2020-05-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det var väl att han dök upp hipp som happ ibland. Förhörsprotokollet finns ju i FUP, på direkt ställd fråga om hon hade klargjort att hon inte gillade att han bara dök upp så svarade hon nej, för ibland var det ju ok. Han kunde ju köpa dyra presenter, någon gång hade han väl installerat ett bättre högtalarsystem till tv eller stereo. Det hon var rädd för att skulle hända var väl att det skulle komma ut att hon som pastor ligger med grannen, för hon gör ju inte sådant.

Japp, helt tydligt att det va så, annars så hade hon bytt
kod till kodlåset.
Citera
2020-05-24, 15:12
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som jag minns det så skrev han "Svara svara".
Men du kan väl hålla med om att "döda döda" låter bättre i en tråd där mycket handlar om att demonisera en person?
Citera
2020-05-24, 15:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Som sagt kanske, jag vet inte, inget är omöjligt när det gäller SD.

Det sista får stå för dig.

Tänkte mer att det kan låta så när SD ska förklara varför han skriver ord som ”döda”...
Citera
2020-05-24, 15:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
På sätt och vis har mordet med det att göra tyvärr. Om Lena inte lidit av anknytningsproblematik och gränslöshet hade hon troligtvis aldrig påbörjat affären med SD. Det är det som gör det hela mer tragiskt enligt mig. Synd att hon inte fick terapi förr så hade hon aldrig behövt hamna i klorna på SD. Lider man av anknytningsproblematik och dylikt ska man söka hjälp asap. Hon borde fått gå hos psykolog redan som barn.

Numera är man väl ganska uppmärksam på att det är ganska frekvent förekommande hos adopterade tänker jag. Vet inte hur det hanteras dock, om man från BVC uppmärksammar adoptivföräldrarna på just den problematiken?
Citera
2020-05-24, 15:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nu va han ju skild från HD så meningen kanske inte va att
gubben skulle drutta ner från taket

Eller att SOA skulle få vara ute i friska luften.

Oavsett motiv så var det så det blev, SOA ute, SD inne. Med koll på pannan och dess innehåll/rester.
Citera
2020-05-24, 15:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om det är bevattningsförbud så finns det nog de som stänger av vattenspridare, finns få saker som är så onödigt som att vattna gräsmatta om man oroar sig för att grundvattnet inte ska räcka (om än inte ta slut kan det bli så lågt att det blir otjänligt att dricka om mineralsammansättningen förändras markant) . Än mer om det är gemensamt ägd enskilt vatten i samfällighet. Men antagligt har de kommunalt vatten som givetvis kan ha bevattningsförbud också. Det har ju inte varit ovanligt de senaste somrarna.
Konstigt bara att inte denne rättrådige och hjälpsamme granne trätt fram.
Vilket den kanske gjort, fast jag missat det.
Citera
2020-05-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu var inte nåt av inläggen till mej men:

Rent spontant när jag nu plöjt en oherrans massa chattar etc med ett flertal vänner, så tycker jag mej märka att det LW gärna vill prata om är cacher, loggor, dona, vardagssysslor, cykla, knåpa, fixa etc medan vännen leder in det på ”det andra”.

Man (i alla fall jag) nästan hör hur hon suckar ibland.

Så för mej känns det som att det ligger nära till hands att LW inte utnyttjar/förleder, utan hon vill ha vänskapliga relationer. Ibland är det som att hon får ”betala ett pris” för det. ”Jaja, ok då, så kan det bli lugnt ett tag...”

Obs! Detta är bara en känsla jag har utifrån vad jag har läst mej till, och ibland kanske mellan raderna.

De menar som när hon ligger med MGLs kompis fast hon egentligen inte har lust till mer än lite hångel? För att det ska bli lugnt ett tag....? 🙄
Citera
2020-05-24, 15:22
Medlem
Citat:
Eller att SOA skulle få vara ute i friska luften.

Oavsett motiv så var det så det blev, SOA ute, SD inne. Med koll på pannan och dess innehåll/rester.

Om det hade funnits något i pannan så borde teknikerna ha funnit det.
Dom hade precis släppt på avspärrning och gett SD tillträde till huset, om dom
nu har klantat sig och lämnat i från sig huset för tidigt så är
det väl i ärlighetens namn inte SDs fel.
Citera
2020-05-24, 15:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Den sovande mannen i soffan kanske redan blivit tillfredsställd, sen var det dags för nr två.

Kallar du detta oskyldigt när dottern säger i förhör att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma, och anledning till konflikt mellan dem.

