Citat:
Så i praktiken så utgår du från att andra länder ska vika sig för den svenska modellen, trots att det i många fall går emot deras egna värderingar om näringsfrihet och liberalism. Nej, så fungerar inte världen. Dessutom tar du inte hänsyn till att andra länder har en annorlunda syn på hur man löser problem. I din värld är det bara lagar som löser problemet, men i många andras ögon är det inte lagar som löser problemet utan det finns andra vägar.Well det är ju nu en långrandig procedur med att förmedla bra politik, internationellt, eller hur?
det går inte över natten.
'
Det är olagligt i Thailand. men eftersom Thailand nu är ett rel. fattigt land som lever på sin turism, inkl sexturism så blir det som det blir....
Jag har ingenstans hävdat att "alla är offer för prostituion".
jag har tvärtom skrivit vid flera tillfällen att jag alldeles utmärkt kan förstå att där existerar en del individer som itne har några problem med att sälja sex. Det ingår i deras sexualitet och/ eller de tycker det är en lätt väg till snabba pengar....what ever...
helt upp till dem, de skadar ingen, utom möjligen då ev. sig själva, deras "business" skadar heller inte samhället, dvs ingen andra elelr tredje part far illa av deras verksamhet.
Men! jag är tämligen övertygad om att de utgör en mycket liten minoritet av alla sexsäljare i världen och i Sverige.
Det är inte DE som sexköpslagen gäller. utan den gäller sexköpare, som en väg att komma åt ex. sextrafficking.
För ÄVEN om det säkert!, ingår i vissa individers sexualitet att få lov köpa andra för sex....
så är det beteendet alltså skadligt för andra och tredje part. och DÄRFÖR är det kriminaliserat.
det går inte över natten.
'
Det är olagligt i Thailand. men eftersom Thailand nu är ett rel. fattigt land som lever på sin turism, inkl sexturism så blir det som det blir....
Jag har ingenstans hävdat att "alla är offer för prostituion".
jag har tvärtom skrivit vid flera tillfällen att jag alldeles utmärkt kan förstå att där existerar en del individer som itne har några problem med att sälja sex. Det ingår i deras sexualitet och/ eller de tycker det är en lätt väg till snabba pengar....what ever...
helt upp till dem, de skadar ingen, utom möjligen då ev. sig själva, deras "business" skadar heller inte samhället, dvs ingen andra elelr tredje part far illa av deras verksamhet.
Men! jag är tämligen övertygad om att de utgör en mycket liten minoritet av alla sexsäljare i världen och i Sverige.
Det är inte DE som sexköpslagen gäller. utan den gäller sexköpare, som en väg att komma åt ex. sextrafficking.
För ÄVEN om det säkert!, ingår i vissa individers sexualitet att få lov köpa andra för sex....
så är det beteendet alltså skadligt för andra och tredje part. och DÄRFÖR är det kriminaliserat.
Nu blir det ju också intressant. Först hävdar du att du inte alls hävdar att alla prostituerade är offer för trafficking. Men i nästa mening hävdar du att alla sexköpare skapar den prostituerade. Om nu den prostituerade inte är offer för trafficking utan gör det hrlt frivilligt, varför menar du att den som köper sex av denne skadar den prostituerade?
Och oavsett, varför tycker du inte att polisen ska rikta sina resurser på att stoppa trafficking istället för att ge dig på hela branschen? Varför är det enligt dig rätt att prostituerade kvinnor inte får bestämma över sina egna kroppar bara för att vissa inom den branschen inte är frivilliga?