Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Ja alla inblandade drabbas nog på olika sätt, och då menar jag inblandade på "mördarsidan". De anhöriga på LW-sidan har förhoppningsvis kunnat hjälpa varandra på ett mer normalt och öppet sätt för att hålla modet uppe. Men på den andra sidan finns oro också och där finns inget äkta förtroende. Bedöms man vara en belastning av de farligaste inom gruppen så kan man ej vara säker på något.
När jag försöker sätta på mig amatördetektivkepsen så kommer jag ständigt tillbaks till grunden: Motivet Det speciella med det här fallet är nog den lömska och relativt noggranna planeringen i kombination med det till synes irrationella motivet. Det finns dessutom en hel del som tyder på att minst ett par till förutom den huvudmisstänkte har varit delaktig på något sätt. Det gör det hela ännu mer irrationellt enligt mig och jag anser att det nästan måste finnas ett mer rationellt motiv till att LW mördas, om inte annat för att rättfärdiga det mer inför denna påstådda "mördargrupp". För att identifiera dessa kan man väl börja med att lista de som var på plats för att städa SDs hus i slutet av Maj-2018. Här har jag inte 100% koll men de jag tror mig minnas är: SD, HD, SOA, JG.....sen behöver jag nog hjälp med övriga....AM?
Hur mycket pengar kan det ha funnits att förskingra på geocacheverksamheter? Någon insatt som kan bryta ned det lite? Touren gav väl en del möjligheter t.ex. Sen behöver det ju inte handla om fantasisummor, fallhöjden för inblandade är hög oavsett vilka summor det handlar om. Även de försvunna föremålen på SDs arbetsplatser stärker bilden jag har av SD som en person som känner ett slags tvång att fuska, stjäla, ljuga osv. Ett naturtillstånd mer eller mindre. En människa utan samvete, skuld, tacksamhet, medlidande, lojalitet och andra liknande känslor. Men med tillräcklig kontroll över sig själv för att inte slafsa för mycket när han sopar igen spåren. Allt bara spekulation givetvis....
Vad gäller städningen är jag övertygad om att HD, JG och SOA är fullt införstådda med anledningen till att städa på det vis de gör.
AM är troligen ett exempel på en riktig "nyttig idiot". Han blir ett av många verktyg SD manipulerar och utnyttjar. Tveksamt om han fortfarande vågat se den sanningen....
En utpräglad narcissist, som Stefan Davidsson, saknar förstås alla de egenskaper du listar.
Narcissisten Stefan ger intryck av att på ett skickligt och utstuderat sätt ha förmåga att kontrollera alla i sin omgivning som han har potentiell vinning av.
I detta sammanhang blir Flashback ett stort bekymmer för honom.
Det enda han kan ta till här, är att efterforska nick, hota genom ombud samt begagna sig av andra nyttiga idioter, som får föra hans agenda så hårt dom kan.
Givetvis når han i längden ingen framgång i detta, bortsett från att majoriteten skribenter tidvis kan bli både frustrerade och upprörda.
På Flashback når han i längden enbart en allt djupare avgrund som både vi och "nyttiga idioterna" hjälps åt att gräva.
Detta är oerhört tufft för Stefan att se, men karln kan inte styra här. En ny upplevelse för honom.
Jag är förresten väldigt bekymrad för de levande offren i hans närhet. Barnen....
DE betalar ett högt pris om de inte får adekvat stöttning.
Att Hanna och hennes föräldrar förmår fylla den rollen tror jag tyvärr inte.
Någon som har koll på vad som sker i denna familj i nuläget??
Lenas barn är jag i längden säker på att de stöttas och får fortsätta växa till starka sunda individer. De har en grund att stå på, som jag innerligt också önskar Davidssons barn med tiden får tillgång till.