Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-07, 09:35
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Utveckla? Kan jag ju göra. Har man livserfarenhet av livet så vet man att skandaler går över. Har levt halva mitt liv och det finns få saker som rubbar en kändis. Paulo kommer alltid ha gott om kulor på banken. Snart börjar även resten tveka på om han är skyldig eller inte. Det var ju trots enda gången sade han. Och tänk vad sanningar förändrad med tiden.
Det är en sak som är säker. Och det är det som stör mig. Men samtidigt så vet jag att världen inte är rättvis så detta kan jag glömma och gå vidare med mitt egna liv. För det har Paulo redan gjort. Kändisar är hårdhudade. Det är en annan sak som är säker.
Känns som det räcker. Sen förstår jag att unga människor tror världen ska gå under så som aftonbladet skriver sina rubriker. Men gå vidare med era liv. Det är bara rubriker och har inget med verkligheten att göra.
Väldigt djupa tankar detta, märks att du har tänkt mycket på detta med Paolo Roberto. Du är inte känd i din lokala krets för att vara ett snille, va?

Paolo Roberto kommer inte tillbaka. Hans karriär är förstörd för all framtid. Det är ju inte så att han hade någon faktisk talang till att börja med, utan han var snarare en pseudo-kriminell under tonåren som började med kampsport (Paolo's kriminalitet handlade mer om hoppsparkar på stan än tunga droger, mord och liknande gangstershit), just därför och särskilt i kombination med hans italienska bakgrund så var Paolo Roberto perfekt för att ge en kändiskarriär i mainstream-TV (till skillnad från hoppsparkarkollegan Liam Norberg), som reformerad före detta värsting, vilket passade utmärkt som förebild till den generationens svartskallar från mellanöstern, att man behöver inte bli kriminell, man kan bli TV-kändis! Idag får Sverige så mycket invandring från Afrika och Asien att Paolo Roberto inte riktigt är lika relevant som förebild. Hur ska zoomaliska Abdi, muslim och IQ 69, kunna identifiera sig med halv-italienska Paolo Roberto, kristen och IQ 90? Och dessutom är Paolo något politiskt inkorrekt.

Paolo Roberto hade lite tur i livet som halkade in i kändisskapet på ett bananskal. Väl där kunde han profitera på sin italienska bakgrund inom bland annat boxning och mat, och hjärndöda dokusåpor. Paolo Roberto kommer aldrig att få en karriär igen inom dessa branscher, eftersom han bröt mot den heliga värdegrunden och "köpte en kvinnas kropp" i 30 minuter, vilket är en stor haram enligt batikhäxorna.

Hade jag varit Paolo så hade jag investerat de tillgångar han fortfarande har i aktier och kryptovalutor.
Citera
2020-07-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Väldigt djupa tankar detta, märks att du har tänkt mycket på detta med Paolo Roberto. Du är inte känd i din lokala krets för att vara ett snille, va?

Paolo Roberto kommer inte tillbaka. Hans karriär är förstörd för all framtid. Det är ju inte så att han hade någon faktisk talang till att börja med, utan han var snarare en pseudo-kriminell under tonåren som började med kampsport (Paolo's kriminalitet handlade mer om hoppsparkar på stan än tunga droger, mord och liknande gangstershit), just därför och särskilt i kombination med hans italienska bakgrund så var Paolo Roberto perfekt för att ge en kändiskarriär i mainstream-TV (till skillnad från hoppsparkarkollegan Liam Norberg), som reformerad före detta värsting, vilket passade utmärkt som förebild till den generationens svartskallar från mellanöstern. Idag får Sverige så mycket invandring från Afrika och Asien att Paolo Roberto inte riktigt är lika relevant som förebild. Hur ska zoomaliska Abdi, muslim och IQ 69, kunna identifiera sig med halv-italienska Paolo Roberto, kristen och IQ 90? Och dessutom är Paolo något politiskt inkorrekt.

