjur. Det ska bli mig ett sant nöje att se på när man släpar dig skrikandes till närmsta karantän, en whiskey lär det bli. Förhoppningsvis blir du även uppkopplad till närmaste respirator också. Kanske kan du bli ett utställningsobjekt som vi andra kan gå och titta på? Som ett avskräckande exempel.
Citera
2020-05-27, 01:15
Medlem
Citat:
Strange, the fingers type, yet the brain does not function. The lethality for those in elderly homes is far higher than 1%. The weighted IFR is not representative of what the risks are for every age demographic but for the population at large. It’s obvious that the IFR varies by age and health, although I’ve seen estimates of 0.07% to 0.2% for those under 60; which is still worryingly high.

Menar du att en på tusen är oroväckande? Inser du hur många i den gruppen som drar på välfärdssjukdomar av metabolisk karaktär? Inser du vidare att de dör inte sällan heller av andra virus, i liknande omfattning? Sedan har du en stor grupp med KOL, som inte tål mycket infektion innan det är ridå.....
Citera
2020-05-27, 01:18
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Lethality!?
Njaej, nu tror jag väl knappast att 1% av de som bor på äldreboenden är några mördarmaskiner, det låter inte rimligt.

Däremot kan man väl konstatera att fatality på äldreboenden till följd av SARS-CoV-2 är högre än 1%.
Citera
2020-05-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
FHM "inväntar" inte flockimmunitet, åtminstone inte utan hjälp av ett vaccin, det var det jag ville poängtera.

R0 värdet varierar mellan olika sjukdomar. Jag utgår ifrån 2,5 när man diskuterar spridningen av SARS-COV2. Har de kommit nya rön om ett nytt R0 värde, så är jag intresserad att få reda på det.

Formeln för att beräkna RE innehåller variabeln "i" som betecknar den procentuella andel av befolkningen som är immun, t.ex 0,2. Variabeln "c" betecknar smittskyddsåtgärdernas effektivitet, t.ex 0,5.

RO (1-i) X (1- c) = RE

RE = 1 betyder att smittspridningen vare sig ökar eller minskar

RE <1 betyder att smittspridningen minskar. Ju lägre RE är under 1 ju snabbare minskar smittspridningen.

RE > 1 betyder att smittspridningen ökar. Ju högre RE är över 1 ju snabbare ökar smittspridningen.

Tack, för min del visste jag allt det. Vidare räknas flockimmunitetsvärdet ut som 1-1/Rnoll, vilket blir 0,6 vid Rnoll=2,5 som du nämnde.

Jag var mer ute efter hela Regeringens strategi ( ja, det är Regeringens, kanaliserad genom FHM, även om SL försöker prata bort det), klara sjukvården, så trodde de att det kunde bli flockimmunitet "på köpet". Men, de missade ffa. äldrevården.......
Citera
2020-05-27, 01:23
Medlem
Citat:
Och ändå hsr fler dött i april månad gånger 5 på 2000-talet.. När ska ni alarmister inse att detta är bara en jobbig influensa Som kommer att kosta miljoner liv pga rädsla och okunskap? Jävla patrask

All-cause mortality has fallen drastically world-wide. You forget how many people voluntarily isolated in Sweden in April and that measures undertaken have reduced seasonal flu transmissions and deaths to lower rates than usual. But others have already told you this.

You are also forgetting that the hospitalization rate is the real danger. The younger generations may not die as easily from the virus, but they will still flood hospitals and require care all the same. If you allowed the virus to spread unhindered — truly unhindered like you wish, first the hospitals will collapse, supply chains will begin to collapse, then society will collapse. Exponential growth is just like the Wu Tang Clan, nothing to fuck with.

Goodnight.
Citera
2020-05-27, 01:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Tester går ju emot strategin- vi SKA ju smittas.....

Det är den enda strategin jag ser. Finns det någon som kan förklara FHM:s strategi?

Mig veterligt har jag inte skrivit under skriftligt på det här jävla experimentet!
Citera
2020-05-27, 01:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nja, om vi skall vara lite rättvis, så började jag mina inlägg ang. det ämnet med att fråga mig om regeringen verkligen vågade stå för att inte införa ett sånt förbud nu i sommar.

