Citat:
Väldigt djupa tankar detta, märks att du har tänkt mycket på detta med Paolo Roberto. Du är inte känd i din lokala krets för att vara ett snille, va? Utveckla? Kan jag ju göra. Har man livserfarenhet av livet så vet man att skandaler går över. Har levt halva mitt liv och det finns få saker som rubbar en kändis. Paulo kommer alltid ha gott om kulor på banken. Snart börjar även resten tveka på om han är skyldig eller inte. Det var ju trots enda gången sade han. Och tänk vad sanningar förändrad med tiden. 
Det är en sak som är säker. Och det är det som stör mig. Men samtidigt så vet jag att världen inte är rättvis så detta kan jag glömma och gå vidare med mitt egna liv. För det har Paulo redan gjort. Kändisar är hårdhudade. Det är en annan sak som är säker.
Känns som det räcker. Sen förstår jag att unga människor tror världen ska gå under så som aftonbladet skriver sina rubriker.
Men gå vidare med era liv. Det är bara rubriker och har inget med verkligheten att göra.

Det är en sak som är säker. Och det är det som stör mig. Men samtidigt så vet jag att världen inte är rättvis så detta kan jag glömma och gå vidare med mitt egna liv. För det har Paulo redan gjort. Kändisar är hårdhudade. Det är en annan sak som är säker.
Känns som det räcker. Sen förstår jag att unga människor tror världen ska gå under så som aftonbladet skriver sina rubriker.
Men gå vidare med era liv. Det är bara rubriker och har inget med verkligheten att göra.
Paolo Roberto kommer inte tillbaka. Hans karriär är förstörd för all framtid. Det är ju inte så att han hade någon faktisk talang till att börja med, utan han var snarare en pseudo-kriminell under tonåren som började med kampsport (Paolo's kriminalitet handlade mer om hoppsparkar på stan än tunga droger, mord och liknande gangstershit), just därför och särskilt i kombination med hans italienska bakgrund så var Paolo Roberto perfekt för att ge en kändiskarriär i mainstream-TV (till skillnad från hoppsparkarkollegan Liam Norberg), som reformerad före detta värsting, vilket passade utmärkt som förebild till den generationens svartskallar från mellanöstern, att man behöver inte bli kriminell, man kan bli TV-kändis! Idag får Sverige så mycket invandring från Afrika och Asien att Paolo Roberto inte riktigt är lika relevant som förebild. Hur ska zoomaliska Abdi, muslim och IQ 69, kunna identifiera sig med halv-italienska Paolo Roberto, kristen och IQ 90? Och dessutom är Paolo något politiskt inkorrekt.
Paolo Roberto hade lite tur i livet som halkade in i kändisskapet på ett bananskal. Väl där kunde han profitera på sin italienska bakgrund inom bland annat boxning och mat, och hjärndöda dokusåpor. Paolo Roberto kommer aldrig att få en karriär igen inom dessa branscher, eftersom han bröt mot den heliga värdegrunden och "köpte en kvinnas kropp" i 30 minuter, vilket är en stor haram enligt batikhäxorna.
Hade jag varit Paolo så hade jag investerat de tillgångar han fortfarande har i aktier och kryptovalutor.