2020-05-25, 21:23
Medlem
WHO-chefen Tedros Adhanom Ghebreyesus sa på måndagen att de tester som hittills gjorts med malariamedicinen hydroxiklorokin visat att den ser ut att öka dödligheten hos de patienter som har fått den. Något som tidigare har rapporterats.

Enligt Neuro Science News har patienterna fått problem med hjärtrytmen. Av 100.000 patienter sjuka i covid-19 fick 15.000 hydroxiklorokin. Dessa visade sig ha sämre chans att tillfriskna och överleva än de som inte fått malariamedicinen.

99,646 döda

golf är roligt
Senast redigerad av AlbertEnben 2020-05-25 kl. 21:28.
Citera
2020-05-25, 21:30
Medlem
EnGodForlorares avatar
Helt sjuka bilder från den demonstration i Kentucky mot guvernören Andy Beshear:

https://twitter.com/i/status/1264655684051906572

Den här typen av mongon gör att Trump kanske förlorar valet ändå.
Citera
2020-05-25, 21:32
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Helt sjuka bilder från den demonstration i Kentucky mot guvernören Andy Beshear:

https://www.youtube.com/watch?v=sQUq9sAXpxg
Som sagt Republikanerna är väl inte de mest smarta eller vad säger du
Citera
2020-05-25, 21:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare

Sant! Att vara så pass dum att man protesterar över att bli av med sina företag och arbeten är ju hemskt! Om ändå folk hade hållit sig inlåsta 1776 så hade de ju fått tillhöra Storbritannien! Det kan inte finnas nåt med antiamerikanskt än att protestera mot förtryck och vilja ha frihet. De borde fängslas hela bunten! Så jävla osmakligt att vilja jobba och betala hyra och mat till sin familj. De borde nöja sig med att kanske få lite bidrag, som en normal somalier. Hemska människor! Helt mongoloida!!!
Senast redigerad av Japhy 2020-05-25 kl. 21:37.
Citera
2020-05-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Sant! Att vara så pass dum att man protesterar över att bli av med sina företag och arbeten är ju hemskt! Om ändå folk hade hållit sig inne 1776 så hade de ju fått tillhöra Storbritannien! Det kan inte finnas nåt med antiamerikanskt än att protestera mot förtryck och vilja ha frihet. De borde fängslas hela bunten! Så jävla osmakligt att vilja jobba och betala hyra och mat till sin familj. De borde nöja sig med att kanske få lite bidrag, som en normal somalier. Hemska människor! Helt mongoloida!!!

Du tror ekonomin klarar sig fint om det börjar dö flera hundratusen människor?
Citera
2020-05-25, 21:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Du tror ekonomin klarar sig fint om det börjar dö flera hundratusen människor?
Nej, det är ju självklart att flera hundratusen kommer dö. Själv tippar jag på runt femhundratusen. Eller kanske åttahundratusen. Kanske en miljon!!! Då kommer det gå åt skogen. Men jag är säker på att Trump räknar med att det bara blir judar och negrer och mexikaner som dör. Han är ju fascistnazist. Då går det säkert åt skogen. Om minst åttahundratusen dör. Det viktiga är att vi blir HYSTERISKA!!!

Jag håller med dig Albert! Det viktigaste är att tvinga alla att vara inlåsta så de inte kan jobba och köpa mat. På så sätt kan vi rädda massa rika människor som inte behöver jobba. Det är solidariskt och bra! De är ju ändå viktigare än den jävla pöbeln som inte har sparat ihop till en lockdown. De jävla fascisterna! De röstar säker på Trump ändå och borde svälta ihjäl utan att protestera. Leve Humanismen!
Senast redigerad av Japhy 2020-05-25 kl. 21:45.
Citera
2020-05-25, 21:46
Medlem
Citat:
Nej, det är ju självklart att flera hundratusen kommer dö. Själv tippar jag på runt femhundratusen. Eller kanske åttahundratusen. Kanske en miljon!!! Då kommer det gå åt skogen. Men jag är säker på att Trump räknar med att det bara blir judar och negrer och mexikaner som dör. Han är ju fascistnazist. Då går det säkert åt skogen. Om minst åttahundratusen dör. Det viktiga är att vi blir HYSTERISKA!!!

