Citat:
Ursprungligen postat av
Ladiebug
Det stod väl att de påbörjat inskolningen men valde att avbryta för att "dagis inte var flexibla med tiderna och att dom krockade med S sovrutiner?"
Dom pratade om det även till bvc och läkaren på bvc som pressade dom lite om vikten av socialt umgänge i den åldern?
Har själv valt att hålla mina andra barn hemma medan jag varit föräldraledig, förskolan erbjuder 8-11 varje dag för de som är föräldralediga, någor jag funnit opassande i vår vardag. Bvc har nämnt öppna förskolor som alternativ och jag har besökt någon.
Men barnen leker med varandra och träffar andra barn ändå.
Så att välja bort förskola tycker inte jag i sig är märkligt alls.
Däremot vill ju samhället att barn ska in i sådana sammanhang fortast möjligt.
Förr var de flesta hemmadöräldrar de första åren, att inte alla håller med om det tycker jag är var och ens rätt.
R verkar ha svårt att knyta an till E, vilket för de flesta skulle vara svårt efter de varit åtskilda sedan födseln.
Självklart har hon en mer etablerad/ naturlig anknytning till silas, hon var inte I stånd att ta emot E med kärlek och omsorg utifrån sin egen problematik.
Här skulle hon vädgat om hjälp, insett sina begränsningar, men det gör sällan missbrukare med psykiska problem i botten.
Där måste myndigheterna ha stenkoll och se endast till barnets bästa!
Det har det misslyckats med totalt här!