2020-05-26, 11:52
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Någon som shoppat amerikanska aktier idag när det är cortagefritt?
Funderar på något inom olja i USA. var tror ni?

Jag vill vara med på AMD eller Intel. Har varit med på båda tidigare men hoppade av på 52 respektive 59 för några veckor sedan. Nu är de på 55 och 60. Det kom aldrig nån stot dipp (än).

Båda två har mycket spännande på gång även om AMD är kungen just nu. Men det kan ändras på några år. Intel har en mer balanserad aktie med en P/E på 16 kontra AMDs 130. Intel kan lika gärna bli bäst igen om 5 år och skjuta i höjden. Hjärtat säger AMD då jag är en nörd.

Svårt val, men nån av dem ska jag köpa tillbaks in i idag.
Citera
2020-05-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Hjärtat säger AMD då jag är en nörd.
Då kör jag på Intel . Tack för din analys.
Citera
2020-05-26, 11:56
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Då kör jag på Intel . Tack för din analys.

Haha jag kommer förmodligen göra exakt likadant. Om jag inte får nåt infall. Det enda som oroar mig på kort sikt är att Intel har utdelning i början av juni. Vet inte hur det brukar påverka i USA och speciellt inte på NASDAQ. Frågan är om gratis courtage väger upp ett eventuellt pristapp.
Citera
2020-05-26, 12:43
Medlem
Bob-Dylans avatar
Vad tror ni om Clemondo Group?
Köpte in mig på en mindre post 2:81 kr när besked kom förra veckan att VD m fl på bolaget köpt aktier.

Kan vara en Houdini. Men tror på deras koncept i dessa tider. Blir intressant när resultatrapporter kommer då jag tror aktien ska upp över 3kr.

Vad tror ni?
Citera
2020-05-26, 12:53
Medlem
sinewaves avatar
Noterbart är att SPX (S&P500; SPX500USD @ Tradingview) för dagliga är +0.34% över MA200. Det har inte bara skapats en högre högsta utan en stängning över MA200 på dagliga ser mycket möjligt ut just nu ...

Mina egna positioner från morgonen idag har annars gått ok (just nu...):
Air France KLM SA: +3.81%
Millicom (MINI L Millicom AVA): +0.21%
Telia (MINI L Telia AVA): +3.90%

'Idioternas' aktie Norwegian har också puttrat på en del, +24.17% idag.
Citera
2020-05-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulanz800
Bomba tips på amerikanska aktier nu och motivera varför mina smarta vänner
Microsoft och NVIDIA bör väl vara en av de bättre. Finns ifs jävligt många att välja bland hehe.
Citera
2020-05-26, 13:40
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Köpte in mig på en mindre post 2:81 kr när besked kom förra veckan att VD m fl på bolaget köpt aktier.

Kan vara en Houdini. Men tror på deras koncept i dessa tider. Blir intressant när resultatrapporter kommer då jag tror aktien ska upp över 3kr.

Vad tror ni?
Alla varningsflaggor viftar. En aktie som har blivit alldeles för upphaussad av diverse småsparare på internetforum p/e-tal på ca 470. Börjar man hålla på med såna aktier är man illa ute.

Ska mycket till för att en rapport ska kunna slå förväntningarna med sådant p/e-tal.

När personen som sköter hissen tipsar om en aktie ska man inte köpa den. Den visdomen gäller clemondo.
Senast redigerad av Amor 2020-05-26 kl. 13:43.
Citera
2020-05-26, 13:58
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan

Vad tror ni?

Skulle inte ens ta på det med tång.
Citera
2020-05-26, 14:26
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Microsoft och NVIDIA bör väl vara en av de bättre. Finns ifs jävligt många att välja bland hehe.

Finns det några andra än Nvidia och AMD som utvecklar grafikkort? Köpte nvidia i fredags trots ökningen. Riktigt fin rapport. Funderar på att gardera mig med AMD också. Tar emot att köpa tillbaka högre än man sålt, men utan courtage så kan man ju småköpa.
Citera
2020-05-26, 15:27
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Finns det några andra än Nvidia och AMD som utvecklar grafikkort? Köpte nvidia i fredags trots ökningen. Riktigt fin rapport. Funderar på att gardera mig med AMD också. Tar emot att köpa tillbaka högre än man sålt, men utan courtage så kan man ju småköpa.

Intel gör GPUer. Hittils mest integrerade i deras CPUer och för datacenter (beräkningar). Vet dock inte om de planerar att utöka!
Citera
2020-05-26, 15:36
Medlem
sinewaves avatar
SPY (S&P500) öppnar över MA200 på dagliga (+0.75% över).
Samtidigt öppnar DJI (Dow Jones) upp på över +2% och närmar sig MA100 på dagliga.

Det ser ut att bli en dålig dag för permabjörnarna.
Citera
2020-05-26, 15:38
Medlem
PedoFilips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
SPY (S&P500) öppnar över MA200 på dagliga (+0.75% över).
Samtidigt öppnar DJI (Dow Jones) upp på över +2% och närmar sig MA100 på dagliga.

Det ser ut att bli en dålig dag för permabjörnarna.

bara hoppas att omxs30 hakar på och går uppåt lite mer nu och vi får en positiv stängning.
Senast redigerad av PedoFilip 2020-05-26 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in