2020-05-26, 19:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Funderar på dagen då MG åkte hem 5ggr under arbetspasset. Det går ju att se vilka adresser han mer körde till den dagen och mellan besöken hemma.

Läste tidigare i tråden ngn som skrivit att liklukt aldrig försvinner (för likhundar) om den väl har uppstått. Har man låtit de tyska likhundarna undersöka de soprum på de adresser han passerat den dagen under arbets passet?

Om dom skulle låta hundarna lukta på sopkärlen skulle de då känna om där legat kroppsdelar och markera?

Cirka kl. 17 uppsöktes avfallsanläggningens depå. Där uppsökte Polizeihauptmeister Nagel och
likspårhunden ”Devel” tömda avfallscontainrar vilka tidigare hade befunnit sig på den misstänktes
bostadsort. Ingen markering gjordes vid söket.

Slutligen genomsöktes från kl. 18.30 åter på den misstänktes bostadsort garaget i vilket nämnda
avfallscontainrar hade stått. Detta sök gjordes med likspårhunden ”Bele”. Ingen markering
gjordes vid söket.
sida 101
Citera
2020-05-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ska du bara dela ner kycklinen till mindre bitar för att sedan slänga dem tar det 15 sekunder. Han gjorde väl för fan ingen finstyckning för att det skulle se fint ut på tallriken.
Fast det är nog inte helt lätt att stycka en kropp på kort tid utan rätt verktyg.
Tänker att en såg hade underlättat. Fast hade han använt det borde det synas på kroppsdelen som hittades.
Citera
2020-05-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Tror du alltså att detta var på grund av att han var neddrogad?

Jag sa inte att det inte finns en chans att han svarar på det sättet, men då är det inte medicinernas fel.

Ja det är sant, till skillnad från de svenska kan de ju det, men poängen var ju att det inte är en optimal situation att söka i ett berg av biologiskt avfall ifall du vill ha svar från en likhund. Hundarna har tydliga begränsningar, och deras arbete blir endast så bra som de har förutsättningar för.

Tror du Tishko var såpass miljömedveten att han dumpade kroppen/-delana i biologiskt avfall. Jag tror han valde brännbart, = försvinna med hull å hår, och lukt.
Citera
2020-05-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tyvärr är svenska åklagare väldigt vänliga, och det står mer eller mindre i deras handbok att man skall respektera mördaren, styckaren, kvinnomisshandlaren även när denne står inför rätta. Lär åtminstone inte bli något erkännande pga att åklagarna är brutala mot honom. Och de får heller inte ställa ledande frågor. Vilket gör att han kan säga att "jag minns inte" eller "jag vet inte" eller "det var längesen" osv osv på varenda fråga. Det kommer bli en fars när han skall förhöras i rätten.
Det finns både mesiga och tuffa åklagare som det finns olika personligheter.
Farser har det varit förut när misstänkta mördare har förhört så det lär komma igen :-)
Denna gök är ganska rökt nu och jag hoppas att han blir fälld för detta brott och får ett långt fängelsestraff.
Citera
2020-05-26, 20:09
Medlem
Caticorns avatar
Har laddat upp ett klipp där jag förstärker T’s, i mina öron, kanske ett erkännande?
”Ja, det var jag som fick ta tag i det.”
Print från video: https://forumbilder.com/i/r5eJ

Lyssna/kolla efter 01:10 om ni inte vill se hela.

https://delafil.se/cbbd0121e2711817/IMG_1275.MOV

Originalklippet kommer från:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jbdxL/wilmas-ex-pojkvans-egna-ord-till-polisen-hoppas-ni-hittar-henne
Citera
2020-05-26, 20:10
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag hade aldrig hört talas om Tishko eller träffat honom eller någon i hans familj/släkt, innan nyheten kom om Wilmas försvinnande, och jag har inte träffat honom/de efteråt heller. Inte vad jag minns iallafall, men det är ju svårt att komma ihåg alla som man har träffat och pratat med i sitt liv.

Jag gillar inte lynchmobbar, eftersom intelligensen sänks när man är aggressiv. Så det vill jag se till att ingen får någon sån efter sig.

Sen finns det en massa frågetecken, och dessutom nekar han till alla anklagelser.
Jag går igenom alla olika scenarion som jag kan komma på, utifrån vad som står i FUP och utifrån vad jag har hittat på andra sätt.

Konstigt är det också att det bara står "Twitter" en enda gång i FUP.
Jag hoppas att polisen har tagit reda på vem som har styrt dessa Twitter-konton, som jag har gått igenom tidigare i tråden. Men pga svårigheterna att göra det, eftersom polisen måste begära ut det från Twitter, så kan det hända att de har misslyckats med det.
Så att hand fotavtryck gjorts i blodet innan det torkat och hans fingeravtryck plus DNA finns på kroppsdelen plus runt är inget bevis men ett twitterkonton har hela svaret? 🤦🏼‍♀️
Spöket Laban alltså eller är det Trump som satt magi på honom som hämnd för att 🤔🤔 han?? hmmm
Du skriver att du utgår från fupen men hoppar över bevisen MOT Tishko
Citera
2020-05-26, 20:14
Medlem
Min teori är att det handlar om dråp som spårat ur.
Ett gräl som slutar med att T tappar besinningen och misshandlar W till döds. När han inser vad han har gjort måste han undanröja alla bevis genom att stycka kroppen och göra sig av med kroppsdelarna.

