2020-05-26, 23:25
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fel? Inte så många på det stora hela jämfört med alarmisterna som blåst upp och spruckit vid det här laget.

När man vet att man har 100% fel och tar sista andetaget för att visa att man försöker..
Nu har du visat det. Tänker du ens förklara din dåliga kommentar innan du försvinner i lögnernas värld eller tar du en Tegnell sup och hoppas att ingen såg din kommentar?
Citera
2020-05-26, 23:27
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Såg ett inslag på italiensk TV idag då man berättade om en studie som konstaterat att viruset kan överleva upp till en vecka på vissa ytor/material.
Man poängterade att det var en studie, dvs inte typ ”vetenskapligt granskad”.

Kineserna har sedan januari talat om samma sak. Kineserna steriliserade till och med sedlar och höll dessa i karantän i 14 dagar.

Men som vi tidigare har sagt finns det inga resurser att sterilisera allmänna utrymmen eller annat i Sverige.
Citera
2020-05-26, 23:30
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det behövs inga fler bevis, Sverige har misslyckats. Frågan är, vad gör vi nu? Vi kan ju inte bara lägga oss ner och dö. Jag säger testa, testa och testa, samt isolera.

Men vi får ju inte logistiken att fungera så vi testar mindre....
Citera
2020-05-26, 23:31
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Även jag har haft stor oro för framför allt Gotland, inför sommaren. Häromdagen hade de noll personer på sjukhus för covid...

700.000+ turister brukar de få under en sommar. Även om endast hälften åker dit som brukar åka, så kan det bli riktigt illa. Om inte regeringen går in och begränsar på något sätt.

En annan liten förhoppning är att sommaren i sig "stoppar" viruset. Men det är en ganska osäker förhoppning.

Äsch det är lugnt. Tegnell sa ju idag att det är de som bor på ett ställe och kommer hem med smittan som står för smittspridningen Inte besökande turister.

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-tror-inte-svenskar-portas-fran-andra-lander/
Citera
2020-05-26, 23:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Sweden’s CFR is currently 11.9%, you are thinking of the IFR. Spain’s antibody testing showed a 1.1% IFR, Lombardy predicted a 1.29% IFR and the first attempt at a global stratified IFR was just over 1% after analyzing the currently released antibody tests. 0.3% has been off the table for a long, long time now.

But time will tell, as always.

I might have mixeed the two together. Too drunk, too tired. Thanks for correcting me!
Citera
2020-05-26, 23:33
Medlem
Vad kan ökningen av sjukhusvårdade bero på? Börjar de ta in fler äldre som de låtit dö utanför tidigare? Eller är det yngre förmågor som strömmar till? Folk som slappnat av typ en vecka sedan?

På tisdagen rapporterade Socialstyrelsen att 343 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård i Sverige - en ökning med åtta patienter sedan gårdagen. Samtidigt vårdas 1.506 patienter på sjukhus för sjukdomen, jämfört med gårdagen då 1.404 patienter var inlagda på sjukhus.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-covid-patienter-pa-sjukhus-okar-hoppas-det-ar-en-tillfallig-avvikelse/
Citera
2020-05-26, 23:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Men vi får ju inte logistiken att fungera så vi testar mindre....

Vi har massor med masterstudenter som behöver ett kneg a.s.a.p. Sätt dom i arbete, ge dom en schysst lön, problem solved. Svetsaren och resten av kollektivet kan minska sina löner med 20% utan att blinka. Nähä, ni vill inte, pilutta er. Det är vi som betalar era "löner"!
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Men om du har blivit förälskad i engelsmannen tycker jag du borde ta det privat, folk här är nog inte så jätte intresserad av dina privata angelägenheter.
NU vet jag inte vem "engelsmannen" är men ur en epidemisk synpunkt blir de ekonomiska aspekterna intressanta. I synnerhet om man ser till vilka effekter en pandemi har på densamme.

Mig veterligen kommer ingenting dras tillbaka, men jag kan ha fel där. Möjligen är det 7-9% av något som kommer dras tillbaka, och då det gjorts dylika påståenden skulle det vara intressant att veta VAD som skall dras tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Ser att i England är antalet som dör i åldern 40-59 år mycket låg. Däremot många 60+ och äldre. (Källa: Sky News)

Varför har vi så många50-59 år som dör i Sverige? Antalet 50-59 år i Sverige närmar sig antalet 60-69 år. Det är stor skillnad från hur det ser ut i England.

För att göra en användbar analys, behöver du också antalet smittade i respektive grupp, så att du kan räkna ut andelen döda i gruppen.

Utan de siffrorna kan man ev. gissa på att 50-59 åringar hållit sig isolerade i större omfattning i GB, de har väl varit mer nedstängda, jämfört svenskarna
Citera
2020-05-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hur var det, alla kommer att bli smittade och 99% kommer inte att märka det 😂😂

Asså Giesecke får Tegnell att framstå som ödmjuk och tillförlitlig.
Citera
2020-05-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Venezuela saknar pengar, medan Brunei badar i pengar.

Enligt sverigebilden badar vi också i pengar
Citera
2020-05-26, 23:38
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Ser att i England är antalet som dör i åldern 40-59 år mycket låg. Däremot många 60+ och äldre. (Källa: Sky News)

Varför har vi så många50-59 år som dör i Sverige? Antalet 50-59 år i Sverige närmar sig antalet 60-69 år. Det är stor skillnad från hur det ser ut i England.
Är det verkligen så? Min generella uppfattning är att vi Britter är betydligt mer ohälsosamma och överviktiga än svenskar, och att vi därmed drabbas hårdare vid den här typen av epidemier.

Men jag kan ha fel där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in