2020-05-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Idag säger LL detta ja MEN faktum kvarstår i ett förhör i april -86 fick LL frågan om han sett SE på platsen .Svaret var att LL inte hade något som helst minne av att ha sett SE på mordplatsen strax efter mordet.
Jag tillmäter det han sa då 1-1,5 månad efter mordet betydligt större tilltro än det han säger 30 år senare.

Då minnesbilderna rimligtvis är betydligt diffusare efter så många år och vittnet säkert påverkats av sånt han sett /hört i media osv.

I TR säger LL att en man med keps och handväska befann sig på MPL.

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-leif.html?m=1
Senast redigerad av Utredaren 2020-05-24 kl. 22:56.
Citera
2020-05-24, 22:55
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad sa han 40 minuter efter mordet?
Vet du inte det?
Citera
2020-05-24, 22:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vet du inte det?

Jodå men du ska lyfta fram det som han sa 40 minuter efter mordet som tyder på att han befann sig på mordplatsen efter mordet. Ska det vara så förbannat svårt att begripa?
Citera
2020-05-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
I TR säger LL att en man med keps och handväska befann sig på MÅL.

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-leif.html?m=1
Ja ok då ändrade han uppfattning relativt fort MEN i förhöret i april-86 minns han inte SE det var det jag besvarade,
Sedan är frågan hur långt efter mordet som han såg SE på platsen?
Det kan vara så att SE var tillbaka på platsen inom mindre än tio minuter efter mordet men det är såklart väldigt svårt att klarlägga exakt när han ev återkom.
Citera
2020-05-24, 22:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
I TR säger LL att en man med keps och handväska befann sig på MPL.

Det uttalandet har ett obefintligt värde.
Citera
2020-05-24, 22:59
Medlem
mvagrippas avatar
Alexenia Dimitrovna är en mycket välunderrättad bulgarisk journalist som undersökt landets u-tjänst och dess förehavanden utomlands. Hon kan i denna artikel berätta att CSS utfört hemliga uppdrag i Sverige.

Detta blir intressant visavi MOP då åtskilliga bulgarer undersökts av PU och den överväldigande delen av dessa på ett eller annat sätt fanns under CSS egid. Bulgarerna i CSS brukade användas av Husse i Lubjanka för s k ”våta jobb”. Paraplymordet på Georgi Markov och mordförsöket på Påven 1981 är två exempel med Bulgarisk inblandning.

http://web.archive.org/web/20100804210937/http://waz.euobserver.com/887/30560
Citera
2020-05-24, 23:01
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
För att han var den som avlossade skottet mot LP kanske?
Det finns ju i vart fall INGET som tyder på att han hade något som helst samtal med henne.
Såvitt jag förstår har ingen noterat detta samtal inte ens LP själv.
Nej, o ännu mer anmärkningsvärt är ju att varken LP, Helin och Almblad inte reagerar i TR när SE berättar om just detta samtalet. Då om inte förr, så borde LP ha informerat nämnda herrar att det inte stämmer och ifrågasatt SE's "svamleri". Att SE är modig, är det minsta man kan säga om honom och sen att han kom undan med det!
Citera
2020-05-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ja ok då ändrade han uppfattning relativt fort MEN i förhöret i april-86 minns han inte SE det var det jag besvarade,
Det kan vara så att SE var tillbaka på platsen inom mindre än tio minuter efter mordet men det är såklart väldigt svårt att klarlägga exakt när han ev återkom.

Han är på plats när GS är där iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Polisen påstår att han inte minns. LL hävdar att han sett SE. Jag tror mer på LL.

Rent juridiskt är det LL's version som gäller.
Senast redigerad av Utredaren 2020-05-24 kl. 23:06.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Nej, o ännu mer anmärkningsvärt är ju att varken LP, Helin och Almblad inte reagerar i TR när SE berättar om just detta samtalet. Då om inte förr, så borde LP ha informerat nämnda herrar att det inte stämmer och ifrågasatt SE's "svamleri". Att SE är modig, är det minsta man kan säga om honom och sen att han kom undan med det!

Lisbeth Palme var inte i rättssalen när Skandiamannen vittnade.
Citera
2020-05-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag är rädd för att missa eventuell presskonferens om lösningen. Man vill verkligen se live. Tänk antiklimaxet när man öppnar mobilen och får allt avslöjat med en bild och texten "Han mördade Palme".

Jag hoppas att kvällspressen har vett att hålla käften om de skulle få bekräftat vem lösningen gäller.

Och att KP meddelar i tid.

Tror du på det själv att du ska missa? Jag kan tala om för dig när den ska va för du glor väl här varje dag. Jävla trams.
Citera
2020-05-24, 23:04
Medlem
Citat:
Idag säger LL detta ja MEN faktum kvarstår i ett förhör i april -86 fick LL frågan om han sett SE på platsen .Svaret var att LL inte hade något som helst minne av att ha sett SE på mordplatsen strax efter mordet.
Jag tillmäter det han sa då 1-1,5 månad efter mordet betydligt större tilltro än det han säger 30 år senare.

Då minnesbilderna rimligtvis är betydligt diffusare efter så många år och vittnet säkert påverkats av sånt han sett /hört i media osv.
LL är också helt säker på att han såg CP springa in i gränden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in