2020-05-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det är väl från frivården? Som inte stämmer.
Precis! Som jag minns det så kom han hit i när han var runt 8 år?
Citera
2020-05-26, 19:38
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
De likhundar vi hade har gått i pension,därav lånet av de 2tyska hundarna
Vah? Har Sampo gått i pension? Likhundarnas likhund. Hade t.o.m. eget twitterkonto.
Citera
2020-05-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vart har han gjort av resväskan med en som bålen? Utan bil kan han inte tagit sig så långt. Låren är inte så små heller dom får inte plats i en handvätska. Doft molekyler går ner i underlaget spela ingen roll om du spola på ytan. Dom "dunstar" med tiden så det kan ha varit avgörande här. När hunden markerar på sängen kan det ha varit vittringen från garderoben jag tycker det ser ut som om hunden markerar mer på vittring än plats. Jo du underskattar en hundnos.

Är det jag som som undervärderade hundnosen? En sökhund, som kostar hundratusentals kronor att ta fram, markerar i sängen p.g.a ett huvud i garderoben... herrejävlar.
"Resväska" tänkte jag mig som ett exempel, kan väl lika gärna varit en sopsäck. Tror att en i tråden ofta luftad teori, att kroppsdelarna fördelats mellan olika soprum för att slutligen hamna i kommunens sopförbränningsanläggning, är den mest sannolika.
Nu kan jag tänka mig en logisk förklaring till att huvudet inte utlöser en reaktion hos hunden, men den är ot, och jag är färdig med dig i den här tråden.
Citera
2020-05-26, 19:39
Medlem
SweKingCalles avatar
Har de inte lyckats hitta något i avlopp och golvbrunn ?
Citera
2020-05-26, 19:39
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Funderar på dagen då MG åkte hem 5ggr under arbetspasset. Det går ju att se vilka adresser han mer körde till den dagen och mellan besöken hemma.

Läste tidigare i tråden ngn som skrivit att liklukt aldrig försvinner (för likhundar) om den väl har uppstått. Har man låtit de tyska likhundarna undersöka de soprum på de adresser han passerat den dagen under arbets passet?

Om dom skulle låta hundarna lukta på sopkärlen skulle de då känna om där legat kroppsdelar och markera?

Tveksamt, här är en informativ intervju med en hundförare i det s.k. Marinafallet.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5755570
Citera
2020-05-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Trots detta var det nog bara bra att allmänheten trodde man letade efter en levande Wilma. Kan tänka mig att fler ansluter sig till ett sökande när det handlar om en levande person än om det handlar om att leta efter kroppsdelar. Större chans att hitta nånting av värde ju fler det är som letar, kroppsdelar eller inte.

Där har du nog helt rätt.
Citera
2020-05-26, 19:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Har de inte lyckats hitta något i avlopp och golvbrunn ?

Stopp i avloppet i samband med W:s försvinnande läste jag i Aftonbladets live-chatt. Det kan ha varit stoppning/textil från kudde/täcke eller överkast om jag minns rätt.
Citera
2020-05-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var Ace och Ben som var med i Kim Wall om jag minns rätt. Ben har gått i pension och var Ace är vet jag inte. Men även en pensionerad hund kanske kunde används i nödfall kan jag tycka. Dock vet jag inte hur reglerna är där alls.

Jag läste i en artikel igår eller i förrgår att vi inte har några väl utbildade likhundar i Sverige sen någon år tillbaka. Men att det är en brist som man bör åtgärda.
Jag kom ihåg för flera år sedan så stod det i tidningen att hundskolan i Sollefteå, tror jag det var, skulle läggas ner. Nu är jag inte alls insatt i hundvärlden, så jag vet inte ens var dessa hundar utbildas. Hur det sedan har gått för hundskolan i Sollefteå vet jag inte heller.
En av hundarna, som man fick se idag på rapporteringen, hette Devel och hade arbetat i 8,5 år. Undrar vad dom får för belöning när dom har gjort nånting bra? Dom pratade iallafall tyska med hunden och sade varsågod när hen skulle börja söka.
Citera
2020-05-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Fåfängt att hoppas och önska att han erkänner på "sin dag"
Annars kanske han kommer göra en "Edwin" och erkänna när vardagen tränger sig på i hans blivande lilla etta utan kök och dusch. Det kommer bli långa dagar och nätter för honom.
Som att stå och vänta på en buss, fast i evighet.
Tyvärr är svenska åklagare väldigt vänliga, och det står mer eller mindre i deras handbok att man skall respektera mördaren, styckaren, kvinnomisshandlaren även när denne står inför rätta. Lär åtminstone inte bli något erkännande pga att åklagarna är brutala mot honom. Och de får heller inte ställa ledande frågor. Vilket gör att han kan säga att "jag minns inte" eller "jag vet inte" eller "det var längesen" osv osv på varenda fråga. Det kommer bli en fars när han skall förhöras i rätten.
Citera
2020-05-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Vah? Har Sampo gått i pension? Likhundarnas likhund. Hade t.o.m. eget twitterkonto.
Ja det är iaf det beskedet Aftonbladet gav,så likhundarnas likhund, har joinat hundarnas pro
2015, sista tvitterinlägget,och vet inte riktigt hans ålder...
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-26 kl. 19:47.
Citera
2020-05-26, 19:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tyvärr är svenska åklagare väldigt vänliga, och det står mer eller mindre i deras handbok att man skall respektera mördaren, styckaren, kvinnomisshandlaren även när denne står inför rätta. Lär åtminstone inte bli något erkännande pga att åklagarna är brutala mot honom. Och de får heller inte ställa ledande frågor. Vilket gör att han kan säga att "jag minns inte" eller "jag vet inte" eller "det var längesen" osv osv på varenda fråga. Det kommer bli en fars när han skall förhöras i rätten.

Enig och troligt scenario. Jag hoppas dock vi har fel. T har sannolikt fått instruktioner sedan tidigare av sin advokat att han inte behöver säga ett knyst om han inte känner för det.
Citera
2020-05-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det kan ju nästan ta 15 minuter att stycka en kyckling. Och det är ju ändå en viss skillnad. Har man för bråttom kanske man skär sig också.

Ska du bara dela ner kycklinen till mindre bitar för att sedan slänga dem tar det 15 sekunder. Han gjorde väl för fan ingen finstyckning för att det skulle se fint ut på tallriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in