Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Problemen är väl två. Först att vi är så fruktansvärt exportberoende land och att omvärldens efterfrågan minskar. Sedan också att vår turistindustri ligger i spillror. Men 6,9% sänkning av BNP? Det låter inte så mycket ändå.
Ja, det är väl det här som är anledningen till avsaknaden på ekvilibrium.
Det är en ekonomisk kamp, men också en epidemisk kamp.
Enligt mitt sätt att se saken går den inte att vinna kampen mot epidemin samtidigt som man vinner mot ekonomin. Sverige, menar att de vinner kampen på båda fronter. De är bäst i klassen. Igen.
Det här förstår var och en med någorlunda intellektuell kapacitet att det inte går ihop, och det är därför man nedgraderar Sveriges etiska rating och stoppar folk från att resa in i diverse länder.
Jag skulle själv inte ha några problem med tanken på att Sverige helt enkelt förklarar att "tja, vi hade inte råd att göra på annat sätt. Vi var för dåligt förberedda och nu får vi gör det bästa av situationen"
Det som jag inte begriper är denna ständiga ovilja mot att erkänna att man har FEL. Sverige måste ha RÄTT hela tiden. Dra igång ett drev i dagspressen och hävda att "alla andra länder ger Sverige RÄTT".
Men kunde lika gärna logga in på Flashback, det är exakt samma fenomen.
Treårings-syndromet.