2020-05-25, 10:47
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Tänkte bara om man kunde göra om den befintliga i nått program, så man kunde läsa den utan svarta rutor liksom.
Förstår inte varför? Det är sekretess av en anledning
Citera
2020-05-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att ha med ett pass där detta går ut nån månad senare är bara så korkat så det finns inte. Och han ljög i visumansökan dessutom. 300 kr säger du? Vilken stjärna!
Hmm om han ljög i visumansökan så betyder ju det att han aldrig kan få ett amerikanskt medborgarskap. Snubben verkade ju haft någon form av psykos och varit besatt av både Trump och USA för att sedan vilja flytta dit. Han sneflippar efter han blivit nekad inträde till USA och det går ut över Wilma?
Detta kanske har något med saken att göra även fast det såklart inte rättfärdigar ett skit då han redan verkade helt psyko i huvudet.
Senast redigerad av Bombaclap 2020-05-25 kl. 10:54.
Citera
2020-05-25, 10:53
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Tänkte bara om man kunde göra om den befintliga i nått program, så man kunde läsa den utan svarta rutor liksom.

Efter Eli*n Kran*tz mordet där bilder och text blev offentliga p.g.a ett IT-mask fiasko så är nog den dörren stängs och säkrad.
Av den anledningen kan man se att många protokoll är maskade med tusch och därefter inscannad för att omöjliggöra en liknande händelse.
Citera
2020-05-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja så är det, det är möjligt att överklaga. Dock kommer vissa delar vara absoluta så visst kan man exv få ut något mer efter att Kammarrätten eller Högsta förvaltningsdomstolen sagt sitt men det blir marginella förändringar troligen.
Ja. Och för klarhets skull: FU handlingarna är i omaskat skick, i myndighetens (ex vis TR.s) arkiv.
När nån i populas- eller murvelvärlden begär ut handlingar i ett ärende, DÅ ska det sekretessprövas.
Ett ex; ärendet med en 66åring som med ca 2.5prom alkohol i blodet körde ihjäl en 40årig småbarnsmamma vid lasarettet i Ua. Där råkade en av de frågande få ut hela FU.materialet. Inkl en komplett obd.rapport.
Hurdå omsorg om enskilda, sekretess o.s.v. ?
Citera
2020-05-25, 12:06
Medlem
Enligt Expressen TV markerade likhundar från Tyskland kraftigt i parets dubbelsäng. I lägenheten hittades också Wilmas huvud.
Citera
2020-05-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ja. Och för klarhets skull: FU handlingarna är i omaskat skick, i myndighetens (ex vis TR.s) arkiv.
När nån i populas- eller murvelvärlden begär ut handlingar i ett ärende, DÅ ska det sekretessprövas.
Ett ex; ärendet med en 66åring som med ca 2.5prom alkohol i blodet körde ihjäl en 40årig småbarnsmamma vid lasarettet i Ua. Där råkade en av de frågande få ut hela FU.materialet. Inkl en komplett obd.rapport.
Hurdå omsorg om enskilda, sekretess o.s.v. ?

Åh fan. Ja att de har det omaskat som du säger men jag tänkte i min enfald att en maskad upplaga sparades efter prövning så att det alltid var en ”go to” upplaga efter det. Att vissa delar möjligen kunde lyftas i senare bedömning.

Där ser man, ja det kan man ju ifrågasätta att det är sån dissonans i utförandet. Tack för förtydligandet.
Citera
2020-05-25, 12:10
Medlem
dumbaZs avatar
Ska bli intressant och följa vad han får för straff
Citera
2020-05-25, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Ska inte haka upp mig på detaljer MEN är man 17 har man gratis tandvård .. Så frågan är vem eller vad, skulle pengarna gå till.

Ja det har rätt i.. fram till 20 tror jag det är.
Så vad behövde hon pengarna till.

Kan det var T som behövde pengar till Ljungskile trippen eller till koks?
Citera
2020-05-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Blir det utredning Och han har nån störning så hamnar han ju på vård men i annat fall fängelse. Båda kostar ju pengar, släppa honom fri är ju också ett hån mot offret.
De kan stänga in honom i ett spökhus eller liknande, straff ska han ha och ska inte få möjligheten att slippa undan genom ev självmord.
Det skulle vara bra, tycker jag, om dom med utländsk härkomst skulle skickas till landet dom kommer ifrån och sitta i fängelset där. Så slapp vi i Sverige åtminstone betala den kostnaden. Det räcker väl med alla bidrag.
Citera
2020-05-25, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Enligt Expressen TV markerade likhundar från Tyskland kraftigt i parets dubbelsäng. I lägenheten hittades också Wilmas huvud.

Hon borde ha legat i sängen en stund då.
Citera
2020-05-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Konstigt då att ingen tidigare anmärkt på att han verkar psykotisk, eller har någon gjort det? Har han haft kontakt med psykiatrin eller tuggat medicin?

Om inte så är det bara fake.
Wilma märkte ju iallafall det sista tiden, vilket kommer fram när vissa vittnen förhörs. Nu har jag inte läst hela FUP ännu, men det har jag iallafall läst. Tyvärr är det väl så också att den närmaste familjen runt en sådan här person gärna mörkar eller inte låtsas om att det är något konstigt med personen. Dom kanske inte förstår eller vet vad dom ska göra. Det är iallafall min erfarenhet av livet.
Citera
2020-05-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Yes har kollat upp detta.
EM7909@yahoo.com är en mejladress med ett lösenord vid hackning som var 1993er, detta lösenord kan idag vara ändrat till Elvis1234.
Det kanske är någon kompis som driver med honom, nu när han fått Trump idéerna i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in