Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Det kan ju nästan ta 15 minuter att stycka en kyckling. Och det är ju ändå en viss skillnad. Har man för bråttom kanske man skär sig också.
Ursäkta men vad menar du med detta?
Att slakta en kyckling eller att stå i köket och finstycka en kyckling vilket inte hör till vanligheterna idag??
Jag är ingen slaktare men har ändå varit med vid slakt många gånger och en gris (förlåt mitt bisarra exempel) tar inte allt för lång tid att stycka för att avlägsna kroppsdelar, inte ens med en slö kniv.
Däremot krävs kanske lite kännedom om var man ska sätta kniven, men T verkar heller inte vara en korkad person, om han jobbar inom vården har han väl någon sorts utbildning som innefattar anatomi? Om inte var han också duktig i skolan och kan säkerligen ha ett gott minne från sina lektioner.
Med ett adrenalinpåslag som extra boost har han klarat det snabbare.
Dock tror inte jag att han gjort sig av med några kroppsdelar för resan till ljungskile utan snarare kläder...om jackan var hans som hittades där verkar dock osäkert och det fanns inget blod heller.
Styckningen skedde snarare på natten när han hade gott om tid på sig.
Just nu sitter jag med så många frågor som jag verkligen hoppas T kommer att våga besvara denna vecka!!