Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-26, 07:06
Medlem
Bigotta - inte Birgitta som rättstavningsprogrammet ville.
Citera
2020-05-26, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mind.hunter
Jag säger inte att de inte hade sex. Det jag menar är att jag tror att han nog såg relationen mer som affärsmässig.

Att han höll på relationen kan ju också bero på henne. Han är ju offentlig person. Hon verkar ju vara mer tillbakadragen om man jämför med uppmärksamhetsknarkande PR 🤷🏼‍♂️

Inget ont om tjejen Elin. Men hon är ung och kanske inte nödvändigtvis dum..men oerfaren säkert när det handlar om relationer. Han har helt enkelt utnyttjat henne för sig egen image skull. Är vad jag tror iaf..

Har själv en tonårsdotter och ber till gud att hon aldrig faller för nån mediakåt självupptagen snubbe. PR har åtminstone gett mig vettiga snack med dottern vid middagsbordet. Dottern är ju träningsfreak och följde PR innan detta.

Fast det var PR själv som sa att hemlighetsmakeriet kring relationen berodde på hans egen rädsla över hur omgivningen skulle reagera på hans relation med en 26år yngre kvinna. Han sa att som "offentlig person" visste han att detta skulle komma att tas upp i media, men han visste inte - eller var rädd för - hur.

Han var mån om sin bild i media. Dvs. sitt varumärke. Han ville inte solka ner det ;-)

Sen kan det mycket väl vara också ömsesidigt. Hon hade ju också nyligen startat eget och ville väl inte ses som en tjej med en "sugar dady" utan en företagsam och självständig ung kvinna.

Nu blev det ju ingen vidare reklam ens för hennes företag..

Att ha en dubbelt så gammal pojkvän som beter sig som en tonåring med tonåringens omdöme kan inte vara någon hit.

Tänk på att Paolo är 2 år äldre än Elins pappa (1 år äldre än hennes mamma). Tänk att presentera honom för föräldrarna och sen behöva skämmas ögonen ur sig en månad efter att man har blivit sambos.. :-(
Citera
2020-05-26, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mind.hunter
Helt rätt! Men stället kan ju ha typ dropp in? Tror knappast det kräver stor planering av att träffa prostituerad. Allt styrs väl av impuls. Även om han måste boka tid så går det nog snabbt att få till det. Gissningsvis inom en tim om man har direktkontakt med de som driver skiten

Man bokade ju tid online via en webbsida. Så lite planering måste han ändå ha haft.

Och det är precis detta som jag inte heller kan förstå: vilken förnuftig människa lämnar spår efter sig?

Att i Amsterdam plock upp en dam från fönstret lämnar inte spår - om man betalar cash.

Att i Stockholm boka tid hos en hora och via sin mobil - då blir det svårt att förneka.
Citera
2020-05-26, 07:22
Medlem
thaimans avatar
De som begått det största brottet här är ju polisen! Hur står det till med "att man skall FÖREBTGGA" brott?
Man sitter utanför en lägenhet där man VET att det förekommer sexhandel, man väntar ut kunden till dom är färdiga och DÅ slår till för att sätta fast denne för sexköp?
Om man verkligen VILL komma bort från detta "problem" så sätter man väl en polis i trappan till lägenheten 24/7 och då frågar de som ser misstänkta ut, Vart ska du? Tror ni att bordellen skulle bli gammal då?
Inga kunder ingen bordell. Polisen vet mycket väl var de här lägenheterna befinner sig, men det är väl vare sig roligt eller förmodligen är det för jobbigt att sitta och vänta, men en sak är säker, DET ÄR TJÄNSTEFEL av polisen att agera som de gör.
EXEMPEL: Om de har telefonavlyssning på en person och denne avslöjar, att nu jävlar ska jag åka och skjuta huvet av den jäveln, så åker man dit och spanar, väntar till han har dödat sitt offer och då först slår till för då har man minsann bevis.
Hur står det till med rättsväsendet egentligen.
Dessutom tycker jag att man inriktar sig på hallickarna, det är ju dom som verkligen utnyttjar tjejerna, lever i lyx och tar deras pengar. Vad tycker NI? Har jag rätt eller fel?
Citera
2020-05-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
De som begått det största brottet här är ju polisen! Hur står det till med "att man skall FÖREBTGGA" brott?
Man sitter utanför en lägenhet där man VET att det förekommer sexhandel, man väntar ut kunden till dom är färdiga och DÅ slår till för att sätta fast denne för sexköp?
Om man verkligen VILL komma bort från detta "problem" så sätter man väl en polis i trappan till lägenheten 24/7 och då frågar de som ser misstänkta ut, Vart ska du? Tror ni att bordellen skulle bli gammal då?
Inga kunder ingen bordell. Polisen vet mycket väl var de här lägenheterna befinner sig, men det är väl vare sig roligt eller förmodligen är det för jobbigt att sitta och vänta, men en sak är säker, DET ÄR TJÄNSTEFEL av polisen att agera som de gör.
EXEMPEL: Om de har telefonavlyssning på en person och denne avslöjar, att nu jävlar ska jag åka och skjuta huvet av den jäveln, så åker man dit och spanar, väntar till han har dödat sitt offer och då först slår till för då har man minsann bevis.
Hur står det till med rättsväsendet egentligen.
Dessutom tycker jag att man inriktar sig på hallickarna, det är ju dom som verkligen utnyttjar tjejerna, lever i lyx och tar deras pengar. Vad tycker NI? Har jag rätt eller fel?