Jag håller med dig Albert! Det viktigaste är att tvinga alla att vara inlåsta så de inte kan jobba och köpa mat. På så sätt kan vi rädda massa rika människor som inte behöver jobba. Det är solidariskt och bra! De är ju ändå viktigare än den jävla pöbeln som inte har sparat ihop till en lockdown. De jävla fascisterna!

Men om otroligt många dör, om det hela ökar kommer folk inte att börja vistas ute på restauranger eller på andra ställen heller i den omfattnings om behövs för att få hjulen att snurra mer normalt.

Så hur man än vänder och vrider på det kan man inte tvinga folk att gå till frissan eller stora event eller nagelsalonger eller något över huvud taget.
Citera
2020-05-25, 21:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Men om otroligt många dör, om det hela ökar kommer folk inte att börja vistas ute på restauranger eller på andra ställen heller i den omfattnings om behövs för att få hjulen att snurra mer normalt.

Så hur man än vänder och vrider på det kan man inte tvinga folk att gå till frissan eller stora event eller nagelsalonger eller något över huvud taget.
Precis. Det är ju tydligt vid det här laget att OTROLIGT många kommer dö. Kanske alla!!! Därför måste vi sluta jobba och tvinga alla i USA, men inte i Europa, att fortsätta vara inlåsta. Det är det enda logiska. Amerikaner är ju viktigare än vi är!

Man kan inte tvinga folk som är döda att gå till frissan. Det är sant och du har rätt. Lås in alla Amerikaner och håna och häckla de som är så dumma att de protesterar. De har helt enkelt inte förstått att alla kommer dö om de inte lyder!

Det viktiga är att de inte får välja själva, utan överlåter det till Pelosi, som ju vet bäst!
Citera
2020-05-25, 21:55
Medlem
Citat:
Precis. Det är ju tydligt vid det här laget att OTROLIGT många kommer dö. Kanske alla!!! Därför måste vi sluta jobba och tvinga alla i USA, men inte i Europa, att fortsätta vara inlåsta. Det är det enda logiska. Amerikaner är ju viktigare än vi är!

Man kan inte tvinga folk som är döda att gå till frissan. Det är sant och du har rätt. Lås in alla Amerikaner och håna och häckla de som är så dumma att de protesterar. De har helt enkelt inte förstått att alla kommer dö om de inte lyder!

Det viktiga är att de inte får välja själva, utan överlåter det till Pelosi, som ju vet bäst!

Jo sannolikt kommer vi alla att dö. Det kan vi lugnt konstatera. Men frånsett det så kommer nog folk att undvika att ta sig ut i samhället om dödstalen ökar kraftigt efter att USA har öppnat upp. Det är ju inte säkert att det blir så, så vi får väl vänta och se. Men OM det blir så, blir ekonomin lidande ändå. Det är väl det som är lite trixigt med en pandemi att det hela är oerhört komplext och det kommer att drabba hela samhället rätt svårt.

Nu har who sagt att malariamedicinen ökar risken för att dö, då de som fått det har större risk att dö. Så Trump kanske skulle ta det lite lugnt med det där.
Citera
2020-05-25, 22:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jo sannolikt kommer vi alla att dö. Det kan vi lugnt konstatera. Men frånsett det så kommer nog folk att undvika att ta sig ut i samhället om dödstalen ökar kraftigt efter att USA har öppnat upp. Det är ju inte säkert att det blir så, så vi får väl vänta och se. Men OM det blir så, blir ekonomin lidande ändå. Det är väl det som är lite trixigt med en pandemi att det hela är oerhört komplext och det kommer att drabba hela samhället rätt svårt.

Nu har who sagt att malariamedicinen ökar risken för att dö, då de som fått det har större risk att dö. Så Trump kanske skulle ta det lite lugnt med det där.
Jag håller med dig. WHO som sade till världen att covid inte smittar mellan människor och det inte fanns något skäl till oro borde vi lita på!

Att massa elaka Trumpköpta läkare själva äter det i förebyggande syfte visar ju bara att de är Trump-supportrar. Det är hemskt. Men jag håller med dig! Trumps läkare är säkert helt inkompetent och försöker förgifta presidenten. För det borde han bli dömd för mordförsök!

