2020-05-26, 16:43
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det smartaste du kan göra är att gå in i live-rapporteringen (Aftonbladet). Den kan du ju följa i efterhand, om det inte är plusartikel - det vete fan. Jag har plus iofs.
Får nog göra det 😊
Tänkte va lite lat 🙈
Tror det går att se
Citera
2020-05-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
OKEJ... då vet vi, ”desperate times desperate measures”....

Anledningen till varför mannen fördes till sjukhus var att han ätit hudkräm och druckit en blandning mellan parfym och saft.

Ville väl sprutlackera häktets toalett då
Bläckpennan hade varit bättre om han ville skada sig själv
Citera
2020-05-26, 16:48
Medlem
MG vet alltså att W är mördad....
Case Close
Citera
2020-05-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Bohusläningens liverapportering skriver även att anledningen till att han fördes till sjukhus var för att han ätit hudkräm och druckit en blandning mellan parfym och saft.
Han blev nog väldigt len i magen, och dessutom luktar han säkert gott inombords också. Vilken looser. Nå, han har torsdagen nu att se fram emot. En dag i taget. Undrar vad han kommer peta i sig ikväll - kuddvaret kanske?
Citera
2020-05-26, 16:51
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Ja, verkligen.
Med så mycket blod som det är på toaletten måste styckningen skett där = lik.
Han har helt enkelt tvättat av tillräckligt noga där hon låg?
Då skulle väl inte hunden känna det?
Det är ju platsen liket legat på som hunden känner och markerar, så blodet som är runt om är inget hunden reagerar på.

Eller? Kan inte komma på någon annan förklaring.

Han har varit hemma fem gånger.
Han har säkert styckar kroppen i sex delar.
Den sist delen hann han inte göra sig av med helt enkelt.

För inte faaan är man så dum att man sparar det för skojs skull.
Men visst. Är man narcissist så...
Det är ju det som är poängen med dessa spesialsöks hundar att dom bara är tränade på lik lukt inget annat.
Citera
2020-05-26, 16:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Utomlands har de väl inte heller skyldighet till några pressetiska regler när det gäller våra svenska brottslingar kan jag tänka.

I U.K. så publiceras namn, ålder, bild och ofta bostadsadress, på MGM:s när de blir häktade, eller "remain in custody". På alla över 18 år. Mycket, mycket sällan görs detta inte p g a "speciella skäl".
Citera
2020-05-26, 16:54
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har tränat hund i runt 30 år, vad vill du veta/ha svar på?
Har jag frågat något? Mer än att det tar 20 min och stycka ett lik?
Citera
2020-05-26, 16:54
Bannlyst
Läs nedan Tishkos "självmordsbrev":

"I samband med att mannen fördes till sjukhus hittades en lapp på skrivbordet i hans häktescell, där han skrivit 'Gud vet att jag är oskyldig, jag är ingen mördare. Jag är en fri man. Och jag ska till min kärlek. Förlåt mig mamma och pappa. Jag älskar Wilma för mycket'."
( https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/pojkv%C3%A4nnen-ni-kommer-aldrig-l%C3%B6sa-wilmas-mord-1.28394915 )

Jag tycker att hans självmordsbrev låter som att han var utsatt för hedersförtryck pga hans förhållande med Wilma.
Eftersom han skriver: "Förlåt mig mamma och pappa. Jag älskar Wilma för mycket'.".
Och: "Jag är en fri man. Och jag ska till min kärlek.".

Men om vi istället tar fasta på det som Tishko skrev "jag är ingen mördare".
Och så tar vi fasta på det han enligt uppgift sa till vakten på sida 786 i FUP, om att han var skyldig till dråp:

"Fr*drik berättar
Tishko har börjat prata igen efter att ha varit tyst ett tag.
Han pratade ena arbetspasset men jag sa att jag var tvungen att gå. Han pratade då om att han
var skyldig till dråp."

Och så läser vi nedan om dråp:

"Ett brott som innebär ett avsiktligt dödande, men där omständigheterna gör att det anses som mindre grovt än mord, exempelvis att offret hotat eller misshandlat gärningspersonen."
( https://www.aklagare.se/ordlista/d/drap/ )

Och så frågar vi oss om det är troligt att Wilma kan ha varit våldsam och hotfull mot honom, tex slagit och kastat saker på honom, och hotat att berätta för hans föräldrar om hans drogmissbruk mm, om hon inte fick bo kvar hos honom. Och så dödade han henne därför?

Det finns ju inga tydliga tecken på att han skulle ha varit våldsam mot henne tidigare, tvärtom om man läser sms:en i filen nedan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det finns inte några tecken där eller i FUP på att Wilma skulle vara rädd för honom. Och det finns inga tecken på att hon stannade hos honom, för att hon var rädd för att han skulle skada henne om hon lämnade honom. Så orsaken till att hon stannade hos honom, det var troligen att hon älskade honom, eller att hon ville bo kvar i hans lägenhet.
Och kanske kände han att hon hade utnyttjat honom, och till slut fick han nog när hon dessutom började hota honom med massa saker.