Det är ju precis detta polisen har gjort. Att haffa några enstaka sexköpare är inte det primära utan att haffa dem som sysslar med trafficking - vilket man nu har gjort på Skavsta flygplats.

Det är ju också därför Paolo ligger risigt till. Eftersom det handlar om trafficking och inte varit horköp.
Citera
2020-05-26, 07:35
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ju precis detta polisen har gjort. Att haffa några enstaka sexköpare är inte det primära utan att haffa dem som sysslar med trafficking - vilket man nu har gjort på Skavsta flygplats.

Det är ju också därför Paolo ligger risigt till. Eftersom det handlar om trafficking och inte varit horköp.
Du fattar tydligen inte innebörden i mitt inlägg.
Citera
2020-05-26, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Verkar som om många är eller rättare sagt har varit smått impade och rejält avundsjuka på PR. Och nu passar på att riktigt stampa ned honom i skoskaften. Själv har jag alltid tyckt han varit en nolla och han är fortfarande en nolla. No difference. Sexköp eller inte. Pudling eller inte. Vad som dock skrämmer mig är den pöbelmentalitet som gått fritt spelrum undegblåsta av pk-media och vissa profilerade feminister. Fy fan så lågt. Så ovärdigt en person som tar sig rätten att kalla sig människa. Ett simpelt sexköp är ju blott en piss i missisippi i förhållande till det exempellösa drev som pågår. Sverige har tappat alla proportioner för vett och anständig rimlighet. Man låter släppa fram krafter som påminner starkt om kristallnatten i Hitlertyskland. Och allt ackompanjerat av Sveriges trångbröstat Birgitta morallagstiftning som skulle få salig drottning Victoria att jubla i högan sky Hon kanske till och med ha fått en lyckorgasm - om hon nu kunde det. Förmodligen ihoptorkad.

Det handlar om trafficking. Killarna blev haffade på Skavsta.

Vill man inte lukta skit då ska man inte beblanda sig med den här sortens människor.
Citera
2020-05-26, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Du fattar tydligen inte innebörden i mitt inlägg.

Du anser att man skulle "förebygga" prostitution genom att fråga torskarna redan INNAN de har tömt påsarna hos horan.

Men man får ju inte bukt på människohandeln om man inte får fast de som fraktar hit tjejerna.

Nu har man spanat och avlyssnat och förberett sig noggrant. Förhoppningsvis räcker bevismaterialet till att fälla de jävlarna.

Kanske kan de mediala uppmärksamheten också öppna ögonen hos vissa vanliga torskar?

Att hamna på samma löpsedel med dessa killar som distribuerar och säljer småtjejer på 15år till svenska "affärsmän" kan inte vara bra för business.
Citera
2020-05-26, 07:49
Medlem
Citat:
Det handlar om trafficking. Killarna blev haffade på Skavsta.

