2020-05-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja, hon måste verkligen ha fått en chock, stackars barn som hade en sådan mamma, som prioriterade alla männen, och burkletandet, före sina barn, att två av dessa tog avstånd förstår man.

Helt ovidkommande i målet om mordet på LW.
Citera
2020-05-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW skulle ha haft barnen den dagen men bett
UW ha dem eftersom hon skulle bort och inte
hade tid med sina barn. E måste ha fått en
chock när hon såg med egna ögon vad som
var viktigare för mamman.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jamen det var väl bra att LW frågade om UW kunde ha barnen en extra dag, när hon nu skulle få besök.
Det är väl bra att de kunde vara flexibla? Eller?

Står det uttryckt någonstans att hon sa just så, "inte hade tid med sina barn"?
Ja men herregud vilken chock E måste ha fått av att se sin moder ligga och sova bredvid en man
Tycker faktiskt att E reagerade lite väl omoget och orättvist mot sin mor i den situationen och jag tror även att hon ångrar det ju äldre hon blir.
Du Glorian vet väl även att LW och UW brukade byta föräldradagar ibland, precis som StudebakerHog666 påpekar.

F.ö är detta ingen moral/religionstråd
Citera
2020-05-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Helt ovidkommande i målet om mordet på LW.

Scrolla förbi är en rekommendation. Tråden är värd bättre än att man lägger energi på tjafs från ett par stycken.
Citera
2020-05-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Fast det var ju det här med löpskorna som var ordentligt påsnörade och fleecetröjan med sina tumgrepp som hon tagit på sig och stoppat in tummarna i samt dragit igen dragkedjan på framsidan...

Va petig du är

Jag får väl fila på händelseförloppet.
Det kan ju finnas flera olika händelseförlopp på samma grundtema,
"den svikna någon" som har gått mer eller mindre under radarn, som
när han förstår att han inte har något att hämta så tappar han allt.

Å i det här fallet så finns det ett antal personer som skulle kunna vara
denna någon.

Som sagt en tanke bara.
Citera
2020-05-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Va petig du är

Jag får väl fila på händelseförloppet.
Det kan ju finnas flera olika händelseförlopp på samma grundtema,
"den svikna någon" som har gått mer eller mindre under radarn, som
när han förstår att han inte har något att hämta så tappar han allt.

Å i det här fallet så finns det ett antal personer som skulle kunna vara
denna någon.

Som sagt en tanke bara.

Ja alla teorier är ju välkomna, vi ska bara försöka få ihop dem med kända fakta också... Vi får försöka dra olika strån till stacken och se om det går ihop i slutändan. Vi vill alla att LWs mördare ska få sitt straff.
Citera
2020-05-24, 19:29
Bannlyst
Tjena.
Har haft lite kontakt med Hiding.
Vi har mailat en del under denna utredning, rättegång och överklagande.

Nu senast frågade jag varför hon sökte anstånd till den 17:e.

Skall bli otroligt intressant att se vad för "kompletterande bevisning" som Åsa och Therese kommer presentera.
Det kommer inte bli lätt, och det vill fan till att dom får ihop det.... Fast jag tror nog att dom lyckas till slut.

Hej!

På grund av semester såg jag ditt meddelande först nu.

Formellt går tiden för att komplettera ut samtidigt som tiden för överklagande löper ut. Eftersom vi inte kommer bli klara med kompletteringen innan den tiden lät vi överklagandet gå in redan nu och begärde sedan anstånd med att få komplettera bevisningen.

Hoppas att det blev klarare?

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning Åsa Hiding

Åklagarmyndigheten

Åsa Hiding

Kammaråklagare
Citera
2020-05-24, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
27/5 -18, inlägg av Honan6:

30/5 -18, inlägg av Honan6:
Oj, helt sinnessjukt!
Finns detta med i fup:en? Känner åklagaren till detta?
Citera
2020-05-24, 22:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Scrolla förbi är en rekommendation. Tråden är värd bättre än att man lägger energi på tjafs från ett par stycken.

DET håller jag med om. Både LW och tråden är värd mer än så här.

Jag vet att vi numera är MÅNGA som undviker att skriva i tråden. Den största anledningen enligt flera av oss, är inte bara Sektens eviga smutskastande av en brutalt mördad 3-barnsmamma. Utan att andra vettiga fortsätter att lägga kraft på kristendomstalibanerna entoniga rabblande.

Det finns en FUP på 14 00 sidor, det finns en DOM och det finns en Överklagan. Vi har massor av information om fallet som skulle kunna ventileras och diskuteras, men det drunknar i tjafs.

LW´s straff för att hon blev kär i en gift och otrogen man -som funderade på att mörda sina barn och sin fru och senare mörda LW och hennes barn - blir att bli förnedrad i denna tråd om och om igen.

Om nu inte SD är skyldig (vilket både åklagarna, polisen och jag tror att han är), så är det kanske dags att diskutera och plocka isär andra möjliga GM/medhjälpare såsom HD, SOA, JG och MH mer detaljerat här i tråden?

