2020-05-24, 17:02
Medlem
27/5 -18, inlägg av Honan6:

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Verkligen märkligt inlägg han skriver som nybliven småbarnsfar till den då 21-åriga ML (M*j* L**sk*) som tycks slutat svara honom. SD:s personlighet ser enträgen ut - sett till hans skrivspråk.

https://www.dykarna.nu/guestbook/4771/sida-6.html

Citat nedan ML:s gästbok sida 6

"2005-08-31 14:03:22
Tja Göteborgarn!

JAG SÖKER SVAR!!!!!!!!!!!!!

Läste på en site om ett HETT kärleksmöte i maj. DU var inblandad! Det var en låtsasdykare du på halvoffentlig plats inför MÅNGA åskådare lekte med.*

VILKET ÄR DITT FÖRSVAR????????????

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

Skrivet av:*Stefan Davidsson"

30/5 -18, inlägg av Honan6:

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD skrev till den då 21-åriga ML på ett mkt suspekt anmärkningsvärt sätt när han var nybliven småbarnsförälder med HD.
Kopierat från bloggen:

2005-09-07 00:17:15
Så jag kan död någon. Eller något.*

Skrivet av:*Stefan Davidsson*epost*

2005-09-07 00:16:34
Grymt*

2005-08-31 14:03:22
Tja Göteborgarn!

JAG SÖKER SVAR!!!!!!!!!!!!!

Läste på en site om ett HETT kärleksmöte i maj. DU var inblandad! Det var en låtsasdykare du på halvoffentlig plats inför MÅNGA åskådare lekte med.*

VILKET ÄR DITT FÖRSVAR????????????

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

2005-08-03 23:09:50
Du har varit saknad, älskade vän !!!

//*

2005-06-07 23:27:47
Snygging!

Din morsa dök på mig som värsta fjortisen idag. Fick typ en hel hög med pussar å kramar. Och sedan hade hon mage att skylla på dig! Är det sant, eller har hon någon kris?

PoK
// Yoda of universe*

2005-05-26 20:11:20
misaade ett e tror jag, så här kommer ett extra

e

//*

2005-05-26 20:04:45
Jahadu. Du såg i GB att din mor erbjöd Marklund ett par rum hos er? Det är samme man jag kallat för Galten. Så ni kanske blir sambos innan ni ens har datat...

Kram
// Yoda*

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
De har citerats tidigt i tråden. Som StudebakerHog skriver var det både ett döda- meddelande och ett svara. Damen som fick dessa har också skrivit ngt i stil med att hon tolkade dem som jargong. Det verkar typiskt SD att ingen riktigt ska veta vad han menar. Jag hittar dem tyvärr inte m FBs sökfunktion.
Edit: och de fanns på en av dykforumets sidor.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ok. Ska leta, har missat det helt. Men det är en massa att gå igenom

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har också missat meddelandet med "döda, döda". Minns bara med "svara, svara, svara" och liknande.

I vilket sammanhang ska "döda" använts?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-05-24 kl. 17:05.
Citera
2020-05-24, 17:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jamen det var väl bra att LW frågade om UW kunde ha barnen en extra dag, när hon nu skulle få besök.
Det är väl bra att de kunde vara flexibla? Eller?

Står det uttryckt någonstans att hon sa just så, "inte hade tid med sina barn"?

UW kommenterade till henne att det blev
konstigt när hon sa att hon inte kunde ha
barnen, för att hon skulle åka bort, och sedan
E hittade henne hemma i sin säng med en
främmande man.
Citera
2020-05-24, 17:08
Medlem
Är det någon mer än jag som tycker att tråden tappat lite fart? Det har varit några intressanta veckor nu men..

Kan någon vara med och spekulera lite hur HovR kommer ställa sig när åklagaren åberopar NJA 2015 s.702 istället för att rakt igenom acceptera NJA 1991 s. 56? Kan det bli ett avgörande i HD till slut?
Senast redigerad av Petitoo 2020-05-24 kl. 17:09. Anledning: Slarvfel
Citera
2020-05-24, 17:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW skulle ha haft barnen den dagen men bett
UW ha dem eftersom hon skulle bort och inte
hade tid med sina barn. E måste ha fått en
chock när hon såg med egna ögon vad som
var viktigare för mamman.

Ja, hon måste verkligen ha fått en chock, stackars barn som hade en sådan mamma, som prioriterade alla männen, och burkletandet, före sina barn, att två av dessa tog avstånd förstår man.
Citera
2020-05-24, 17:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
1) Just det,....... Ester säger att det är hennes rum och hennes säng..... Ester vet att Lena ha haft en man som sov där vid ett tillfälle. Det var vid det tillfälle som Ester skulle hämta något hos Lena när det också låg en man i soffan i vardagsrummet."

2) Det är ju du som påstår att SD var LW:s hallick har du glömt det?....

3)Nu var det inte *tal* om ngn vattenspridare, det var tusen miljoner kaninhinder som du skrev att SD finansierade som hallick.....