Vill man inte lukta skit då ska man inte beblanda sig med den här sortens människor.
Där har du ju rätt. Dom ska sättas dit utan pardon. Ingen ska tjäna pengar på att utnyttja andra. Men jag tror iofs PR inte kan h varit så jävla dum att trots att han fullt ut visste det fortsatte köpet. Men vem vet.!?
I intervjun kunde han anta att det var så, men visste naturligtvis inte till 100%.
Citera
2020-05-26, 07:52
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Paolo Roberto körde sitt eget Chernobyl.

Hade han gått under jorden och inte gråtit ut i sociala medier, totalhavererat i en TV-soffa några timmar efter horknullet och inte stått joggande med tummen upp morgonen efter detta, då hade detta fall inte blivit hela medias och PK- Sveriges lilla skampåle.

Polisen njöt nog när dom fångade kändistorsken, men inte ens dom kunde räkna med den här härdsmältan och jackpotten!
Den bilden där han gör tummen upp och säger att det bästa som finns är att bygga upp sig själv är fan helt sinnessjuk.
Citera
2020-05-26, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Där har du ju rätt. Dom ska sättas dit utan pardon. Ingen ska tjäna pengar på att utnyttja andra. Men jag tror iofs PR inte kan h varit så jävla dum att trots att han fullt ut visste det fortsatte köpet. Men vem vet.!?
I intervjun kunde han anta att det var så, men visste naturligtvis inte till 100%.

Vet ej HUR dum PR egentligen är, men jag tror inte att han ägnade en tanke åt hur tjejerna hade kommit dit, vem son sålde dem osv. Jag tror att PR mest bara tänkte med underlivet och sket i allt annat.

Men den här härvan visar med klar tydlighet hur det är med dessa "vanliga sexköp" för då hamnar man plötligt på samma sida med dem som sysslar med trafficking. Bara gynnar alltså dessa killar med sina horköp och man möjliggör trafficking genom att bibehålla efterfrågan på deras tjänster.

De som sysslar med trafficking lockas till detta, eftersom de vet att de finns stora pengar att tjäna med det. Medan torskarna tänker att det inte är så "farligt" med ett köp på 1500kr. Det har man råd med..
Citera
2020-05-26, 08:05
Medlem
Mind.hunters avatar
Citat:
Fast det var PR själv som sa att hemlighetsmakeriet kring relationen berodde på hans egen rädsla över hur omgivningen skulle reagera på hans relation med en 26år yngre kvinna. Han sa att som "offentlig person" visste han att detta skulle komma att tas upp i media, men han visste inte - eller var rädd för - hur.

Han var mån om sin bild i media. Dvs. sitt varumärke. Han ville inte solka ner det ;-)

Sen kan det mycket väl vara också ömsesidigt. Hon hade ju också nyligen startat eget och ville väl inte ses som en tjej med en "sugar dady" utan en företagsam och självständig ung kvinna.

Nu blev det ju ingen vidare reklam ens för hennes företag..

Att ha en dubbelt så gammal pojkvän som beter sig som en tonåring med tonåringens omdöme kan inte vara någon hit.

Tänk på att Paolo är 2 år äldre än Elins pappa (1 år äldre än hennes mamma). Tänk att presentera honom för föräldrarna och sen behöva skämmas ögonen ur sig en månad efter att man har blivit sambos.. :-(

Ja vi kan ju bara spekulera. Men jag tror saker är mer utstuderat än det verkar. Sen har ju PR’s trovärdighet inte högsta betyg liksom. Om han säger du elr så så kan det betyda nått helt annat. Kolla bara i trådar från när han separerade från Lena Arrenlöv. Han har kört sitt race av ego vinning sen 1986 typ. Han har väl bara ändrat strategi efter åren.

Om nu PR och Elin var lite eftertänksamma om hur deras relation och det affärsmässiga skulle utvecklas, är det inte konstigt att det kräver planering. Ungefär som att lansera en produkt 🤷🏼‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in