Paolo Roberto hade lite tur i livet som halkade in i kändisskapet på ett bananskal. Väl där kunde han profitera på sin italienska bakgrund inom bland annat boxning och mat, och hjärndöda dokusåpor. Paolo Roberto kommer aldrig att få en karriär igen inom dessa branscher, eftersom han bröt mot den heliga värdegrunden och "köpte en kvinnas kropp" i 30 minuter, vilket är en stor haram enligt batikhäxorna.

Hade jag varit Paolo så hade jag investerat de tillgångar han fortfarande har i aktier och kryptovalutor.

Varför tror du inte jag är ett snille? Jag blir mest orolig för hur du verkar må som verkar leva i någon slags låtsasvärld. Hoppas du inte lever ditt liv genom att läsa skvaller om andra. Sen att du verkar må bra av att kalla mig för saker. Tråkigt att du är sådan. <3

Som jag skrev så går det fortfarande bra för Paulo Roberto. Bara hans jobb som personlig tränare blir säkert många avundsjuka på. Och då har vi inte skrapat på ytan.

Jag är fascinerad av Paulo Roberto. Han var en grym boxare under min uppväxt. Sedan blev han framgångsrik inom en mängd olika saker och syntes ännu mera. En vinnare. Detta som han gjort är ju knappt ett brott som gör honom till en storskurk så han är snart på banan igen. Har inte hängt med i media förutom kortdokumentären på P1. Finns inte mycket att hänga med på heller. Han ska dömas för sitt brott. Få sina dagsböter. Sen försätta sitt liv. Visst kommer det inte se likadant ut som innan. Men det finns inget som säger att hans liv blir sämre av det.
Citera
2020-07-07, 10:32
Medlem
Citat:

Paolo Roberto kommer inte tillbaka. Hans karriär är förstörd för all framtid. Det är ju inte så att han hade någon faktisk talang till att börja med, utan han var snarare en pseudo-kriminell under tonåren som började med kampsport (Paolo's kriminalitet handlade mer om hoppsparkar på stan än tunga droger, mord och liknande gangstershit), just därför och särskilt i kombination med hans italienska bakgrund så var Paolo Roberto perfekt för att ge en kändiskarriär i mainstream-TV (till skillnad från hoppsparkarkollegan Liam Norberg), som reformerad före detta värsting, vilket passade utmärkt som förebild till den generationens svartskallar från mellanöstern, att man behöver inte bli kriminell, man kan bli TV-kändis! Idag får Sverige så mycket invandring från Afrika och Asien att Paolo Roberto inte riktigt är lika relevant som förebild. Hur ska zoomaliska Abdi, muslim och IQ 69, kunna identifiera sig med halv-italienska Paolo Roberto, kristen och IQ 90? Och dessutom är Paolo något politiskt inkorrekt.

Tack! Väl formulerat svar.
Mkt kul med ” en sak som är säker ”
Citera
2020-07-07, 10:40
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:

Fast allt handlar om dina kontakter och dina vänner. Har du folk som vill hjälpa dig och ge dig en andra chans så kommer du ju alltid tillbaka. Blir du å andra sidan persona non grata, att alla vänder dig ryggen, ja då kan man bli utslagen på riktigt. Men han missbrukar ju inte, sköter sig i övrigt, är otroligt social och har en enorm energi, påhittig och framåt samt har ett sjukt stort kontaktnät, så jag tror def. han kommer tillbaka. Sedan kanske det tar många år innan han blir programledare igen. Men affärerna kommer han ju att kunna köra igång med. Öppna bra företag då han känner investerare.
Citera
2020-07-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Fast allt handlar om dina kontakter och dina vänner. Har du folk som vill hjälpa dig och ge dig en andra chans så kommer du ju alltid tillbaka. Blir du å andra sidan persona non grata, att alla vänder dig ryggen, ja då kan man bli utslagen på riktigt. Men han missbrukar ju inte, sköter sig i övrigt, är otroligt social och har en enorm energi, påhittig och framåt samt har ett sjukt stort kontaktnät, så jag tror def. han kommer tillbaka. Sedan kanske det tar många år innan han blir programledare igen. Men affärerna kommer han ju att kunna köra igång med. Öppna bra företag då han känner investerare.
Jag tror du underskattar stigmat med att vara sexköpare i dagens feministiskt orienterade Sverige. Det är kört.

