2020-05-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
6400 döda i Stockholm lagom till 1:a Maj visade absolut inga siffror den 14:e April, vi pratar alltså om folk som skrek om dessa siffror i April månad.

Ja jag minns hur jag sa till dumma jävla alarmister att sluta vattna ur dödstalen för då kommer 50-100 pers om dagen plötsligt låta lite trots att det är en katastrof av bibliska proportioner.
Så jag håller med där.
Citera
2020-05-25, 19:05
Medlem
Platz.se står just nu i 4066 döda i corona, vilket är 37 mer än FHM. Olika rapporteringstider. Man anger också att 355 är på IVA, en ökning med +8 men här tror jag man har glömt att räkna bort döda. C19.se anger att 337 ligger på IVA.

Vad jag kan se så går kurvorna inte ned så brant som för en vecka sedan. Men det är mina privata kurvor jag snackar om här. Man kan ju inte ens lita på Flashbacks experter och tvingas ta tag i det själv. Jag är lite förvånad, jag trodde det skulle klinga av snabbare. Jag ser också att Västra Götaland nog ligger efter med rapporteringen, det kan bli minst 30 döda som rapporteras från VG i morgon.
Citera
2020-05-25, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag säger inte att jag bestämmer, jag säger bara att om sådana direktiv kommer uppifrån så är det bara för er förnekare att börja digga läget. Punkt.
Ja om Tegnell och FHM säger att man ska ha munskydd så lär nog många välja att ha det också, tror du inte det?

Men de som skiter i vad Tegnell och FHM säger redan nu lär ju skita i det oavsett. Liksom de skiter i vad ni som redan bär munskydd säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Nejnej 75-80% tycker ju det går skitbra! Nu står vi oss mot andra vågen. Snart har vi flockimmunitet och ingen annan. Snart börjar de dö som fan i andra länder- vänta bara.
Norge 0 smittade? Katastrof! Då kommer de ju aldrig ur det här!

Det låter lite som om det skulle vara någon tävling. Om det är så du ser det, så ska vi nog summera om några år, men jag tror det blir väldigt svårt ändå. Om man nu inte är så barnsligt naiv i sina tankekedjor så att det stannar vid, rapporterade avlidna i Covid-19 under några månader 2019.

Jag tror att det är mer produktivt att se på det som ett globalt problem som vi kommer få leva med i all framtid. Det är liksom varken första eller sista pandemin som vi just upplever, i den här lilla parantesen i den mänskliga historian.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ännu mer propaganda mot Sverige. Fräscht. Jag föreslår att RT vänder sina blickar åt Ryssland där det finns så fattiga människor att de inte ens har råd med mat. Men det är alltid enklare att påpeka andras problem.
Jag la inte märke till att det var Russian time annars skulle jag inte lägga ut den,
Men ändå innehållet lät intressant.
Citera
2020-05-25, 19:08
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Personalen inom äldreomsorgen har (numera) i många fall så låg utbildningsnivå att det är svårt att få dem att förstå varför man måste tvätta händerna.

Absolut och i andra fall får de PPE utan att få utbildning eller säkra lokaler att förvara dessa i.

Det som sker och har skett är vidrigt.
Citera
2020-05-25, 19:09
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Nej tvärtom troligtvis. Du vet att det är otroligt lätt att lura människor med statistik?

Det människan inte nämner är att många inte rapporterar in under helgdagar och det blir eftersläpningar av dödsfall. I torsdags var det Kristi himmelsfärd.
Välklmmen till tråden! Om du deltagit tidigare hade du sett att detta diskutras flitigt här, kngen av oss har missat att det förekommer eftersläpningar.
Citera
2020-05-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det låter lite som om det skulle vara någon tävling. Om det är så du ser det, så ska vi nog summera om några år, men jag tror det blir väldigt svårt ändå. Om man nu inte är så barnsligt naiv i sina tankekedjor så att det stannar vid, rapporterade avlidna i Covid-19 under några månader 2019.

Jag tror att det är mer produktivt att se på det som ett globalt problem som vi kommer få leva med i all framtid. Det är liksom varken första eller sista pandemin som vi just upplever, i den här lilla parantesen i den mänskliga historian.

Jag instämmer.
Att göra det till en nationell tävling är att förringa problematiken.
Detta är en global kris och det bästa vore om vi i framtiden har en bättre beredskap även globalt och att vi inser att vi faktiskt i dagens värld är beroende av varandra istället för att peka finger åt varandra.
Citera
2020-05-25, 19:10
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja om Tegnell och FHM säger att man ska ha munskydd så lär nog många välja att ha det också, tror du inte det?

Men de som skiter i vad Tegnell och FHM säger redan nu lär ju skita i det oavsett. Liksom de skiter i vad ni som redan bär munskydd säger.
Jag pratar inte om rekommendationer, jag pratar om tvång.
Citera
2020-05-25, 19:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det finns en ganska obehaglig rapport från kryssningsfartyget Grand Princess (tror jag det var) där man hittade aktivt virus på ytorna i en hytt 17 dagar efter att den förseglats.

17 dagar...

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6912e3.htm?s_cid=mm6912e3_w

De hittade SPÅR av det så länge. Det är något helt annat, än att hitta virus som fortfarande är levande, och kan invadera en kropp. Siffrorna för DET är MAX ett dygn om viruset sitter på papper eller papp, och MAX tre dygn om det sitter på metall eller plast. Sedan är det i praktiken nästan alltid kortare tid än så, p.g.a. för hög temperatur (alltså vanlig rumstemperatur) eller för låg luftfuktighet (alltså vanlig inomhusfuktighet) o.s.v..
Citera
2020-05-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Löfven fick en psykos genom att hans globalist agenda skulle få sig en törn med att stänga landet.

Psykfallet på MP säger nu att vi ska ge mer än 300 miljoner i bistånd till andra drabbade länder. Inte ens några dagar efter regeringen hotade med att höja skatten för oss eftersom det saknas pengar.

https://www.mp.se/just-nu/stodpaket-till-globala-insatser-mot-covid-19

Jupp jag nämnde exakt det i mitt senaste inlägg.
Och svenne belönar Löfven.
Som jag skrev i samma inlägg så hoppas jag islam tar över. Så långt har det gått. Jag står inte ut längre.
Islam hycklar iaf inte. "Ha slöja eller stenas till döds".
Bra då vet vi.
I sverige massmördar vi allt och alla för att vi vägrar ha ansiktsmask. Men utåt kallar vi oss världens godaste snällaste folk.
Citera
2020-05-25, 19:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
För att då slappnar ju ännu fler av, vilket i sin tur slutar med att kurvorna går upp igen..
Jag känner mig typ ensam om att fortfarande ta detta på allvar..
Då är vi två i Skåne så du behöver inte känna dig ensam. ☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in