Ju längre tid vi kan hålla USA stängt, samtidigt som EU öppnar, desto bättre. Det är ju så komplext det hela. Jag är säker på att minst flera miljoner Amerikaner kommer dö och att de borde sluta äta istället för på så sätt kan de överleva i tre till fyra veckor. Vi i EU får bara hoppas av vi överlever, nu när vi öppnar. Och vi i Sverige är såklart redan dödsdömda, med tanke på hur vi lever. Jag tippar på att alla är smittade vid det här laget. Hemskt!

Jag tycker vi ska vara skräckslagna. Särskilt vi som har pengar på banken och kan beställa mat från Matkasse.se. Resten av packet kan ju få lite ris istället och saknar betydelse. De har ju inget att förlora på att svälta ihjäl.
Citera
2020-05-25, 22:17
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. WHO som sade till världen att covid inte smittar mellan människor och det inte fanns något skäl till oro borde vi lita på!

Att massa elaka Trumpköpta läkare själva äter det i förebyggande syfte visar ju bara att de är Trump-supportrar. Det är hemskt. Men jag håller med dig! Trumps läkare är säkert helt inkompetent och försöker förgifta presidenten. För det borde han bli dömd för mordförsök!

Ju längre tid vi kan hålla USA stängt, samtidigt som EU öppnar, desto bättre. Det är ju så komplext det hela. Jag är säker på att minst flera miljoner Amerikaner kommer dö och att de borde sluta äta istället för på så sätt kan de överleva i tre till fyra veckor. Vi i EU får bara hoppas av vi överlever, nu när vi öppnar. Och vi i Sverige är såklart redan dödsdömda, med tanke på hur vi lever. Jag tippar på att alla är smittade vid det här laget. Hemskt!

Jag tycker vi ska vara skräckslagna. Särskilt vi som har pengar på banken och kan beställa mat från Matkasse.se. Resten av packet kan ju få lite ris istället och saknar betydelse. De har ju inget att förlora på att svälta ihjäl.

Tycker du vi ska vara skräckslagna? Det är väl en väldigt dålig idé då de beslut man tar i det skicket ofta är väldigt dåliga. Om det inte är en akut situation som att en stor arg älg från Kanade kommer emot en med stora kliv. Då kan det vara bra att få lite adrenalin så benen rör sig fritt och rörligt.

Problemet för USA är att presidenten inte lyckas hålla en linje hur folk lämpligen ska bete sig för att det hela ska landa på så lite döda som möjligt samt att ekonomin ska drabbas så lite som möjligt. Han hattar fram och tillbaka och vet inte vad det handlar om. Det är förödande för USA.
Citera
2020-05-25, 22:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Tycker du vi ska vara skräckslagna? Det är väl en väldigt dålig idé då de beslut man tar i det skicket ofta är väldigt dåliga. Om det inte är en akut situation som att en stor arg älg från Kanade kommer emot en med stora kliv. Då kan det vara bra att få lite adrenalin så benen rör sig fritt och rörligt.

Problemet för USA är att presidenten inte lyckas hålla en linje hur folk lämpligen ska bete sig för att det hela ska landa på så lite döda som möjligt samt att ekonomin ska drabbas så lite som möjligt. Han hattar fram och tillbaka och vet inte vad det handlar om. Det är förödande för USA.
Nej, jag har inte läst några riktlinjer och inte ens hört talas om någon lockdown, precis som du. Det hela verkar ju vara helt slappt och alla bara springer fritt på gator och torg. Jag fattar inte vad alla de som protesterar över att deras företag inte får hålla öppet håller på med. De måste vara dumma i huvudet som tror att det är förbjudet att öppna upp och arbeta. De borde omgående införa en lockdown. Skumt att de inte redan gjort det. Måste vara Trumps fel. Som bara golfat istället.

Det viktiga är ju att de ändrar linje nu så att de inte får lika många döda per capita som EU. Det vore fruktansvärt och hemskt förödande.

Trump bara spelar golf hela tiden istället för att uppfinna ett vaccin. Det är nog det värsta av allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in