För några tar ju ändå upp MH hela tiden, så man kan verkligen börja att fundera på om inte MH har något med detta att göra med?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-05-24, 23:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja men herregud vilken chock E måste ha fått av att se sin moder ligga och sova bredvid en man
Tycker faktiskt att E reagerade lite väl omoget och orättvist mot sin mor i den situationen och jag tror även att hon ångrar det ju äldre hon blir.
Du Glorian vet väl även att LW och UW brukade byta föräldradagar ibland, precis som StudebakerHog666 påpekar.

F.ö är detta ingen moral/religionstråd

Jag vet att UW skulle ställa upp och byta dagar
som det passade LW men jag har inte sett
något om att det var ömsesidigt.

Tråden handlar om en mördad pastor. Därför är
det inte konstigt om vi skriver om moral och
kristendom här.

Om jag hade haft en sådan mamma så skulle
jag ha skämts ögonen ur mig. Det var inte E
som gjorde något fel och hon har ingenting
att ångra! Jag tycker att det är fruktansvärt av
dig att skuldbelägga E för att vara omogen.och
orättvis och tycka att hon ska leva med skuld
och ångra det resten av livet. LW var den vuxna
föräldern som skulle ta ansvar och vara en
förebild för sina barn. Stackars A som blev lämnad ensam kvar hos henne när syskonen
valde att bo hos UW.
Citera
2020-05-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag vet att UW skulle ställa upp och byta dagar
som det passade LW men jag har inte sett
något om att det var ömsesidigt.

Tråden handlar om en mördad pastor. Därför är
det inte konstigt om vi skriver om moral och
kristendom här.

Om jag hade haft en sådan mamma så skulle
jag ha skämts ögonen ur mig. Det var inte E
som gjorde något fel och hon har ingenting
att ångra! Jag tycker att det är fruktansvärt av
dig att skuldbelägga E för att vara omogen.och
orättvis och tycka att hon ska leva med skuld
och ångra det resten av livet. LW var den vuxna
föräldern som skulle ta ansvar och vara en
förebild för sina barn. Stackars A som blev lämnad ensam kvar hos henne när syskonen
valde att bo hos UW.
Det finns ingenting som tyder på att mordet har någon som helst anknytning till pastorskap eller religion!
Jag har ingenstans påpekat att E bör leva med skuld, Lena var en singelkvinna som hade all rätt att dejta och därmed borde det inte vara hela världen om en kille sover över. Men sånt tycks vara helt otänkbart och smutsigt för er religiösa.
Och beträffande A tycks förhållandet med modern varit väldigt bra så nej, det var inte synd om honom. Nu är det däremot väldigt synd om honom, han har inte längre en mor.

OffT
Ska du spamma sönder tråden hela natten igen med din smutskastning av LW?
Det är det enda du och ett par till ägnar er åt. Kräks på Er
Citera
2020-05-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Som sagt ovan: meningen var ej att påtala något som var mera rimligt, bara något som var möjligt.

Sedan kommer du med flera egna hittepåinvändningar om sådant jag inte har hävdat. Skrev inget om att någon främmande skulle ha knackat på och tvingat LW att klä på sig och inget om att någon skulle ha släpat iväg LW 160 meter.

Det var inte heller min avsikt att påstå att du sagt något sådant.

Vad jag menar är att MGM ska dömas om det är så att det inte finns rimliga tvivel om att han är den skyldige.

Antingen mördades hon av någon hon kände, vilket är det spår polisen polisen kunnat utreda, eller av en helt främmande person, som inte lämnat några spår efter sig. Värderingen av kända fakta och indicier måste göras med dessa två alternativ som utgångspunkt.

Det finns inga faktiska bevis utan endast indicier. Det som hände strax innan mordet tyder på att hon avbröt allt hon höll på med, dvs chat och paketinslagning, tog på sig gymnastikskor och tröja och gick 160 m in bakom ett plank där hon slogs ihjäl med 17 slag. Det kan noteras att hon borstat tänderna och låst ytterdörren för natten.

Därefter har polisen gjort en grundlig utredning där man funnit en mängd indicier som pekar mot ett par personer med motiv etc. Man tycks inte ha hittat något tänkbart alternativ i bekantskapskretsen och de misstänkta uppträder dessutom väldigt misstänkt.

Alternativet är alltså att hon mördades av en helt främmande. I och med att det inte är rimligt att tro att en främling knackat på och/eller åtminstone tvingat iväg henne 160 m och in bakom ett plank så måste hon ha gått dit helt frivilligt. För att stöta på mördaren. Som slår ihjäl henne med 17 slag. Frågan är om kända fakta gör detta till ett tillräckligt starkt alternativ för att väcka rimligt tvivel?
Citera
2020-05-25, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det att det finns möjliga alternativa förlopp och GM gör väl dock att man inte kan se misstankarna mot SD som bortom rimligt tvivel.

Frågan är om det finns rimliga alternativa förlopp, möjliga alternativ finns ju i stort sett alltid. Det är ju det som HR ska bedöma. Jag tycker nog att det borde finnas en möjlighet att han döms men tror inte att det blir så. Allt tyder ju på att avsaknaden av spår (vittnesutsaga / tekniskt) från MGM på brottsplatsen gör det omöjligt att döma honom närapå ”no matter what”. Blod från BO på MGMs tvättmaskin och hennes DNA i hans skor tycks ju inte räcka. Hade man hittat likdelar hemma hos honom hade det väl blivit brott mot griftefriden. Så svårt tycks det vara. Sådant har hänt förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in