2020-05-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Välkommen tillbaka.

Jag skulle vilja kalla det för att utnyttja alla dessa män, hon matade både männen och hennes väninnor med sitt sexsnack. Och alla dessa foton på män som hon lade ut på hennes GC-logg, precis som du skriver upplagda troféer, hon visade ingen hänsyn om de hade flickvänner eller var gifta, att visa hänsyn var inte LW:s starkaste sida.

Nu var inte inlägget till mig...

LW la upp bilder på sin GC-logg. Vad är det för konstigt med det? Menar du att hon skulle fråga om de hade flickvänner eller var gifta för att visa hänsyn när hon utövar sin hobby? Om det var någon som inte ville vara med på bild så antar jag att de gått därifrån eller vad tror du?

Tycker du att det är konstigt att ha vänner av ett annat kön? På vilket vis skulle det vara troféer?

På vilket vis menar du att hon utnyttjar "alla dessa män"?
Citera
2020-05-24, 10:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Antar det är den som SD nämner i brevet till TR:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
-En mörkklädd man går förbi Lws bostad 22:30 14/5 i riktning mot planket. När han möter en kvinna vänder han tvärt och går tillbaka och svänger in framför Lws bostad. Åkl, påstod i häktningsförhandlingen 2019 att det var jag men jag var hos J*erry G*ray i Almby då.
Har någon sett något i fup om detta?
Äntligen en begriplig förklaring till att tingsrätten häktade SD som misstänkt på sannolika skäl i augusti 2019. Det här var ju en fråga som reportrarna på TV4 inte fick något vettigt svar på när åklagaren intervjuades:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12526568
Senast redigerad av Draifos 2020-05-24 kl. 10:54.
Citera
2020-05-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Äntligen en begriplig förklaring till att tingsrätten häktade SD på sannolika skäl i augusti 2019. Det här var ju en fråga som reportrarna på TV4 inte fick något vettigt svar på när åklagaren intervjuades:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12526568

Vad menar du är "en begriplig förklaring"?
Citera
2020-05-24, 10:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu var inte inlägget till mig...

LW la upp bilder på sin GC-logg. Vad är det för konstigt med det? Menar du att hon skulle fråga om de hade flickvänner eller var gifta för att visa hänsyn när hon utövar sin hobby? Om det var någon som inte ville vara med på bild så antar jag att de gått därifrån eller vad tror du?

Tycker du att det är konstigt att ha vänner av ett annat kön? På vilket vis skulle det vara troféer?

På vilket vis menar du att hon utnyttjar "alla dessa män"?

Nu var inte nåt av inläggen till mej men:

Rent spontant när jag nu plöjt en oherrans massa chattar etc med ett flertal vänner, så tycker jag mej märka att det LW gärna vill prata om är cacher, loggor, dona, vardagssysslor, cykla, knåpa, fixa etc medan vännen leder in det på ”det andra”.

Man (i alla fall jag) nästan hör hur hon suckar ibland.

Så för mej känns det som att det ligger nära till hands att LW inte utnyttjar/förleder, utan hon vill ha vänskapliga relationer. Ibland är det som att hon får ”betala ett pris” för det. ”Jaja, ok då, så kan det bli lugnt ett tag...”

Obs! Detta är bara en känsla jag har utifrån vad jag har läst mej till, och ibland kanske mellan raderna.
Citera
2020-05-24, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Inte som kommit fram. Han lär ska ha stött på barnens kompisars mammor och försökt m ngn fling i dykklubben ( som han skrev Döda, döda meddelanden till), men inte mer.
What? Vart kan man läsa om de meddelandena? Döda döda?
Citera
2020-05-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Rent spontant när jag nu plöjt en oherrans massa chattar etc med ett flertal vänner, så tycker jag mej märka att det LW gärna vill prata om är cacher, loggor, dona, vardagssysslor, cykla, knåpa, fixa etc medan vännen leder in det på ”det andra”.

Så för mej känns det som att det ligger nära till hands att LW inte utnyttjar/förleder, utan hon vill ha vänskapliga relationer. Ibland är det som att hon får ”betala ett pris” för det. ”Jaja, ok då, så kan det bli lugnt ett tag...”

