Citat:
Uruselt och ynkligt bemötande som vanligt.
1. Nej jag har inget att vinna personligen på att sexköp är lagligt i Sverige. Jag bor inte i Sverige och jag kommer inte att köpa sex där oavsett. Mig personligen kvittar det alltså vad ni har för lagar i Sverige. Men jag tycker det är tråkigt att sexarbetare ska behöva lida och riskera att fara illa pga såna som er och er rent idiotiska lag.
2.
Om vi gör som jag tycker: sexarbetande kvinnor kan arbeta i trygg och säker miljö
Om vi gör som du tycker: sexarbetande kvinnor blir rånade, våldtagna och misshandlade
Mm, JAG är den empatistörda av oss två. Vi säger så..
3. Jo, vi har faktiskt rätt. Jag länkade nyss ännu en rapport som visade det, men du ignorerar den såklart i vanlig ordning.
4. Jag pratar inte, jag återger bara vad sexarbetare, sexarbetares organisationer, objektiva studier och rapporter säger. Allt detta visar tydligt att kriminalisering och reglering gör betydligt mer skada än nytta.
5. Skärpning.
1. Nej jag har inget att vinna personligen på att sexköp är lagligt i Sverige. Jag bor inte i Sverige och jag kommer inte att köpa sex där oavsett. Mig personligen kvittar det alltså vad ni har för lagar i Sverige. Men jag tycker det är tråkigt att sexarbetare ska behöva lida och riskera att fara illa pga såna som er och er rent idiotiska lag.
2.
Om vi gör som jag tycker: sexarbetande kvinnor kan arbeta i trygg och säker miljö
Om vi gör som du tycker: sexarbetande kvinnor blir rånade, våldtagna och misshandlade
Mm, JAG är den empatistörda av oss två. Vi säger så..
3. Jo, vi har faktiskt rätt. Jag länkade nyss ännu en rapport som visade det, men du ignorerar den såklart i vanlig ordning.
4. Jag pratar inte, jag återger bara vad sexarbetare, sexarbetares organisationer, objektiva studier och rapporter säger. Allt detta visar tydligt att kriminalisering och reglering gör betydligt mer skada än nytta.
5. Skärpning.
Jag har läst på om Amnestys hållning i denna frågan och de verkar inte helt överens. Bland annat så finns det oenighet om underlaget som de grundat sin hållning på. Underlaget är inget de verkar ha tagit fram själva.
Sexköpslagen är inte min och sannolikt inte Moment22x22's heller.
Jag diskuterar utifrån hur det ser ut, hur det skulle kunna se ut, vilka "biverkningarna" skulle bli osv. I den andra tråden där vi diskuterade prostitution la jag upp många artiklar osv som handlade om sexhandeln i bl.a. USA och Tyskland.
Fortfarande har jag absolut inget emot att svenska kvinnor säljer sex privat. Utan hallick eller "pojkvän", som de rumänska med flera prostituerade kallar sina hallickar. De svenska prostituerade kvinnorna verkar vara väldigt försiktiga och många verkar ha ett gäng stamkunder. Att lagen har försämrat deras affärer har jag svårt att tro, det verkar vara business as usual.
Jag insåg också att varje land har sina helt unika förutsättningar. Som tex Nya Zeeland, där sexhandeln är avkriminaliserad/legaliserad, de har inte problem med att "svämmas över" av fattiga tjejer från Rumänien och Bulgarien osv. De ligger helt enkelt för off.
Osv. Jag kommer INTE att dra allting en gång till bara för att vissa sexköpande män här sitter och tjatar om "samtyckande mellan två vuxna" med mera. Eller hur jävla många gånger jag blir anklagad för att vilja förstöra för män. Det är bara så jävla barnsligt att jag baxnar.
Vi har dragit detta nu x antal gånger. Jag vill fortfarande INTE ha det som i Tyskland osv. Jag vill fortfarande, om avkriminalisering/legalisering/avreglering kommer på tal för Sveriges del, lära av Tysklands med fleras misstag.
Avregleringen i Tyskland fungerade inte. Vi får se om de nya lagarna får effekt.
Senast redigerad av Jenny9 2020-05-25 kl. 17:41.
Senast redigerad av Jenny9 2020-05-25 kl. 17:41.