2020-05-25, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Men uttrycket ” en blondin och en brunett.... ” syftar på Louise Hafdell - Det var Annas sätt att försöka utnyttja Louise för egen vinning.
Tror att Louise (som verkar vara en skärpt kvinna) genomskådade henne rätt snart.
My är väl den enda som finns kvar?

En annan sak jag inte förstpr är att Tunnelbane-Nettan (som startat Vid Din Sida) är så bundis med Märstamorsan. Hon gullar och levererar komplimanger under väldigt många lives.

Why???
Tunnelbane-Nettan gör kanske som vi, driver med Märstamorsan.
Citera
2020-05-25, 17:08
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Ja det gör hon. Står väl inte som ägare eftersom det skrivs här hon är hos kronkalle.

Been there, done that.

Skrev hus, sommarstuga och bilar på sambon. Inget konstigt med det.

Fast så är det nog inte här. Det är Robertos arv som han får ut i förskott och svärfar har inte minsta intresse av att Bokskan är delägare i huset. Hon har inga skulder hos kronkalle längre heller tror jag, så var det i alla fall för en tid sedan.
Citera
2020-05-25, 17:13
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Men uttrycket ” en blondin och en brunett.... ” syftar på Louise Hafdell - Det var Annas sätt att försöka utnyttja Louise för egen vinning.
Tror att Louise (som verkar vara en skärpt kvinna) genomskådade henne rätt snart.
My är väl den enda som finns kvar?

En annan sak jag inte förstpr är att Tunnelbane-Nettan (som startat Vid Din Sida) är så bundis med Märstamorsan. Hon gullar och levererar komplimanger under väldigt många lives.

Why???
Anna tänker väl att om dom är vänner så kanske hon kan få vara med i tunnelbanan.
Citera
2020-05-25, 17:56
Citat:
Ja, för indirekt äger hon det. Blatten står för huset för hon kan inte. Kallas planering.
Hon har inga skulder hos fogden och hade inte när de köpte huset. Planering eller ej, skulle tro att de gjort som mitt ex och hans nya. Han fick pengar av sin far för att köpa hus, som blev hans enskilda egendom = förskott på arv.
Citera
2020-05-25, 17:57
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Hon har inga skulder hos fogden och hade inte när de köpte huset. Planering eller ej, skulle tro att de gjort som mitt ex och hans nya. Han fick pengar av sin far för att köpa hus, som blev hans enskilda egendom = förskott på arv.

Det behöver inte vara förskott på arv, utan bara ett sätt att slippa köpa ut den andra halvan i händelse av skilsmässa.
Citera
2020-05-25, 18:28
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
[...]
Why???
Anna skrev ju i sin gamla blogg den 4/4/2019 ett inlägg där hon uppmanade sina läsare att stötta Tunnelbane-Nettans organisation/stiftelse (?) Vid din Sida, VDS, samt skriva på en lista som senare överlämnades till Stefan Löfven.
http://annabook.se/2019/04/04/%F0%9F...a%F0%9F%92%9E/
Jag har för mig att Anna tom vid något tillfälle hjälpt till vid VDS matutdelning på Söder men kan ha drömt, hittar ej något på nätet...
Bland VDS övriga sponsorer återfinns för övrigt ICA Maxi
Citera
2020-05-25, 18:51
Medlem
NyfikenGul1900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Tunnelbane-Nettan gör kanske som vi, driver med Märstamorsan.

Min uppfattning om ”Tunnelbane-Nettan” är att hon värnar om de svaga och utsatta. Därför massa likes till Anna.

Är det någon här i tråden som känner eller träffat någon som gillar Booken?
Då jag pratat med vänner och bekanta har jag upptäckt/fått uppfattningen att ingen gillar Anna.
Citera
2020-05-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
My är ju blond oxå . Och så en till bloggare som jag inte minns namnet på .

Åza Brennander?
Citera
2020-05-25, 19:37
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ja, för indirekt äger hon det. Blatten står för huset för hon kan inte. Kallas planering.

Jag tror att Anna behöver en person som kan hjälpa henne i hennes ekonomiska
planering, du låter som en erfaren och strålande kandidat.
Dock kan det bli svårt att få betalt i cash från Anna, vad jag kan förstå.
Men lite bajs kanske vore nått, för att du hjälper henne med hennes ekonomi.
Det borde vara Nemas problemas för Anna att Bookstavligen skrapa ihop denna...valuta.
Anna och fem familjemedlemmar behöver nog knappt en vecka på sig
för att fylla en latrintunna på 10000 liter.
Bor man i ett hus med tomt, så behövs gödsel i massor.
Du hinner nog gödsla både rosbuskarna,blomrabatterna, potatisland och
lägga ny gräsmatta innan midsommar 😁 plus att det räcker i några år till..
Senast redigerad av cece123 2020-05-25 kl. 19:40.
Citera
2020-05-25, 20:03
Medlem
irrljuss avatar
Hittade en liten film på instagram där Anna i sakta mak åker skidor på bjudresan till Åre, hur man ramlar och "bryter" svanskotan i den farten är ett mysterium...

https://www.instagram.com/p/B9eInTdJfyV/
Citera
2020-05-25, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Det behöver inte vara förskott på arv, utan bara ett sätt att slippa köpa ut den andra halvan i händelse av skilsmässa.
Ja det går att skriva lite olika. Men HON ägde noll av bostadsrätten, Halmpyntet ägde 5 eller om det var 15 procent, svärfar resten. Huset ägs till 100 procent av Halmpyntet.
Book har ingen inkomst som är fast nog att stå på lån och troligtvis är svärfar inblandad som borgensman.
Citera
2020-05-25, 21:59
Medlem
nu har Felicia lagat mat

https://postimg.cc/VdxsNxW1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in