Citat:
Ursprungligen postat av
AlbertEnben
Jo sannolikt kommer vi alla att dö. Det kan vi lugnt konstatera. Men frånsett det så kommer nog folk att undvika att ta sig ut i samhället om dödstalen ökar kraftigt efter att USA har öppnat upp. Det är ju inte säkert att det blir så, så vi får väl vänta och se. Men OM det blir så, blir ekonomin lidande ändå. Det är väl det som är lite trixigt med en pandemi att det hela är oerhört komplext och det kommer att drabba hela samhället rätt svårt.
Nu har who sagt att malariamedicinen ökar risken för att dö, då de som fått det har större risk att dö. Så Trump kanske skulle ta det lite lugnt med det där.
Jag håller med dig. WHO som sade till världen att covid inte smittar mellan människor och det inte fanns något skäl till oro borde vi lita på!
Att massa elaka Trumpköpta läkare själva äter det i förebyggande syfte visar ju bara att de är Trump-supportrar. Det är hemskt. Men jag håller med dig! Trumps läkare är säkert helt inkompetent och försöker förgifta presidenten. För det borde han bli dömd för mordförsök!
Ju längre tid vi kan hålla USA stängt, samtidigt som EU öppnar, desto bättre. Det är ju så komplext det hela. Jag är säker på att minst flera miljoner Amerikaner kommer dö och att de borde sluta äta istället för på så sätt kan de överleva i tre till fyra veckor. Vi i EU får bara hoppas av vi överlever, nu när vi öppnar. Och vi i Sverige är såklart redan dödsdömda, med tanke på hur vi lever. Jag tippar på att alla är smittade vid det här laget. Hemskt!
Jag tycker vi ska vara skräckslagna. Särskilt vi som har pengar på banken och kan beställa mat från Matkasse.se. Resten av packet kan ju få lite ris istället och saknar betydelse. De har ju inget att förlora på att svälta ihjäl.