Tänk iallafall tanken att Wilma kan ha varit en vidrig och samvetslös människa, som utnyttjade andra människor så mycket hon bara kunde. När jag läser FUP så får jag bilden av att hon var väldigt manipulativ, och som Tishko skriver i ett sms till henne, en mytoman som ljög om Tishko inför andra.
Och sådana människor är väldigt svåra att hantera, och de gör förstås att man blir väldigt upprörd.
Men hon kan i så fall ha haft fina sidor också trots hennes dåliga sidor, Tishko skrev ju i självmordsbrevet att han "älskar henne för mycket".
Senast redigerad av vemsa 2020-05-26 kl. 17:12.
Citera
2020-05-26, 16:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ville väl sprutlackera häktets toalett då
Bläckpennan hade varit bättre om han ville skada sig själv

Ja det är en riktig liten dramaqueen.
Visst framgick det att han var en synnerligen fåfäng typ...men detta

Den ende lappskivare jag annars kan komma på är drottningen av lappar : Johanna Möller
Även hennes små alster användes mot henne:
https://www.vlt.se/artikel/sommarstugemorden-johannas-egna-ord-inifran-haktet-las-lapparna-hon-forsokte-smuggla-ut
Citera
2020-05-26, 17:00
Medlem
askungens avatar
Citat:
Han blev nog väldigt len i magen, och dessutom luktar han säkert gott inombords också. Vilken looser. Nå, han har torsdagen nu att se fram emot. En dag i taget. Undrar vad han kommer peta i sig ikväll - kuddvaret kanske?
Typ så tänkte jag också!
Man vill ju tro att det är extra strikt och mer tillsyn över honom nu, ju mer intensivt det blir desto större risk att han försöker något ytterligare.
Citera
2020-05-26, 17:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Läs nedan Tishkos "självmordsbrev":

"I samband med att mannen fördes till sjukhus hittades en lapp på skrivbordet i hans häktescell, där han skrivit 'Gud vet att jag är oskyldig, jag är ingen mördare. Jag är en fri man. Och jag ska till min kärlek. Förlåt mig mamma och pappa. Jag älskar Wilma för mycket'."
( https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/pojkv%C3%A4nnen-ni-kommer-aldrig-l%C3%B6sa-wilmas-mord-1.28394915 )

Jag tycker att hans självmordsbrev låter som att han var utsatt för hedersförtryck pga hans förhållande med Wilma.
Eftersom han skriver: "Förlåt mig mamma och pappa. Jag älskar Wilma för mycket'.".
Och: "Jag är en fri man. Och jag ska till min kärlek.".

Men om vi istället tar fasta på det som Tishko skrev "jag är ingen mördare".
Och så tar vi fasta på det han enligt uppgift sa till vakten på sida 786 i FUP, om att han var skyldig till dråp:

"Fredrik berättar
Tishko har börjat prata igen efter att ha varit tyst ett tag.
Han pratade ena arbetspasset men jag sa att jag var tvungen att gå. Han pratade då om att han
var skyldig till dråp."

Och så läser vi nedan om dråp:

"Ett brott som innebär ett avsiktligt dödande, men där omständigheterna gör att det anses som mindre grovt än mord, exempelvis att offret hotat eller misshandlat gärningspersonen."
( https://www.aklagare.se/ordlista/d/drap/ )

Och så frågar vi oss om det är troligt att Wilma kan ha varit våldsam och hotfull mot honom, tex slagit och kastat saker på honom, och hotat att berätta för hans föräldrar om hans drogmissbruk mm, om hon inte fick bo kvar hos honom. Och så dödade han henne därför?

Det finns ju inga tydliga tecken på att han skulle ha varit våldsam mot henne tidigare, tvärtom om man läser sms:en i filen nedan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det finns inte några tecken där eller i FUP på att Wilma skulle vara rädd för honom. Och det finns inga tecken på att hon stannade hos honom, för att hon var rädd för att han skulle skada henne om hon lämnade honom. Så orsaken till att hon stannade hos honom, det var troligen att hon älskade honom, eller att hon ville bo kvar i hans lägenhet.
Och kanske kände han att hon hade utnyttjat honom, och till slut fick han nog när hon dessutom började hota henne med massa saker.

Tänk iallafall tanken att Wilma kan ha varit en vidrig och samvetslös människa, som utnyttjade andra människor så mycket hon bara kunde. När jag läser FUP så får jag bilden av att hon var väldigt manipulativ, och som Tishko skriver i ett sms till henne, en mytoman som ljög om Tishko inför andra.
Och sådana människor är väldigt svåra att hantera, och de gör förstås att man blir väldigt upprörd.
Men hon kan i så fall ha haft fina sidor också trots hennes dåliga sidor, Tishko skrev ju i självmordsbrevet att han "älskar henne för mycket".

MEN då ska vi inte glömma att han även till häktesvakten sa, på sid 785:

” När han kom in i observations cellen var han arg igen, och han hade de där svarta ögonen. Han slog i väggar och skrek. Jag bestämde mig för att gå och prata med honom för att få honom att lugna ner sig. Han sa en massa saker men inget som jag la till minnet mer en vid ett tillfälle så sa han när han kom in på polisen så sa han "vill dom ha en mördare så skall de få en mördare, hon fick vad hon förtjänade den lilla fucking horungen"”
Citera
2020-05-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Aftonblader! Johanna Rapp är Sveriges bästa och snabbaste liverapportör 👍🏻
👍Absolut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto