2020-05-24, 12:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och helt plötsligt, out of the blue, slänger hon
iväg ett nakenfoto av sig själv mitt i en
konversation om något vardagligt. Hur är det
meningen att männen ska tolka det? Att hon
bara vill vara vän med dem?
Pja, inte vet jag om det är det första hon gör när hon blir bekant med en man.
Kanske resultat av ett evigt tjatande?

Uppriktigt sagt så är detta för mej ovidkommande. Det har ältats i dryg 2 år om hennes "oskickliga" sätt att hantera män. Jag tror för min del inte att hon "utnyttjade" stackars viljelösa män, och särskilt inte lille oskyldige och försvarslöse SD. Det var bara det jag ville ha sagt med mitt inlägg, och jag lämnar därför denna del av ältande åt dem som fortsatt finner det intressant, för att inte säga det enda intressanta i detta mordfall.

Däremot tycker jag att hon var förbålt skicklig som kunde hålla igång så många telefonsamtal, sms, chattar, gruppchattar, smågruppschattar, Messenger, Telegram, mail etc etc etc utan att få spel på alltihop.
Citera
2020-05-24, 12:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Han både klippte och vattnade också gräsmattan. Eller hur var det nu igen

OM nu gräsmattan vattnades, och OM nu någon granne stängde av vattenspridaren (here we go again, ständigt denna spridare) så undrar jag fortfarande:
Vem var det som gjorde det?
Är det vanligt att man stänger av sin grannes vattenspridare? Är det inte grannen själv som bestämmer hur länge hen vill vatna?
Eller var det kanske Mållgan som var framme och hjälpte till?
Citera
2020-05-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja alla inblandade drabbas nog på olika sätt, och då menar jag inblandade på "mördarsidan". De anhöriga på LW-sidan har förhoppningsvis kunnat hjälpa varandra på ett mer normalt och öppet sätt för att hålla modet uppe. Men på den andra sidan finns oro också och där finns inget äkta förtroende. Bedöms man vara en belastning av de farligaste inom gruppen så kan man ej vara säker på något.

När jag försöker sätta på mig amatördetektivkepsen så kommer jag ständigt tillbaks till grunden: Motivet Det speciella med det här fallet är nog den lömska och relativt noggranna planeringen i kombination med det till synes irrationella motivet. Det finns dessutom en hel del som tyder på att minst ett par till förutom den huvudmisstänkte har varit delaktig på något sätt. Det gör det hela ännu mer irrationellt enligt mig och jag anser att det nästan måste finnas ett mer rationellt motiv till att LW mördas, om inte annat för att rättfärdiga det mer inför denna påstådda "mördargrupp". För att identifiera dessa kan man väl börja med att lista de som var på plats för att städa SDs hus i slutet av Maj-2018. Här har jag inte 100% koll men de jag tror mig minnas är: SD, HD, SOA, JG.....sen behöver jag nog hjälp med övriga....AM?

Hur mycket pengar kan det ha funnits att förskingra på geocacheverksamheter? Någon insatt som kan bryta ned det lite? Touren gav väl en del möjligheter t.ex. Sen behöver det ju inte handla om fantasisummor, fallhöjden för inblandade är hög oavsett vilka summor det handlar om. Även de försvunna föremålen på SDs arbetsplatser stärker bilden jag har av SD som en person som känner ett slags tvång att fuska, stjäla, ljuga osv. Ett naturtillstånd mer eller mindre. En människa utan samvete, skuld, tacksamhet, medlidande, lojalitet och andra liknande känslor. Men med tillräcklig kontroll över sig själv för att inte slafsa för mycket när han sopar igen spåren. Allt bara spekulation givetvis....

Fortsätter spekulera om motivet:

Vad med att motivet består att världen "faller sönder" för SD och HD m.fl. (igen) om LW har övertaget med denna hållhake om säg ekonomisk förskingring av projektpengar till ett bygge eller geocach? Om SD är huvudgärningsmannen, kanske HD samt hela "städgänget" är insyltade i detta projekt. Faller en SD, eller två HD så faller alla. SD:s ansvar att se till att det inte blir fiasko.

Vidare har ju LW pikat SD för att exet ligger med den nya killen. Sådana kommentarer till SD hotar ju givetvis familjen D:s heder. Säkert har mer sagts av LW, främst riktat mot HD. SD börjar väl uppfatta att LW är en jävligt jobbig person periodvis som han måste göra sig av med. Tankar blir till handling.

Kan det finnas en dubbelkombo av motiv. En som t.ex pengar där flera påverkas och sedan en mer hedersrelaterad del?
Citera
2020-05-24, 12:57
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
OM nu gräsmattan vattnades, och OM nu någon granne stängde av vattenspridaren (here we go again, ständigt denna spridare) så undrar jag fortfarande:
Vem var det som gjorde det?
Är det vanligt att man stänger av sin grannes vattenspridare? Är det inte grannen själv som bestämmer hur länge hen vill vatna?
Eller var det kanske Mållgan som var framme och hjälpte till?
Ah nä det är ju givetvis bara skitsnack. Han mördade Lena och ägnade natten åt att städa bort det.
Citera
2020-05-24, 13:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det är ändå så atypiskt.
Hon pratade i telefon när hon köpte korv, var i badrummet, köpte hantlar, packade i ryggsäck...
Varför skulle hon ha varit "tyst" när hon hämtade ut paket just?

Först tänkte jag att hon fått skjuts av SD att hämta paket, eftersom PostNord har ett utlämningsställe vid Pilängen, men han befinner sej där före henne. I vart fall hans mobil gör det.
Han kanske besiktar nåt och/eller tar en cach, det verkar publiceras något på morgonkvisten som han får notis om.