Däremot är det troligt han blir dömd för mord om han inte berättar vad som hänt.

Tror de flesta gräl som slutar i misshandel i vissa fall dödsfall inte grundar sig i uppsåt att döda.
Citera
2020-05-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Min teori är att det handlar om dråp som spårat ur.
Ett gräl som slutar med att T tappar besinningen och misshandlar W till döds. När han inser vad han har gjort måste han undanröja alla bevis genom att stycka kroppen och göra sig av med kroppsdelarna.

Däremot är det troligt han blir dömd för mord om han inte berättar vad som hänt.

Tror de flesta gräl som slutar i misshandel i vissa fall dödsfall inte grundar sig i uppsåt att döda.
Ett ganska färskt exempel är Martin Jonsson. Han blev vansinnig - misshandlade henne till döds. Insåg vad han gjort och ringde polisen. Att T var kontrollerande vet vi. Ofta är väl dessa killar också aggressiva när de blir förbannade. Så det är mycket möjligt att du har rätt. Men vi lär ju inte få veta.
Citera
2020-05-26, 20:16
Medlem
Citat:
Jag hade aldrig hört talas om Tishko eller träffat honom eller någon i hans familj/släkt, innan nyheten kom om Wilmas försvinnande, och jag har inte träffat honom/de efteråt heller. Inte vad jag minns iallafall, men det är ju svårt att komma ihåg alla som man har träffat och pratat med i sitt liv.

Jag gillar inte lynchmobbar, eftersom intelligensen sänks när man är aggressiv. Så det vill jag se till att ingen får någon sån efter sig.

Sen finns det en massa frågetecken, och dessutom nekar han till alla anklagelser.
Jag går igenom alla olika scenarion som jag kan komma på, utifrån vad som står i FUP och utifrån vad jag har hittat på andra sätt.

Jag hoppas att polisen har tagit reda på vem som har styrt dessa Twitter-konton, som jag har gått igenom tidigare i tråden. Men pga svårigheterna att göra det, eftersom polisen måste begära ut det från Twitter, så kan det hända att de har misslyckats med det.

Att han nekar? Vad är det för frågetecken du undrar över? Säg något som INTE visar på T som gärningsman? Är det endast för han inte erkänt? Har han alibi? T om vänner som talar emot honom. Twitter är ganska ovidkommande när man ser helheten. Vet inte riktigt vad du vill få fram? Motvalls kärring....
Citera
2020-05-26, 20:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Fast det är nog inte helt lätt att stycka en kropp på kort tid utan rätt verktyg.
Tänker att en såg hade underlättat. Fast hade han använt det borde det synas på kroppsdelen som hittades.

Ja jag förstår ert resonemang MEN han/hon som gjorde det var i STOR frustration, rädd, stressad och troligtvis under psykos i denna stund. Då kan man oerhört mycket som man aldrig tror sig själv om ens!
Citera
2020-05-26, 20:18
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det kan ju nästan ta 15 minuter att stycka en kyckling. Och det är ju ändå en viss skillnad. Har man för bråttom kanske man skär sig också.
Ursäkta men vad menar du med detta?
Att slakta en kyckling eller att stå i köket och finstycka en kyckling vilket inte hör till vanligheterna idag??
Jag är ingen slaktare men har ändå varit med vid slakt många gånger och en gris (förlåt mitt bisarra exempel) tar inte allt för lång tid att stycka för att avlägsna kroppsdelar, inte ens med en slö kniv.
Däremot krävs kanske lite kännedom om var man ska sätta kniven, men T verkar heller inte vara en korkad person, om han jobbar inom vården har han väl någon sorts utbildning som innefattar anatomi? Om inte var han också duktig i skolan och kan säkerligen ha ett gott minne från sina lektioner.
Med ett adrenalinpåslag som extra boost har han klarat det snabbare.
Dock tror inte jag att han gjort sig av med några kroppsdelar för resan till ljungskile utan snarare kläder...om jackan var hans som hittades där verkar dock osäkert och det fanns inget blod heller.
Styckningen skedde snarare på natten när han hade gott om tid på sig.

Just nu sitter jag med så många frågor som jag verkligen hoppas T kommer att våga besvara denna vecka!!
Citera
2020-05-26, 20:20
Medlem
Citat:

Hur tänker du nu? Att han nekar? Vad är det för frågetecken du undrar över? Säg något som INTE visar på T som gärningsman? Finns gigantiska mängder med bevis i form av typ allt. Är det endast för han inte erkänt? Har han alibi? T's vänner som talar emot honom. Twitter är ganska ovidkommande när man ser helheten. Vet inte riktigt vad du vill få fram? Motvalls kärring....men här så florerar de flesta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in