2020-05-24, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Enligt T.s advokat så finns det inte tillräckligt med bevis utan kropp, hoppas som fan att den advokaten har fel.

Det är advokaten jobb att säga att det inte finns tillräckligt med bevis.
Även om mordet skulle vara filmat så säger en försvarare att bevisningen inte räcker till.
Visst, utan kropp ingen dödsorsak.....
Det gör att resterande bevisning måste vara näst intill överväldigande. Fast i detta fallet så känns det som att T har ett gäng bevis mot sig som är riktigt besvärande.
Det räcker inte att T påstår att han inte vet nåt.
Det är helt enkelt inte rimligt att nån annan har gått in i lägenheten och mördat och styckat Wilma. Jim sover nog gott om natten såhär innan rättegången.
Citera
2020-05-24, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Välkommen tillbaka in i värmen min vän!

T själv sa att den som begått mordet måste varit nån med kort stubin. Vid ett utbrott, där häktesvakten frågade varför han fick utbrottet så sa T att "jag har kort stubin". En märklig kille.

Tack..
Jäklar vad jag skall sköta mig nu.... He he

Det skall bli sååå intressant att höra hans efterkonsstruktioner under rättegången.
Jag kan börja skratta åt en del total-idiotiska historier.
Nä, denna killen torskar så det visslar om det.
Livstid.
Citera
2020-05-24, 19:18
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Tishko sitter i häktet. Och det vet jag med bestämdhet. Han har varit på psyk vid ett flertal tillfällen, men återbördats till häktet. Även denna sista gång kom han tillbaka på häktet samma kväll som han åkt med ambulans till sjukhuset. På Rågården hamnade han under nån vecka eller två pga då han visat tecken till allvarlig psykisk störning. Där gjordes även en P7:a vid det tillfället. Vilket då visade tecken på den allvarligt psykiska störning man befarat.

Men hans besök på psyk har varit korta. Den största delen, och nu, har han suttit i en häktescell.
Han sitter väl även i en annan cell där han bevakas efter han magpumpats på sjukhuset Pga suicid risk.?
Citera
2020-05-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Han sitter väl även i en annan cell där han bevakas efter han magpumpats på sjukhuset Pga suicid risk.?
Ja, de satte honom i nån observationscell - och han blev skogstokig och började leva rövare.
Citera
2020-05-24, 19:31
Medlem
Novotars avatar
Expressen idag hade en jäkligt fin bild på Wilma aldrig sett den tidigare, omålad, vanlig i svart linne. Varför inte haft den ute, kan man tycka men hon såg inte ut så ihop med T. efterlysningen måste visa hur hon ser ut nu.
Citera
2020-05-24, 19:33
Medlem
Vad händer om T börjar spela ut kortet "dåligt psykiskt mående" under rättegången?. Allt kommer ju att ställas på sin spets på tisdag. Åklagaren kommer visa bilder på Wilmas huvud, bilder från lägenheten kommer visas och åklagaren kommer ge sin version av vad som hänt med Wilma, utan att T eller advokat kan yttra sig.

Jag är övertygad om att T kommer att bryta ihop. Om T skulle behöva sjukhusvård kommer förhandlingen då skjutas upp eller kan den genomföras även att T inte är med?
Citera
2020-05-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmanners
Vad händer om T börjar spela ut kortet "dåligt psykiskt mående" under rättegången?. Allt kommer ju att ställas på sin spets på tisdag. Åklagaren kommer visa bilder på Wilmas huvud, bilder från lägenheten kommer visas och åklagaren kommer ge sin version av vad som hänt med Wilma, utan att T eller advokat kan yttra sig.

Jag är övertygad om att T kommer att bryta ihop. Om T skulle behöva sjukhusvård kommer förhandlingen då skjutas upp eller kan den genomföras även att T inte är med?
Om det visas bilder på huvudet så blir det inför rätten, lyckta dörrar och utan åhörare. F ö har han sett alltihop redan. Om jag minns rätt så ville han inte se bilden på huvudet. Men det kan ju ha ändrat sig.

Ja, sakframställan blir intressant. Hoppas att en ev live-rapportering hinner med att redogöra för denna så den blir hyfsat komplett även för oss.

Vad som händer om T bryter ihop är ju knepigt. Möjligen att man ajournerar till nästa dag. Eller tar en timmes paus. Blir han skogstokig så får man föra ut honom till ett medhörningsrum där han inte kan störa förhandlingen kanske.
Citera
2020-05-24, 19:38
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Kan tänka en haschpsykos - inte för att jag vet hur det funkar, men han rökte på massor har jag förstått av fupen. Men nu borde han vara helren. Hans patetiska självmordsförsök visar att han kanske börjar komma till insikt vad han gjort och vad framtiden faktiskt innebär (livstid i fängelse eller i vilket fall mycket lång tid). Han vill smita från det och inte stå för vad han gjort.
Second that!
Citera
2020-05-24, 19:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Nä, det är det inte. Han verkar på ritkigt helt psyko och verkar hamna i psykos ofta (inducerat eller inte är oklart). Det verkar vara konstiga demoner i det huvudet.

Jag är benägen att hålla med. Det finns rätt många vittnesmål om att han betätt sig konstigt f o m några veckor före mordet. Och USA-resan, med 300 spänn på fickan......

Låter inte friskt.
Citera
2020-05-24, 19:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Det hade varit intressant att veta hans historik kring psykisk sjukdom. För om han inte har haft kontakt med psykiatrin och ingen annan har märkt av att han skulle vara typ psykotisk, då är det ju högst sannolikt fake.

Om ingen annan svarat så står det i FUP att han gick på BUP som barn.
Citera
2020-05-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag är benägen att hålla med. Det finns rätt många vittnesmål om att han betätt sig konstigt f o m några veckor före mordet. Och USA-resan, med 300 spänn på fickan......

Låter inte friskt.
Att ha med ett pass där detta går ut nån månad senare är bara så korkat så det finns inte. Och han ljög i visumansökan dessutom. 300 kr säger du? Vilken stjärna!
Citera
2020-05-24, 19:57
Medlem
Citat:
Om det visas bilder på huvudet så blir det inför rätten, lyckta dörrar och utan åhörare. F ö har han sett alltihop redan. Om jag minns rätt så ville han inte se bilden på huvudet. Men det kan ju ha ändrat sig.

Ja, sakframställan blir intressant. Hoppas att en ev live-rapportering hinner med att redogöra för denna så den blir hyfsat komplett även för oss.

Vad som händer om T bryter ihop är ju knepigt. Möjligen att man ajournerar till nästa dag. Eller tar en timmes paus. Blir han skogstokig så får man föra ut honom till ett medhörningsrum där han inte kan störa förhandlingen kanske.

Att det blir bakom lykta dörrar är jag medveten om. Men T kommer ju vara med. Vet inte hur TR är uppbyggd i Uddevalla men de salar jag vart i tidigare så visas bilder upp på en stor skärm både bakom åklagare samt tilltalad så alla ska se.

Även om T väljer att inte kolla så kommer åklagaren beskriva huvudet och skador minitiuöst så T kommer inte undvika att höra.

Sen låter det vettigt att de ajourmerar till nästa dag men jag tänker om T blir såpass "sjuk" att det kräver långvarig sjukhusvård. Jag tror som sagt detta är en stor risk, inte att han blir sjuk på riktigt men något T kommer använda som ett flyktbeteende för att slippa konfronteras med vad han orsakat
Senast redigerad av Wolfmanners 2020-05-24 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in