Paolo har väl inte varit någon skicklig affärsman, utan ett mycket välbyggt varumärke(som exfrun står bakom) och genom att låna ut sitt varumärke har han tjänat pengar. Det varumärket är idag lika utbombat som Hiroshima. Vem vill förknippas med det offentligt?
Citera
2020-07-07, 15:20
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Varför tror du inte jag är ett snille? Jag blir mest orolig för hur du verkar må som verkar leva i någon slags låtsasvärld. Hoppas du inte lever ditt liv genom att läsa skvaller om andra. Sen att du verkar må bra av att kalla mig för saker. Tråkigt att du är sådan. <3

Som jag skrev så går det fortfarande bra för Paulo Roberto. Bara hans jobb som personlig tränare blir säkert många avundsjuka på. Och då har vi inte skrapat på ytan.

Jag är fascinerad av Paulo Roberto. Han var en grym boxare under min uppväxt. Sedan blev han framgångsrik inom en mängd olika saker och syntes ännu mera. En vinnare. Detta som han gjort är ju knappt ett brott som gör honom till en storskurk så han är snart på banan igen. Har inte hängt med i media förutom kortdokumentären på P1. Finns inte mycket att hänga med på heller. Han ska dömas för sitt brott. Få sina dagsböter. Sen försätta sitt liv. Visst kommer det inte se likadant ut som innan. Men det finns inget som säger att hans liv blir sämre av det.

Paolo kan givetvis gå vidare i livet men du kan ju inte påstå att han har tjänat på sexköpet. Han har förlorat alla sina TV uppdrag. Han kommer aldrig få tillbaka sin karriär i media, där är han helt körd.
Citera
2020-07-07, 17:43
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Man kan få intrycket av att han vill försörja sig som personlig tränare och att hans instagram är ett sätt att locka klienter.

Ja, det ligger mycket i vad du säger.
Han tar sitt Instagram på stort allvar.
Inte tappa sin självrespekt och kanske kanske nappar någon som önskar en PT.
Men jag är skeptisk.

,
Citera
2020-07-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Paolo kan givetvis gå vidare i livet men du kan ju inte påstå att han har tjänat på sexköpet. Han har förlorat alla sina TV uppdrag. Han kommer aldrig få tillbaka sin karriär i media, där är han helt körd.

Håller med. Kunde använt ett bättre ordval.
Blir säkert gott för han att göra något annat.
Citera
2020-07-07, 23:46
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Före detta känd, numera ökänd. Nej, inte många ser någon vinst med samarbeten med honom nu.

PR får väl bli Sveriges första certifierade mansgris. Sälja presentkort på "äventyr och upplevelser" för de som likt PR skulle vilja prova på en hora för första och sista gången.

Det kan han säkert hanka sig fram på.
Citera
2020-07-08, 11:31
Medlem
Insperatuss avatar
Såg honom på ICA igår. Han ser verkligen ut som han åldrats flera år sedan detta hände.
Citera
2020-07-08, 13:52
Medlem
Djungeltrumman i vår lilla by tisslar om att även en kompis till PR åkte fast i samma veva.Vilket jag själv tycker låter helt osannolikt.Skulle han stått och väntat på sin tur borde han ju sett själva gripandet.
Citera
2020-07-08, 14:34
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Djungeltrumman i vår lilla by tisslar om att även en kompis till PR åkte fast i samma veva.Vilket jag själv tycker låter helt osannolikt.Skulle han stått och väntat på sin tur borde han ju sett själva gripandet.
Paolo greps inte direkt utanför dörren utan enligt rykte på en krog i närheten där han tänkte svalka strupen med en kall öl.

Annat rykte är att det var en kompis (vännen till kungafamiljen?) till Paolo som beställde och betalade för horköpet vilket skulle kunna räknas som koppleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in