Obs! Detta är bara en känsla jag har utifrån vad jag har läst mej till, och ibland kanske mellan raderna.
Det finns massor av kvinnor som trivs bättre i mäns sällskap än i kvinnors sällskap. Inte pga några sexuella relationer, utan mer för att de oftare är rakare än kvinnor. Kvinnor kan känna sig hotade i en vacker kvinnas sällskap och därför gärna snackar en massa skit om densamma. LW kan säkert varit en av dessa. Det innebär inte att hon vill ha sex med samtliga, som somliga här väldigt gärna tror och inte drar sig för att skriva i mer eller mindre skitiga ordalag.

Mordet på LW handlar nog mer om att hon blev obekväm för en VISS man och en VISS kvinna. Sen att LW hade anknytningsproblem är en annan sak vilket kunde visa sig i en sorts promiskuitet. Detta är ingen orsak till att döda någon.
Citera
2020-05-24, 11:19
Medlem
Citat:

LW la ut en väldig massa bilder på sitt geo-konto, de flesta är män. Som jag ser det är det inget konstigt eftersom geo verkar dra mest män till sig.

Om hon hade haft ett intresse där övervägande delen var kvinnor så hade bilderna självklart innehållit flest kvinnor.

Hur svårt kan det vara att förstå att man kan ha vänner av båda kön?

LW var ensamstående... det vore väl mer förvånande om hon inte hade några älskare både inom geo och ev även utanför den samlingen!

Varför skulle någon missunna en kvinna i sin bästa ålder att njuta av livet (ja kanske några inom kyrkans krets)!?
Citera
2020-05-24, 11:33
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja alla inblandade drabbas nog på olika sätt, och då menar jag inblandade på "mördarsidan". De anhöriga på LW-sidan har förhoppningsvis kunnat hjälpa varandra på ett mer normalt och öppet sätt för att hålla modet uppe. Men på den andra sidan finns oro också och där finns inget äkta förtroende. Bedöms man vara en belastning av de farligaste inom gruppen så kan man ej vara säker på något.

När jag försöker sätta på mig amatördetektivkepsen så kommer jag ständigt tillbaks till grunden: Motivet Det speciella med det här fallet är nog den lömska och relativt noggranna planeringen i kombination med det till synes irrationella motivet. Det finns dessutom en hel del som tyder på att minst ett par till förutom den huvudmisstänkte har varit delaktig på något sätt. Det gör det hela ännu mer irrationellt enligt mig och jag anser att det nästan måste finnas ett mer rationellt motiv till att LW mördas, om inte annat för att rättfärdiga det mer inför denna påstådda "mördargrupp". För att identifiera dessa kan man väl börja med att lista de som var på plats för att städa SDs hus i slutet av Maj-2018. Här har jag inte 100% koll men de jag tror mig minnas är: SD, HD, SOA, JG.....sen behöver jag nog hjälp med övriga....AM?

Hur mycket pengar kan det ha funnits att förskingra på geocacheverksamheter? Någon insatt som kan bryta ned det lite? Touren gav väl en del möjligheter t.ex. Sen behöver det ju inte handla om fantasisummor, fallhöjden för inblandade är hög oavsett vilka summor det handlar om. Även de försvunna föremålen på SDs arbetsplatser stärker bilden jag har av SD som en person som känner ett slags tvång att fuska, stjäla, ljuga osv. Ett naturtillstånd mer eller mindre. En människa utan samvete, skuld, tacksamhet, medlidande, lojalitet och andra liknande känslor. Men med tillräcklig kontroll över sig själv för att inte slafsa för mycket när han sopar igen spåren. Allt bara spekulation givetvis....

Vad gäller städningen är jag övertygad om att HD, JG och SOA är fullt införstådda med anledningen till att städa på det vis de gör.

AM är troligen ett exempel på en riktig "nyttig idiot". Han blir ett av många verktyg SD manipulerar och utnyttjar. Tveksamt om han fortfarande vågat se den sanningen....

En utpräglad narcissist, som Stefan Davidsson, saknar förstås alla de egenskaper du listar.

Narcissisten Stefan ger intryck av att på ett skickligt och utstuderat sätt ha förmåga att kontrollera alla i sin omgivning som han har potentiell vinning av.

I detta sammanhang blir Flashback ett stort bekymmer för honom.
Det enda han kan ta till här, är att efterforska nick, hota genom ombud samt begagna sig av andra nyttiga idioter, som får föra hans agenda så hårt dom kan.
Givetvis når han i längden ingen framgång i detta, bortsett från att majoriteten skribenter tidvis kan bli både frustrerade och upprörda.