Bäst att tillägga att jag inte hittat något som styrker att LW beger sej till Pilängen, hennes mobil finns under tystnaden vid Fabriksgatan 18 SV.
Citera
2020-05-24, 13:18
Medlem
Citat:
Bäst att tillägga att jag inte hittat något som styrker att LW beger sej till Pilängen, hennes mobil finns under tystnaden vid Fabriksgatan 18 SV.

Jo, det är atypiskt. Nu har du bekräftat detta.

Det verkar inte som om LW och SD kan ha setts. Kan LW träffat någon annan person som kan tänkas vara inblandad?
Citera
2020-05-24, 13:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
LW hade helt klart problem med gränserna mellan vänskap och sexuella relationer. Och det är just där jag tror hennes barndoms anknytningsproblem kommer in. UW begrep det och sa också till henne att man MÅSTE inte ha sex med alla män för att få en vanlig relation, vänskap, med dom.

Nu tror jag inte att mordet hade med det att göra. Hon verkade ha bestämt sig för att gå vidare i livet, åka till Norge, utan SD. Jag har en känsla av att det utlöste det hela. Men det är ju inte något man kan veta på något sätt. Framförallt inte som SD bestämt förnekar allt samröre vad gäller mordet. Motivet kan man ju bara spekulera över.

Jag tror att hon skulle åka till Norge som
hämnd på SD för att han skulle åka till USA
med HD. Jag tror inte alls att hon gått vidare.
Citera
2020-05-24, 13:22
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och helt plötsligt, out of the blue, slänger hon
iväg ett nakenfoto av sig själv mitt i en
konversation om något vardagligt. Hur är det
meningen att männen ska tolka det? Att hon
bara vill vara vän med dem?

För att inte tala om när LW:s dotter kom hem en sen kväll, troligtvis hämta ngt, då ser hon en man i soffan som sover, sen en man i dotterns säng med LW i samma säng, undrar vad dottern fick för uppfattning om sin mamma-själasörjaren, jag förstår att två av barnen flyttade till pappan
Citera
2020-05-24, 13:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Jo, det är atypiskt. Nu har du bekräftat detta.

Det verkar inte som om LW och SD kan ha setts. Kan LW träffat någon annan person som kan tänkas vara inblandad?
Det kan så klart finnas en helt normal förklaring till tystnaden, besök hos frissan eller nåt i den stilen, men det känns inte troligt.
Jag tror faktiskt att hon mötte någon. Om det är någon som är inblandad i mordet eller ej vet jag så klart inte.

Kan förklaringen till tystnaden ligga i Slasken?
Citera
2020-05-24, 13:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
För att inte tala om när LW:s dotter kom hem en sen kväll, troligtvis hämta ngt, då ser hon en man i soffan som sover, sen en man i dotterns säng med LW i samma säng, undrar vad dottern fick för uppfattning om sin mamma-själasörjaren, jag förstår att två av barnen flyttade till pappan
Som jag minns det var det mer oskyldigt än många vill få det till.
Två utsocknes GC kinesade hos LW, en på soffan.
Det var väl bra att inte alla tre låg i en och samma säng?
Citera
2020-05-24, 13:42
Medlem
Och så kom tjatet igång igen om vilka LW har legat med och inte legat med. Ni som skriver om detta hela tiden, har ni verkligen inget annat att säga om detta otäcka mord? För min del handlar det inte om vad man får/bör/ska skriva, var och en är fri att ha sin åsikt, men detta är sååå uttjatat och tillför inget nytt överhuvudtaget.

Det finns en fup på 14 000 sidor, en tingsrättsdom och numera även en överklagan som är under behandling. Tråden här på FB har drygt 105 000 inlägg och även om man antagligen kan räkna bort 25 000 av dem som upprepningar och indignation över LWs sexliv så finns cirka 80 000 kvar att läsa.

Finns det verkligen ingenting som är mer intressant än detta?
Citera
2020-05-24, 14:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Som jag minns det var det mer oskyldigt än många vill få det till.
Två utsocknes GC kinesade hos LW, en på soffan.
Det var väl bra att inte alla tre låg i en och samma säng?

Den sovande mannen i soffan kanske redan blivit tillfredsställd, sen var det dags för nr två.

Kallar du detta oskyldigt när dottern säger i förhör att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma, och anledning till konflikt mellan dem.

Aktb 146 s 67:

E*ster tillfrågas om mammas eventuella pojkvänner. E*ster uppger att det är oklart. Det har varit några killar som ibland har varit hemma hos dem och även sovit över. Mamma har inte berättat så mycket om dem, hon har sagt om de olika killarna att hon inte vet hur det ska bli, vi får se. E*ster säger att det har varit en massa olika killar och de har kommit och gått lite. Ibland har någon varit där och sedan försvunnit, sedan kommer den tillbaka igen. E*ster har inte fått uppfattningen att mamma haft något fast förhållande över någon längre tid. E*ster vet inte vem som mamma senast hade någon typ av relation med. E*ster har ibland frågat men mamma har aldrig lämnat några ordentliga svar. E*ster berättar om ett tillfälle under vintern/våren-18 när hon kom hem till mamma för att hämta en tröja. Det var pappavecka och alla tre barnen var hos pappa. När hon kom in så möttes hon av en kille som låg i soffan och sov, när hon sedan kom upp till sitt rum så låg mamma och en främmande kille i E*sters säng. E*ster säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras överenskommelse, hon fick inget svar och gick in i huset ändå. E*ster tyckte ändå att det var jobbigt att mamma och den där killen låg i hennes säng. Mamma sa senare att det var en kille från Stockholm, hon fick aldrig veta något namn på killen. E*ster säger att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma och anledning till konflikt mellan dem
Senast redigerad av Smhf 2020-05-24 kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in