Citat:
Otrevlig och övertygad om sin egen fyrkantiga världsbild. Härlig kombo.Lisbeth Palme skulle alltså ha rusat ut på gatan och försökt stoppa bilar. Mig veterligen så får den uppgiften inte stöd av några vittnen. Jag gjorde ett urval vad gäller mordplatsvittnena och läste även Gösta Söderströms rapport. Det vi vet är att hon irrade runt på mordplatsen och var ganska väck i huvudet.
Du är utomordentligt trögfattad så vi tar det steg för steg:
1. Du skrev att Stig Engström inte kom med några felaktiga uppgifter när han talade med väktarna.
2. När Stig Engström talade med väktarna så uppgav han att han hade blivit förhörd av polisen.
3. I och med att Stig Engström inte kom med några felaktiga uppgifter när han talade med väktarna enligt dig så bör du rimligtvis kunna berätta för mig var jag kan läsa det polisförhör som hölls med Engström under mordnatten.
Fattar du nu?
Du är utomordentligt trögfattad så vi tar det steg för steg:
1. Du skrev att Stig Engström inte kom med några felaktiga uppgifter när han talade med väktarna.
2. När Stig Engström talade med väktarna så uppgav han att han hade blivit förhörd av polisen.
3. I och med att Stig Engström inte kom med några felaktiga uppgifter när han talade med väktarna enligt dig så bör du rimligtvis kunna berätta för mig var jag kan läsa det polisförhör som hölls med Engström under mordnatten.
Fattar du nu?
När Sobrilbil skriver att SE säger sig blivit förhörd betyder det självklart inte att det finns ett förhörsprotokoll, och det fattar du också. Egentligen. Om en lekman säger att de har blivit förhörda av polisen så kan det betyda en massa saker vars enda gemensamma nämnare är att det har förts ett samtal med polisen. Om SE gått fram till en polis och lämnat uppgifter med kanske ett par motfrågor så kan han säkert ha kallat det förhör. Och även om någon polis skrev ner några rader i ett block så är det inte säkert att de skrevs rent, i synnerhet om man konstaterade att SE inte sett GM eller själva mordet. Jag vet inte, och inte du heller.
Eftersom din huvudsakliga målsättning verkar vara att hävda att SE ljuger och därför är GM så kanske den närliggande ryggdunkartråden passar bättre? Resten av oss fattar att SE skarvar och överdriver men också lämnar uppgifter som är svåra att förklara om han inte var på plats efter skotten. Livräddningsförsöken, blodet i munnen, LPs signalement och uppgiften om LJ är alla saker där han måste ha chansat rejält om han är GM.