På Flashback når han i längden enbart en allt djupare avgrund som både vi och "nyttiga idioterna" hjälps åt att gräva.

Detta är oerhört tufft för Stefan att se, men karln kan inte styra här. En ny upplevelse för honom.

Jag är förresten väldigt bekymrad för de levande offren i hans närhet. Barnen....
DE betalar ett högt pris om de inte får adekvat stöttning.
Att Hanna och hennes föräldrar förmår fylla den rollen tror jag tyvärr inte.
Någon som har koll på vad som sker i denna familj i nuläget??

Lenas barn är jag i längden säker på att de stöttas och får fortsätta växa till starka sunda individer. De har en grund att stå på, som jag innerligt också önskar Davidssons barn med tiden får tillgång till.
Senast redigerad av Jubbero 2020-05-24 kl. 11:36.
Citera
2020-05-24, 11:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Fast något vajsing med gränsdragning verkar det varit, enligt väninnan Pernilla så är det inget LW beklagar sig över. LW berättar (malligt?) att de tycker hon är det bästa sängsällskap de haft.

Vid något tillfälle efter det tagit slut mellan LW och JS skulle de ändå dela rum i något sammanhang. JS hade bokat rum med två bäddar men LW ville ändå krypa ned i samma säng som JS men ändå sa sig vilja bara vara vänner. LW blev kontrollerande mot JS kvinnliga vänner, det var tydligen då bara LW som skulle kunna vara vän med motsatta könet eller?

Den KJ som hon låg med i Dalarna fast hon vad hon uppgav inte ville egentligen, utan hellre nöjt sig med pussar och kramar (KJ var dessutom vän till MGL som LW också dejtade).

LW uppför sig lite som en groupie, men skillnaden är väl att groupies eftersträvar "dåligt" rykte, det är ju det som gör att man funderar över hennes förmåga till gränsdragning då en del saker hon våndas över till stor del är konsekvenser av hennes eget beteende. Exempelvis där hon får frågan om vad hon är rädd ska hända när hon ville anmäla ofredande, hon har skickat porraktiga bilder och är rädd att det ska komma ut?
Citera
2020-05-24, 11:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Någon (notknapparen?) frågade efter citat från Telegram, och här kommer det. Det kanske redan har kommit men i så fall får det bli favorit i repris

145/124

"BGS0883-l Telegram 2018-05-14 20:13:33
Från: Wesstr6m, lena
Till: Davidsson, Stefan
Sitter nu och loggar ikapp för att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker,
lite tid med bilder, men de kanske får vara till senare"

(Kan ha missat nåt komma eller mellanslag, det blir märkligt när man kopierar in scannat i en pdf.)
Citera
2020-05-24, 11:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns massor av kvinnor som trivs bättre i mäns sällskap än i kvinnors sällskap. Inte pga några sexuella relationer, utan mer för att de oftare är rakare än kvinnor. Kvinnor kan känna sig hotade i en vacker kvinnas sällskap och därför gärna snackar en massa skit om densamma. LW kan säkert varit en av dessa. Det innebär inte att hon vill ha sex med samtliga, som somliga här väldigt gärna tror och inte drar sig för att skriva i mer eller mindre skitiga ordalag.

Mordet på LW handlar nog mer om att hon blev obekväm för en VISS man och en VISS kvinna. Sen att LW hade anknytningsproblem är en annan sak vilket kunde visa sig i en sorts promiskuitet. Detta är ingen orsak till att döda någon.
Jag håller med dej.
Citera
2020-05-24, 11:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
LW la ut en väldig massa bilder på sitt geo-konto, de flesta är män. Som jag ser det är det inget konstigt eftersom geo verkar dra mest män till sig.

Om hon hade haft ett intresse där övervägande delen var kvinnor så hade bilderna självklart innehållit flest kvinnor.

Hur svårt kan det vara att förstå att man kan ha vänner av båda kön?

LW var ensamstående... det vore väl mer förvånande om hon inte hade några älskare både inom geo och ev även utanför den samlingen!

Varför skulle någon missunna en kvinna i sin bästa ålder att njuta av livet (ja kanske några inom kyrkans krets)!?
Jag håller med dej, och det jag menade med mitt inlägg var att jag inte ser att LW utnyttjar och kommer med propåer hela tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in