Citat:
Ursprungligen postat av
CharlieR
Jag vet inte varför de menar att de har mindre rättigheter om anmälan är anonym. Det stämmer inte. Men man menar att den är anonym eftersom informationen från början kommer från en anonym källa, gissar jag.
Jag anmälde en allvarlig händelse med ett litet barn anonymt eftersom jag var väldigt rädd för mannen i familjen, då sa de att det inte hade samma trovärdighet som om jag uppgav mitt namn. Jag bad att få fundera på saken. Sedan ringde mamman och berättade att hon fått ett brev där hon var kallad till möte hos soc. Jag bad henne berätta sanningen för dem men hon och mannen planerade istället för att neka och ljuga.
Hon ringde sen och sa att det var nedlagt men att precis när hon gått därifrån hade det kommit en orosanmälan från förskolan. Jag tänkte då att nu löser det sig och kämde att jag med gott samvete kunde bryta kontakten med den här familjen.
Senare fick jag veta att även bvc, grannar och morföräldrar hade anmält dem så jag kände mig helt trygg i att lämna det där.
Tro det eller ej men när jag mötte på mamman i stan några år senare så berättar hon att inget hade hänt med anmälningarna. Att de fortfarande söker den anonyma för att hämnas på den.
Jag blev helt paff.
Vad är det för märkligt undvikande av soc?
Den pappan var också ”tjata hål i huvudet” och ”långa monologer” samt hade koppling till grovt kriminella. Jag undrar om det var därför? ...och jag undrar om det var så att pappan skrämde soc här också?