Aktb 146 s 67:

E*ster tillfrågas om mammas eventuella pojkvänner. E*ster uppger att det är oklart. Det har varit några killar som ibland har varit hemma hos dem och även sovit över. Mamma har inte berättat så mycket om dem, hon har sagt om de olika killarna att hon inte vet hur det ska bli, vi får se. E*ster säger att det har varit en massa olika killar och de har kommit och gått lite. Ibland har någon varit där och sedan försvunnit, sedan kommer den tillbaka igen. E*ster har inte fått uppfattningen att mamma haft något fast förhållande över någon längre tid. E*ster vet inte vem som mamma senast hade någon typ av relation med. E*ster har ibland frågat men mamma har aldrig lämnat några ordentliga svar. E*ster berättar om ett tillfälle under vintern/våren-18 när hon kom hem till mamma för att hämta en tröja. Det var pappavecka och alla tre barnen var hos pappa. När hon kom in så möttes hon av en kille som låg i soffan och sov, när hon sedan kom upp till sitt rum så låg mamma och en främmande kille i E*sters säng. E*ster säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras överenskommelse, hon fick inget svar och gick in i huset ändå. E*ster tyckte ändå att det var jobbigt att mamma och den där killen låg i hennes säng. Mamma sa senare att det var en kille från Stockholm, hon fick aldrig veta något namn på killen. E*ster säger att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma och anledning till konflikt mellan dem

Usch, varför skulle hon knulla i dotterns säng? Det är ju något perverst. Helt rätt av henne att bryta kontakten med mamma.
Citera
2020-05-24, 15:26
Medlem
Citat:
Konstigt bara att inte denne rättrådige och hjälpsamme granne trätt fram.
Vilket den kanske gjort, fast jag missat det.

Jag har skumläst vittnesmål i FUPoch sedan fördjupat mig i vissa delar som man dessutom får jämföra med andra utsagor.

Jag minns inte om jag sett någon kommentera om de stängt av en vattenspridare. Men det vore väl inte speciellt konstigt att inte kommentera det såvitt man inte får en specifik fråga om det?
Citera
2020-05-24, 15:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Om det hade funnits något i pannan så borde teknikerna ha funnit det.
Dom hade precis släppt på avspärrning och gett SD tillträde till huset, om dom
nu har klantat sig och lämnat i från sig huset för tidigt så är
det väl i ärlighetens namn inte SDs fel.
Jag kommer faktiskt inte ihåg om teknikerna undersökte även pannan.
Och nej, inte är det SD:s fel om de inte gjort sitt jobb, men likväl blev arbetsfördelningen sån att SOA utan licens tog yttre delen medan SD med licens tog den som var inomhus.
Kanske det behövs licens för båda delarna, men jag antar att rent allmänt är det mer riskabelt att vara på ett tak än att vara i en källare.
Citera
2020-05-24, 15:28
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Som jag minns det var det mer oskyldigt än många vill få det till.
Två utsocknes GC kinesade hos LW, en på soffan.
Det var väl bra att inte alla tre låg i en och samma säng?

Finns ju en bild där Lena tar en bild nere vid rävgången på Behol*derX och hans kompis , på en härlig solig promenad , alla glada ser man ....det kan ju vara så enkelt att dessa män kommit farandes ifrån Stockholm och som du skriver ; slaggat över hos LW -den ene kompisen på soffan och den hon fattat tycke för = Behold*er; däruppe i sängen ....

Tror som Du att värre än så var det inte -var sak på sin plats = kompis sova på soffan och förälskelse uppe i sovrum , så var det tror jag ....

Antar att SD var så pass van att ha LW: s intresse till 100% så det här blev liksom ojämn vikt på vågen kan man säga .....
Typ kanske 75% ägnades helt plötsligt åt Beho*lder och det måste ha känts ......!??

Sen är man ju liiite fundersam på det som stod i tråden om den där påsmannen som verkat ha knackat på där någon var uppe i Varberga ( tänkte på LW:s uppetider på nätterna , med trolig belysning i hela undervåningen ...hmm ..?
Märkligt folk finns ju som får för sig att om det lyser hos någon ; är det fritt fram att knacka på !
Så den mannen undrar man ju om det finns någon polisanmälan ifrån den som blev påknackad på i Varberga , eller hur kom annars den infon in till polisen ?
Det verkar ju som att LW abrupt lämnade chattarna och paketinslagningen för att någon gjorde sig uppmärksammad utanför utav henne , så man undrar ju lite om det var någon helt random som gjorde att hon lämnade allt i brådrasket för att kolla upp vad personen ifråga ville !!??

Ja frågorna är många omkring vad som egentligen hände .
Otäckt att ” påsmannen ” varit aktiv på dörrar hos andra i vilket fall och inte bara vandrat utmed motorvägen .
Trist att inte bilbärgarn inte stannade och tog reda på vad han hade i påsen tex.

Men men ....saker och ting i livet är inte så enkelt , om ALLT ständigt kollades upp så skulle inte dygnets timmar räcka till ..

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-05-24 kl. 15:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in