2020-05-10, 16:47
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det där förstår du nog egentligen. Annars är det dags att läsa på. Sockerberoedet är bara en del av problemet. Fetmaepidemin är nu en pandemi. Förnekelse är en del av sjukdomen. Precis som för alkoholism.

Nu vet inte jag om du menar att Blom är sockerberoende, människan är ju totalmissbrukare av i princip allt som är skadligt men rättfärdigar detta med att faktiskt undvika socker, kolhydrater och sköta sin fasta någorlunda varje vår/vinter.

Då är kusten klar för totalt intag av precis allt och som han själv säger, är alldeles för mycket.
Självklart föreligger riktigt allvarlig risk för hjärt o kärlsjukdomar i unga år vilket står i motsats till hans totala hypokondri. Han är ju ett neurotiskt vrak.
Varför då utsätta sig till den milda grad som han gör.
Detta, hans oförmåga att mot bättre vetande leva sitt Edvard ”allt ljus på mig” Perssonliv gör ju dessutom att blodtrycket trummar igång. Kartan är fulltecknad.
Gosh!!

Citera
2020-05-22, 09:55
Medlem
cleovarnamnets avatar
Läste i Filter att Edward läser i den här tråden. Han tycker även att det är ”fruktansvärt oförskämt” att diskutera om när han kommer att dö, och att det är låga och usla människor som gör det. Förstår att det känns makabert, men de flesta här inne vill ju att Edward inte ska dö. Eddie, ta dig samman. För din hustrus och dina barns skull om inte annat.
Citera
2020-05-22, 11:16
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Läste i Filter att Edward läser i den här tråden.

Ich habe mich immer eines gefragt. Kannst du wirklich Deutsch sprechen, Edward?
Citera
2020-05-23, 20:10
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalla Kåre
Er hat ja in Freiburg und Göttingen studiert (oder?), so ja, wahrscheinlicht spricht er Deutsch, und gut dazu.

Edit: jag vet att de nordiska språken samt engelska är det som gäller, men kunde inte motstå att få prata lite tyska...
Jag skrev alltså att Edward studerat i Freiburg och Göttingen (tror jag) och därför troligen pratar mycket bra tyska.
Senast redigerad av cleovarnamnet 2020-05-23 kl. 20:12.
Citera
2020-05-23, 20:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Är det du som gjort den här serieparodin om Edward Blom? Den är kul i alla fall.
http://www.kalletarknark.com/serie.php?id=3813
Citera
2020-05-24, 08:45
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Är det du som gjort den här serieparodin om Edward Blom? Den är kul i alla fall.

Jo,den serien är komisk. Den gode Edward själv har säkert också en åsikt om den.

Lyssnade på Edward & Mats senaste pod igår om Göta kanal, tycker det var ett intressantare tema än det vanliga malandet om såser och viner. Underbart att höra rundlagde herrn med falsettstämma utbrista "Å på den tiden kunde man ta sig några snapsar till lunchen utan att folk tog illa upp"

Fluktade på Edwards senaste instagramfoton och tyckte mig se att han verkar ha gått ner i vikt den senaste tiden. Edward ser inte alls lika fläskig ut nu som han gjorde innan karantänen, möjligen har han utökat tiden på motionscykeln nu när han har haft tid över.
Citera
2020-05-24, 16:34
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Er hat ja in Freiburg und Göttingen studiert (oder?), so ja, wahrscheinlicht spricht er Deutsch, und gut dazu.

Edit: jag vet att de nordiska språken samt engelska är det som gäller, men kunde inte motstå att få prata lite tyska...
Jag skrev alltså att Edward studerat i Freiburg och Göttingen (tror jag) och därför troligen pratar mycket bra tyska.

Jo, jag räknar kallt med det också men samtidigt finns det en känsla av att något inte helt stämmer. Ich hoffe nicht dass der gute Herr Blom blufft.
Citera
2020-05-24, 16:35
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Jo, jag är skyldig! Tack! Hoppas inte Edward tar illa upp.
Citera
2020-05-24, 16:43
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Jo, jag räknar kallt med det också men samtidigt finns det en känsla av att något inte helt stämmer. Ich hoffe nicht dass der gute Herr Blom blufft.

Hans engelska är på en direkt pinsam nivå. Han är som en gammal lantis som låter den svenska melodin och meningsbyggnaden lysa igenom totalt. Tror det är svårt att hitta en stadsbo under 70 som talar sämre engelska än Edward.

Så jag betvivlar starkt att han har någon vidare språkbegåvning. Han kan säkert halta sig fram på tyska och göra sig förstådd ungefär som en syrisk flykting. Men mer än så är tveksamt.
Citera
2020-05-24, 17:09
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Hans engelska är på en direkt pinsam nivå. Han är som en gammal lantis som låter den svenska melodin och meningsbyggnaden lysa igenom totalt. Tror det är svårt att hitta en stadsbo under 70 som talar sämre engelska än Edward.

Så jag betvivlar starkt att han har någon vidare språkbegåvning. Han kan säkert halta sig fram på tyska och göra sig förstådd ungefär som en syrisk flykting. Men mer än så är tveksamt.

Ja, det är bl.a. engelskan som lett mig till frågan... Bra där, TT.
Citera
2020-05-24, 19:43
Medlem
cleovarnamnets avatar
Var kan man höra honom tala engelska?
Citera
2020-05-24, 19:52
Medlem
Citat:
Läste i Filter att Edward läser i den här tråden. Han tycker även att det är ”fruktansvärt oförskämt” att diskutera om när han kommer att dö, och att det är låga och usla människor som gör det. Förstår att det känns makabert, men de flesta här inne vill ju att Edward inte ska dö. Eddie, ta dig samman. För din hustrus och dina barns skull om inte annat.

Filter är en utomordentlig tidsskrift. Edward Blom kommer att dö, det kommer vi alla förr eller senare. Jag hoppas Edward kommer leva och se sina barnbarn, men då får han ändra sin livsstil, och vara noga med social distansering för hans lekamen kommer vara extra utsatt om han smittas av Covid.

Jag hoppas också att Edward tagit tillfället i akt och börjat äta nyttigt. Han kan googla fram bra recept på olika grösaksbiffar, och sätta frun på att riva morötter och andra rotfrukter, samt hacka grönsaker. Är man tillräckligt hungrig är det jätte gott och man rasar i vikt. Han ska ge fan i fet mat, nu när han skaffat sig en massa ungar som behöver honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in