2020-05-24, 12:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Precis, det kan ju inte ha varit SD. Hen var ute och testade en cykel i närheten vid samma tidpunkt. Nej förresten, hen var bara hemma och tvättade.

Han var hos JG.
Citera
2020-05-24, 12:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu var inte nåt av inläggen till mej men:

Rent spontant när jag nu plöjt en oherrans massa chattar etc med ett flertal vänner, så tycker jag mej märka att det LW gärna vill prata om är cacher, loggor, dona, vardagssysslor, cykla, knåpa, fixa etc medan vännen leder in det på ”det andra”.

Man (i alla fall jag) nästan hör hur hon suckar ibland.

Så för mej känns det som att det ligger nära till hands att LW inte utnyttjar/förleder, utan hon vill ha vänskapliga relationer. Ibland är det som att hon får ”betala ett pris” för det. ”Jaja, ok då, så kan det bli lugnt ett tag...”

Obs! Detta är bara en känsla jag har utifrån vad jag har läst mej till, och ibland kanske mellan raderna.

Har du läst FUP? Lena hade intima relationer med en hel del av de männen du nu påstår att hon bara var intresserad av vänskapliga relationer med. Det finns säkert fler män i slasken, icke att förglömma.

Det är inget fel i det men det är löjligt att förneka hur verkligheten såg ut. Är det så illa med en kvinna som är så populär hos män att du känner något slags behov att försvara hennes heder och ära genom att förneka att hon faktiskt haft så många?
Senast redigerad av Rosamund 2020-05-24 kl. 12:29.
Citera
2020-05-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har du läst FUP? Lena hade intima relationer med en hel del av de männen du nu påstår att hon bara var intresserad av vänskapliga relationer med. Det finns säkert fler män i slasken, icke att förglömma.
LW hade helt klart problem med gränserna mellan vänskap och sexuella relationer. Och det är just där jag tror hennes barndoms anknytningsproblem kommer in. UW begrep det och sa också till henne att man MÅSTE inte ha sex med alla män för att få en vanlig relation, vänskap, med dom.

Nu tror jag inte att mordet hade med det att göra. Hon verkade ha bestämt sig för att gå vidare i livet, åka till Norge, utan SD. Jag har en känsla av att det utlöste det hela. Men det är ju inte något man kan veta på något sätt. Framförallt inte som SD bestämt förnekar allt samröre vad gäller mordet. Motivet kan man ju bara spekulera över.
Citera
2020-05-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Eller hämtat paket enl sms från Postnord tidigare.

Kanske det. Brukade det råda "digital tystnad" om en timme är det ju rimligt att paketet hämtats ut eller att hon läst en tidning.
Citera
2020-05-24, 12:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Jag har inte läst hela FUP. Vissa delar har jag dock läst flera gånger.

Läste du mitt inlägg?
Det var ordet "utnyttjade" jag främst vände mej emot.

För allt jag vet fanns det väl i så fall en hop med män som ej var sena att utnyttja LW.
Citera
2020-05-24, 12:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
LW hade helt klart problem med gränserna mellan vänskap och sexuella relationer. Och det är just där jag tror hennes barndoms anknytningsproblem kommer in. UW begrep det och sa också till henne att man MÅSTE inte ha sex med alla män för att få en vanlig relation, vänskap, med dom.

Nu tror jag inte att mordet hade med det att göra. Hon verkade ha bestämt sig för att gå vidare i livet, åka till Norge, utan SD. Jag har en känsla av att det utlöste det hela. Men det är ju inte något man kan veta på något sätt. Framförallt inte som SD bestämt förnekar allt samröre vad gäller mordet. Motivet kan man ju bara spekulera över.

På sätt och vis har mordet med det att göra tyvärr. Om Lena inte lidit av anknytningsproblematik och gränslöshet hade hon troligtvis aldrig påbörjat affären med SD. Det är det som gör det hela mer tragiskt enligt mig. Synd att hon inte fick terapi förr så hade hon aldrig behövt hamna i klorna på SD. Lider man av anknytningsproblematik och dylikt ska man söka hjälp asap. Hon borde fått gå hos psykolog redan som barn.
Citera
2020-05-24, 12:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Läste du mitt inlägg?

För allt jag vet fanns det väl i så fall en hop med män som ej var sena att utnyttja LW.

Ok jag missade ordet "utnyttja". Sorry.
Citera
2020-05-24, 12:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nu var inte nåt av inläggen till mej men:

Rent spontant när jag nu plöjt en oherrans massa chattar etc med ett flertal vänner, så tycker jag mej märka att det LW gärna vill prata om är cacher, loggor, dona, vardagssysslor, cykla, knåpa, fixa etc medan vännen leder in det på ”det andra”.

Man (i alla fall jag) nästan hör hur hon suckar ibland.

Så för mej känns det som att det ligger nära till hands att LW inte utnyttjar/förleder, utan hon vill ha vänskapliga relationer. Ibland är det som att hon får ”betala ett pris” för det. ”Jaja, ok då, så kan det bli lugnt ett tag...”

Obs! Detta är bara en känsla jag har utifrån vad jag har läst mej till, och ibland kanske mellan raderna.

Och helt plötsligt, out of the blue, slänger hon
iväg ett nakenfoto av sig själv mitt i en
konversation om något vardagligt. Hur är det
meningen att männen ska tolka det? Att hon
bara vill vara vän med dem?
Citera
2020-05-24, 12:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Kanske det. Brukade det råda "digital tystnad" om en timme är det ju rimligt att paketet hämtats ut eller att hon läst en tidning.

Det är ändå så atypiskt.
Hon pratade i telefon när hon köpte korv, var i badrummet, köpte hantlar, packade i ryggsäck...
Varför skulle hon ha varit "tyst" när hon hämtade ut paket just?

Först tänkte jag att hon fått skjuts av SD att hämta paket, eftersom PostNord har ett utlämningsställe vid Pilängen, men han befinner sej där före henne. I vart fall hans mobil gör det.
Han kanske besiktar nåt och/eller tar en cach, det verkar publiceras något på morgonkvisten som han får notis om.
Citera
2020-05-24, 12:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Kan tyvärr inte hålla med dig om att kvinnor skulle känna sig hotade och snacka skit om en annan kvinna enbart baserat på att hon är gudomligt vacker. "Hatet" handlar om kvinnans personlighet, moral och värderingar inte utseendet. Om Lena inte hade haft en historik med att inleda intima relationer med upptagna män samt ett gränslöst beteende överlag due to bl a sin anknytningsproblematik hade sannolikt ingen kvinna haft problem med henne.

Jepp, personer med sådant beteende, oavsett om de är kvinnor eller män, uppfattas lätt som jävligt missunnsamma. Det kanske ligger en anknytningproblematik i botten men det kan lätt se ut som att de medvetet försöker sabba andras relationer. Oavsett om det är genom att ragga upp en upptagen, vara otrogen mot den man har ett förhållande med eller om man kontrollerar vänner och nya bekantskaper till dem man har relationer med eller exen.
Citera
2020-05-24, 12:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Läste du mitt inlägg?

Så var det nog, hade inte hon eller någon av kavaljererna råkat få upp en bild ur telefonen med "porrpastorn"? