2020-05-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Läs på själv vad jag skrev. Jag konstaterade att det fanns likhundar då och var förbryllad över att det inte finns några nu. Varför det är så är knappast något jag hade kunnat läsa mig till i den här tråden eller hur?
De likhundar vi hade har gått i pension,därav lånet av de 2tyska hundarna
Citera
2020-05-26, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Spekulera du. Men att påstå att Wilma inte är utan skuld till detta - det är inte spekulation, det är mer eller mindre förtal. Hon har inget med att göra med mordet, förutom att hon föll offer för det. Med tanke på det slakthus Tishko lämnade, inkl huvudet i garderoben finns inget att tveka om. Att hon skulle begå självmord med tio minuters gräl och skrik innan - är också fullständigt uppe i det blå. Vi vet ju att du är här enbart för att provocera - sen ett halvår - men det blir inte mer godtagbart för det. Inte okey nånstans. Låt Wilma vara ifred. Fria gärna Tishko - men inte på Wilmas bekostnad.

Tack.

Jag utgår ifrån vad som står i FUP om hennes tidigare självmordsförsök i samband med att de bråkade, och att hon blev utslängd av Tishko de senaste veckorna/dagarna innan hon dog.
Så det finns mycket i FUP som talar för att hon kan ha begått självmord, det är vad jag säger. Och det är inte förtal, utan obestridlig fakta, hämtad från tex sida 634 i FUP:

"Ingr*d berättar om när Wilma bodde hos henne och Alb*.
Ingr*d berättar att det var den 26/10 som Alb* berättade att Wilma hade blivit utslängd av sin
kille pga. att hon ***maskerad text*** . Sen hade Wilma sagt att
hon gjort det för att skrämma honom, Ingr*d såg inga men av det på Wilma.
.....
Efter detta kom bråket och självmordsförsöket."

Sen på sida 635:

"Det var under natten mellan 25/10 och 26/10 som Wilma och Tishko hade bråkat med
varandra, den 26/10 hade hon blivit utslängd. Wilma var hemma hos Ingr*d och Alb* tills den
2/11 då hon åkte tillbaka till lägenheten."

Lägg därtill att hon enligt uppgift i FUP inte fick bo hos sina anhöriga heller.

Så mycket talar för att Tishko ville avsluta förhållandet med Wilma, men att Wilma ville fortsätta det. Och det ger ett skäl till självmord.

Om du har några synpunkter på att åklagaren släpper sådana uppgifter i FUP, vänd dig till honom!
Senast redigerad av vemsa 2020-05-26 kl. 19:18.
Citera
2020-05-26, 19:10
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
De likhundar vi hade har gått i pension,därav lånet av de 2tyska hundarna
Det var inte det som förbryllade mig utan varför polisen inte ser till att ha sådan kompetens i ett land med 10 milj invånare. Men som jag jag skrev, säkert någon form av besparing för något annat "viktigare".
Citera
2020-05-26, 19:12
Medlem
T34Panzers avatar
LYSSNA PÅ TISHKO

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jbdxL/wilmas-ex-pojkvans-egna-ord-till-polisen-hoppas-ni-hittar-henne
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-26 kl. 19:21.
Citera
2020-05-26, 19:14
Medlem
Citat:
Det var inte det som förbryllade mig utan varför polisen inte ser till att ha sådan kompetens i ett land med 10 milj invånare. Men som jag jag skrev, säkert någon form av besparing för något annat "viktigare".
Ahh ok, ja men lite så"varför ha eget-när man kan låna"
Kan bara hoppas vi har hundar under utbildning,det lär komma till användning
Citera
2020-05-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Har jag frågat något? Mer än att det tar 20 min och stycka ett lik?
Det kan ju nästan ta 15 minuter att stycka en kyckling. Och det är ju ändå en viss skillnad. Har man för bråttom kanske man skär sig också.
Citera
2020-05-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har inte varit inne på länken, men om T nu "var för fin" för att skita ner sig med mer styckning (än huvudet), vilket inte alls är otänkbart, men varför skulle han då skita ner sig i en gödselstack?? Samt att jag tror att bondgårdar nuförtiden har dessa under jord, eller i stora behållare så att de blir till tjockflytande vätska. Om det nu fortfarande förekommer gamla gödselstackar i Sverige, så töms ju dem manuellt (grävskopa) till våren, så då bör likdelarna ha kommit fram vid detta laget, åtminstone skelettdelar.

Med tanke på T:s skador på kroppen, skrapmärken, blåmärken etc så tror jag på något mindre utrymme i närheten av hemmet, smal kulvert, grotta, någon slags ruin, andra-världskriget-lämning.....
Har också tänkt på skyddsvärnen. Är alla plomberade.? Någon som vet?
Citera
2020-05-26, 19:23
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Kan någon hjälpa till med NÄR detta McDonald besök var?

Här fastnar pojkvännen på McDonald's övervakningskameror – fyra dagar efter att han misstänks ha mördat Wilma Andersson.

https://www.expressen.se/gt/krim/filmen-inifran-visar-gar-till-mcdonalds-efter-mordet/
Citera
2020-05-26, 19:24
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Jag tycker helt klart det framkommer mer smådetaljer som bygger ihop en kedja av indicier som kommer vara OERHÖRT svårt att ljuga sig fri ifrån...

Från aftonbladet:

Nu får vi se en bild på honom från McDonalds, och framförallt fokuserar åklagaren på ett par skor som han har på sig och även jeans där Wilmas nyckel sedan påträffas. Och skorna har alltså blod på sig.

- Det är det som ska visas med McDonaldsfilmen, säger åklagaren.
Blod i skorna. Troligtvis efter han barfota trampat i W blod. Han har väl tvättat sig innan men spår finns.
Citera
2020-05-26, 19:29
Medlem
Citat:
Svenska polisen är (till stora delar) inkompetent är det enkla svaret.
Att man lyckas missa Wilmas huvud i en väska på brottsplatsen (tills Tyskarna kom med likhund) säger ju allt.

Är inte insatt i detta fall, men detta med att svenska polisen inte har tillgång till likhundar förbryllar lite. I fallet Kim Wall (som jag var insatt i) så användes just svenska likhundar för att hitta Walls kvarlevor i vattnet via båt - något som fick mycket uppmärksamhet och beröm i media.
Men de hundarna har kanske pensionerats och ersatts med något betydligt viktigare som en genusavdelning...
Svenska likhundarna har gått i pension sade Johanna Rapp, AB, på liveraporteringen i dag. Det stämmer dom användes vid Kim Wall fallet men har fått pension nu.
Citera
2020-05-26, 19:33
Medlem
Docklands avatar
Fåfängt att hoppas och önska att han erkänner på "sin dag"
Annars kanske han kommer göra en "Edwin" och erkänna när vardagen tränger sig på i hans blivande lilla etta utan kök och dusch. Det kommer bli långa dagar och nätter för honom.
Som att stå och vänta på en buss, fast i evighet.
Citera
2020-05-26, 19:36
Medlem
Funderar på dagen då MG åkte hem 5ggr under arbetspasset. Det går ju att se vilka adresser han mer körde till den dagen och mellan besöken hemma.

Läste tidigare i tråden ngn som skrivit att liklukt aldrig försvinner (för likhundar) om den väl har uppstått. Har man låtit de tyska likhundarna undersöka de soprum på de adresser han passerat den dagen under arbets passet?

Om dom skulle låta hundarna lukta på sopkärlen skulle de då känna om där legat kroppsdelar och markera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in