2020-05-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Well det är ju nu en långrandig procedur med att förmedla bra politik, internationellt, eller hur?

det går inte över natten.
'
Det är olagligt i Thailand. men eftersom Thailand nu är ett rel. fattigt land som lever på sin turism, inkl sexturism så blir det som det blir....

Jag har ingenstans hävdat att "alla är offer för prostituion".
jag har tvärtom skrivit vid flera tillfällen att jag alldeles utmärkt kan förstå att där existerar en del individer som itne har några problem med att sälja sex. Det ingår i deras sexualitet och/ eller de tycker det är en lätt väg till snabba pengar....what ever...
helt upp till dem, de skadar ingen, utom möjligen då ev. sig själva, deras "business" skadar heller inte samhället, dvs ingen andra elelr tredje part far illa av deras verksamhet.

Men! jag är tämligen övertygad om att de utgör en mycket liten minoritet av alla sexsäljare i världen och i Sverige.

Det är inte DE som sexköpslagen gäller. utan den gäller sexköpare, som en väg att komma åt ex. sextrafficking.
För ÄVEN om det säkert!, ingår i vissa individers sexualitet att få lov köpa andra för sex....
så är det beteendet alltså skadligt för andra och tredje part. och DÄRFÖR är det kriminaliserat.
Så i praktiken så utgår du från att andra länder ska vika sig för den svenska modellen, trots att det i många fall går emot deras egna värderingar om näringsfrihet och liberalism. Nej, så fungerar inte världen. Dessutom tar du inte hänsyn till att andra länder har en annorlunda syn på hur man löser problem. I din värld är det bara lagar som löser problemet, men i många andras ögon är det inte lagar som löser problemet utan det finns andra vägar.

Nu blir det ju också intressant. Först hävdar du att du inte alls hävdar att alla prostituerade är offer för trafficking. Men i nästa mening hävdar du att alla sexköpare skapar den prostituerade. Om nu den prostituerade inte är offer för trafficking utan gör det hrlt frivilligt, varför menar du att den som köper sex av denne skadar den prostituerade?

Och oavsett, varför tycker du inte att polisen ska rikta sina resurser på att stoppa trafficking istället för att ge dig på hela branschen? Varför är det enligt dig rätt att prostituerade kvinnor inte får bestämma över sina egna kroppar bara för att vissa inom den branschen inte är frivilliga?
Citera
2020-05-26, 17:08
Medlem
Citat:
Well det är ju nu en långrandig procedur med att förmedla bra politik, internationellt, eller hur?

'
Det är olagligt i Thailand. men eftersom Thailand nu är ett rel. fattigt land som lever på sin turism, inkl sexturism så blir det som det blir....

jag har tvärtom skrivit vid flera tillfällen att jag alldeles utmärkt kan förstå att där existerar en del individer som itne har några problem med att sälja sex. Det ingår i deras sexualitet och/ eller de tycker det är en lätt väg till snabba pengar....what ever...
helt upp till dem, de skadar ingen, utom möjligen då ev. sig själva, deras "business" skadar heller inte samhället, dvs ingen andra elelr tredje part far illa av deras verksamhet.

Men! jag är tämligen övertygad om att de utgör en mycket liten minoritet av alla sexsäljare i världen och i Sverige.

Det är inte DE som sexköpslagen gäller. utan den gäller sexköpare, som en väg att komma åt ex. sextrafficking.
För ÄVEN om det säkert!, ingår i vissa individers sexualitet att få lov köpa andra för sex....
så är det beteendet alltså skadligt för andra och tredje part. och DÄRFÖR är det kriminaliserat.
Thailand är inget fattigt land
I Thailand jobbar polisen aktivt mot prostitution, inte som i Sverige

Polisen spanade i två år på Paolos bordell, under tiden som övergrepp genomfördes på bordellen
under två års tid tittade polisen på när våldtäkter genomfördes utan att ingripa

Hur kunde det bli så fel, hur kunde Sverige bli en fristad för trafficking? jävla pissland
och vad menar du när du säger att det inte skadar samhället?

Jag menar att det är feministernas fel!
Citera
2020-05-26, 17:09
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
prata för dig själv och ditt förhållande tack, inte för alla.
Gör inte mitt förhållande olagligt då!
Citera
2020-05-26, 17:14
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

'

För ÄVEN om det säkert!, ingår i vissa individers sexualitet att få lov köpa andra för sex....eller få "lov" helt dominera eller förnedra eller vad det nu är som lockar just män så.

Nu blandar du ihop korten.

1. Lagen gäller alla.
Det är inte så att vissa sexköp är legala och andra inte. (Eller, jo, det är helt ok att köpa sex, spela in, sälja filmen o.s.v. att bjuda på drinkar och resor mm är också ok.)

2. Det är helt lagligt med förnedringssex, dominanssex, våldssex m.m.

Dessa saker är inte kriminella.