Vad din polare landbandy skriver är totalt ointressant

1) Var menar du att LW skulle sova?
I NW:s säng?
I AW:s säng?

Ett tips: läs 146 från början, det är förhör med AW som reder ut sovförhållanden i LW:s bostad. Han berättar även hur man grejar när mormor och morfar kommer dit och bor över.

2) Jag "påstod" inte att SD var LW:s hallick - jag replikerade på din hypotes som du spottade ur dej:
"Den sovande mannen i soffan kanske redan blivit tillfredsställd, sen var det dags för nr två."
Jag kontrade då med ett lika grundlöst uttalande:
"...kan det ju lika gärna ha varit så att SD var LW:s hallick och skickade dit kunder och tog alla pengarna så att han skulle kunna bekosta alla ”tusen miljoner” kaninhinder? Eller?"

3) Och det här med "tusen miljoner kaninhinder" visar hur SD uttrycker sej (vilket man vet om man läst FUP) samt att det knyter an till en annan "trovärdig" utsaga från honom, nämligen att dessa alla hinder stod i vägen för grannen som skulle vattna hos SD och behövde ha med sin egen vattenspridare för att det inte gick att komma åt SD:s.

Denna SD:s vattenspridare spelar en central roll, vilket du kan läsa dej till: sök på "vattenspridare"!
Citera
2020-05-24, 17:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Tack för att du hittade
Läskigt av SD att skriva så i det sammanhanget faktiskt.
Citera
2020-05-24, 17:17
Medlem
Citat:
Tack för att du hittade
Läskigt av SD att skriva så i det sammanhanget faktiskt.

Så lite så!
Citera
2020-05-24, 17:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag har också missat meddelandet med "döda, döda". Minns bara med "svara, svara, svara" och liknande.

I vilket sammanhang ska "döda" använts?
Citat:
Att SD minsann "kunde döda för en dejt med dig" eller liknande? Män säker sådant konstant för att man ska förstå hur mycket de gillar en
Du har missat något och sedan hittar du på en egen formulering.
Var får du alla dina fantasier ifrån?
Citera
2020-05-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Tackar Ozzie! Du är en klippa på att hitta i tråden!
Citera
2020-05-24, 17:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har missat något och sedan hittar du på en egen formulering.
Var får du alla dina fantasier ifrån?

Har du missat frågetecknet?
Jag frågade om det kan ha varit en sådan eller liknande formulering.
Citera
2020-05-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Din input är nog inte helt relevant och riktigt. Det ser inte ut att gå och skrika sig fram till bp. Lösenordet på sig? Troféer? Telefonen rörde sig lite underligt under kvällen. Säkert på att den och kortet inte har brunnit upp/ligger i Hjälmaren/finns i närheten av sommarstugan?

Jo som lite input i sammanhanget anser jag det ha relevans och även riktighet: jag menar ju inte att det skulle vara som jag skriver, det var bara ett försök att visa på att vissa ”faktum” egentligen är antaganden.
Kanske relativt rimliga sådana, men ändå.
Och finns det något i det jag skrev som är alldeles otroligt och/eller omöjligt?

Och givetvis är jag inte alls säker på att kortet och mobilen inte har brunnit upp eller ligger i Hjälmaren eller i närheten av sommarstugan.
Det kan ju också vara möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Oki själv tycker jag det blir orimligt att bortse ifrån hur allt pekar på Stefan. Får för mig att just dessa saker inte är något som direkt ifrågasätts i domen men kanske är önsketänkande nu.

Visst skulle det vara orimligt att bortse från allt det som leder misstankarna mot SD. Inte bara orimligt utan ett tjänstefel.
Men för att en domstol skall döma bortom alla tvivel så får det inte finnas för många, om alls några, alternativa och möjliga varianter. Även om de är mindre sannolika.
Inte i indiciemål. Som jag fattat.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tyvärr är det svårt att se de här alternativa hypoteserna som rimliga. Det går alltid att hitta på alternativa förlopp men är de verkligen rimliga?

Vi kan notera att hon avbröt sig mitt i en chatt, tog på sig en tröja och gymnastikskor. Skulle hon ha tvingats klä på sig?

Om en främmande person knackat på, hade hon tagit på sig gymnastikskorna och gått ut frivilligt mitt i natten, hur troligt är det?

Hur sannolikt menar du att det är att en gärningsman släpat henne 160 m in bakom planket? Hade han lyckats med detta?

Som sagt ovan: meningen var ej att påtala något som var mera rimligt, bara något som var möjligt.

Sedan kommer du med flera egna hittepåinvändningar om sådant jag inte har hävdat. Skrev inget om att någon främmande skulle ha knackat på och tvingat LW att klä på sig och inget om att någon skulle ha släpat iväg LW 160 meter.
Citera
2020-05-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Tackar Ozzie! Du är en klippa på att hitta i tråden!

Tack själv, glad om jag kan bidraga med något ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in