Samtidigt är det ju så att FHM och regeringen är så sammanflätade i detta så det nästan är svårt att se skillnad på dem, numera...

FHM kan ju rekommendera regeringen att införa en del förbud, kanske... Men "det går väl inte", som med mkt annat. Det går inte att ha lockdown, eller masstestning, eller någon app, eller någon rekommendation om munskydd, eller att lyssna på andra länder eller ens andra experter inom landet. Eller knappt att ha några förbud alls....

Inget verkar gå. Det påminner mig väldigt mycket om åsnan Ior, han gick jämt och la sig och var uppgiven...

Vi ska inte ha någon lockdown nu, det är för sent. Vill man överleva politiskt idag så är detden stora storsläggan som gäller. Vi ska inte ha 100K tester i veckan, vi ska ha 200K, igår. Sen spärrar vi in dem som är smittade, med våld om så krävs.Det är lösningen på problemet covid-19, varken mer eller mindre!

Edit:
Den som protesterar blir skjuten, håll käften och gör som du blir tillsagd, problemet löst, mer eller mindre.

Edit2:
Jag skiter i om du gnäller över "din frihet" du är infödd i en falsk verklighet från början, gör om, gär rätt!" Din frihet är inte ,mer värd mer än min frihet! Sug på den!
Senast redigerad av revodneb 2020-05-27 kl. 01:42.
Citera
2020-05-27, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Vem har sagt att man behöver ha polis till allt. På tunnelbanan är det t.ex. vanliga personer som arbetar som kontrollanter, som skriver ut böter till folk som tjuvåker.

Nu när man har massarbetslöshet i Sverige igen så kan man ju ta ett gäng arbetslösa och de får ge sig ut och skriva böter vid lämpliga ställen, vart man nu vill prioritera det och vilka restriktioner som är viktigast att upprätthålla. Man kan ju fundera på alternativa lösningar istället för att bara säga om allting att "det går inte".

Den här "Det går inte"-sjukan verkar vara den nya folksjukdomen.. Biverkning av covid? Kanske FHM borde titta på den, men om det är de som hjälper till att sprida den, så kanske inte det är nån bra idé..
Att outsourca våldsmonopolet till arbetslösa låter som en dålig idé
Citera
2020-05-27, 01:36
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
How do you live in England yet don’t know English? Goodnight to you too, you fucking weirdo.
Jag bor i ett hus, men det är väl knappast relevant för sakfrågan gällande den pandemi som orsakats av SARS-CoV-2.

Jag tror personligen att det rent geografiskt är små skillnader mellan boendeformer och epidemiologisk distribution.
Citera
2020-05-27, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Menar du att en på tusen är oroväckande? Inser du hur många i den gruppen som drar på välfärdssjukdomar av metabolisk karaktär? Inser du vidare att de dör inte sällan heller av andra virus, i liknande omfattning? Sedan har du en stor grupp med KOL, som inte tål mycket infektion innan det är ridå.....

This would be the general IFR for healthy individuals. Those in risk-groups (like those with high blood pressure, an ailment that affects over 30% of the Swedish population) will still suffer from a higher IFR than healthy individuals.

It’s worth noting the IFR for the Asian flu pandemic and the Hong Kong flu pandemic is appreciated at 0.1% IFR. The lethality for the second largest epidemic in modern English history (COVID-19 being the largest, albeit a pandemic) was 0.07%.

This means that the IFR for healthy individuals still ranges from the second largest epidemic in England to both the Asian flu and Hong Kong flu combined. That’s worrying. Around 55% of the population is between the ages of 15 and 60.

Assuming the lowest rate IFR of 0.07% and an array of herd immunity thresholds:

50% — 1,800 deaths
60% — 2,170 deaths
70% — 2,530 deaths
82% — 2,960 deaths

Assuming the highest rate IFR of 0.2%:

50% — 5,160 deaths
60% — 6,200 deaths
70% — 7,230 deaths
82% — 8,470 deaths

Yes, I find between 1,800 and 8,470 deaths to be troubling.

Goodnight, I’m logging off now. Stay safe, everybody.
Senast redigerad av OUFCompulsive 2020-05-27 kl. 01:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in