Är Tyskland, Europas industriella motor, också ett av dessa länder beroende av sexturism?
Senast redigerad av Pungtering 2020-05-26 kl. 17:16.
Citera
2020-05-26, 17:15
Medlem
Shit skandal nya brott avslöjas hela tiden och polisen är helt lamslagen somvanligt
Citera
2020-05-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanConner
Thailand är inget fattigt land
I Thailand jobbar polisen aktivt mot prostitution, inte som i Sverige

Polisen spanade i två år på Paolos bordell, under tiden som övergrepp genomfördes på bordellen
under två års tid tittade polisen på när våldtäkter genomfördes utan att ingripa

Hur kunde det bli så fel, hur kunde Sverige bli en fristad för trafficking? jävla pissland
och vad menar du när du säger att det inte skadar samhället?

Jag menar att det är feministernas fel!

jag skrev relativt fattigt.

och var skrev jag att sextrfficking inte skulle skada samhället?
jag anser inte att sexsäkljare skadar,,,,utan sexköpare och bakomligande organisation ex. hallickar, sextrraffickers etc etc....

En människa som säljer sex, skadar ingen. utom sig själv då möjligen.
Citera
2020-05-26, 17:20
Avslutad
Citat:

Och där har vi det igen. Anledningen till att du hårdnackat propagerar för att just säljet inte ska vara kriminaliserat är just DETTA. Snabba cash för dig och dina systrar. Och som bonus så åker gubbarna fast som äckliga jävla vidriga snuskiga as det är.. Eller hur?

..kan du för en gångs skull var ärlig och erkänna att du gillar upplägget med dagens sexköpslag för att det är så det just så det ligger till? Visa lite cohones nu.
Citera
2020-05-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

1. Lagen gäller alla.
Det är inte så att vissa sexköp är legala och andra inte. (Eller, jo, det är helt ok att köpa sex, spela in, sälja filmen o.s.v. att bjuda på drinkar och resor mm är också ok.)

Är Tyskland, Europas industriella motor, också ett av dessa länder beroende av sexturism?
1. Lagen gäller alla SEXKÖPARE ja.

2. Inte om du gör det med någon som inte vill. Du vet vi har numera krav på samtycke.
Så lösningen för vissa som bara känner att de måste!! kan ju då vara att köpa någon som inte kan säga nej. ex. i Thailand.

Angående Tyskland så skulle ajg faktiskt svara ja....tror både Berlin och ex. Amsterdm gör big nusiness på sexhandel. massa tursiter är där enkom för att köpa sex.
är garanterat bra för hotell, restauranger etc etc....
Citera
2020-05-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

1. Lagen gäller alla.

1. Lagen gäller alla SEXKÖPARE ja.

2. Inte om du gör det med någon som inte vill. Du vet vi har numera krav på samtycke.
Så lösningen för vissa som bara känner att de måste!! kan ju då vara att köpa någon som inte kan säga nej. ex. i Thailand.

Angående Tyskland så skulle jag faktiskt svara ja....tror både Berlin och ex. Amsterdam gör big business på sexhandel. massa manliga turister är där enkom för att köpa sex.
är garanterat bra för hotell, restauranger etc etc....
Citera
2020-05-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Och där har vi det igen. Anledningen till att du hårdnackat propagerar för att just säljet inte ska vara kriminaliserat är just DETTA. Snabba cash för dig och dina systrar. Och som bonus så åker gubbarna fast som äckliga jävla vidriga snuskiga as det är.. Eller hur?

..kan du för en gångs skull var ärlig och erkänna att du gillar upplägget med dagens sexköpslag för att det är så det just så det ligger till? Visa lite cohones nu.
Jag säljer inte sex.

Inte ehlelr är det "systrar" som gör dessa "snabba cash" speciellt på sexhandel, utan helt andra personer.
Citera
2020-05-26, 17:24
Medlem
Citat:
jag skrev relativt fattigt.

och var skrev jag att sextrfficking inte skulle skada samhället?
jag anser inte att sexsäkljare skadar,,,,utan sexköpare och bakomligande organisation ex. hallickar, sextrraffickers etc etc....

En människa som säljer sex, skadar ingen. utom sig själv då möjligen.
Förklara varför polisen inte ska göra nånting vad är det som är bra med den sjuka svenska lagstiftningen

Fattar inte varför Sverige absolut måste vara sämst även på det området

Skulle du fortfarande tycka det var bra om det var din dotter som horade ut sig på en bordell?
Citera
2020-05-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

Det är stört att polisen inte kan eller vill stänga bordellerna, om dem inte hade gripit Paolo så hade det inte blivit nånting av den spaningen tror jag

Det är endast pga medias bevakning av det fallet som polisen orkade göra nånting jag misstänker stor korruption inom polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in