Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Jag vet inte om det är vanligare. I det här fallet så gjordes i varje fall försök att ge konstgjord andning.
Det framgår inte av polisförhören med dem så du får gärna berätta varifrån den uppgiften kommer.
2 frågor:
1. Behandlade Gösta Söderström Lisbeth Palme bryskt?
2. Har något vittne som inte heter Stig Engström uppgett att Gösta Söderström behandlade Lisbeth Palme bryskt?
Med andra ord så blev han förhörd under mordnatten. Då vill jag veta vem som förhörde honom och var förhöret finns nånstans.
Jag har ingen statistik på det, men sunt förnuft säger såklart att de flesta inte gör konstgjord andning på en främling som blöder ur näsa och mun.
I det här fallet gjordes det konstgjord andning ja, och det är precis vad SE berättar.
Jo, någon av dem säger att SE sa att LP sprang runt och viftade med armarna. Du får läsa förhören ordentligt.
1. GS kan mycket väl ha uppfattats på det sättet ja. Det var kanske LP som var motstridig, jag vet inte, men SE:s uppfattning är fullt förenlig med vad GS beskriver.
2. Svarar samma som ovan.
Jag pratar inte om något förhör på mordnatten, utan vad SE sa till vakterna på Skandia. Det finns andra vittnen som polisen inte var intresserade av, de ville ge sina namn men polisen sa att det inte behövdes, om du nu tror att SE är den enda som inte fick sitt vittnesmål och namn nedskrivet på mordnatten.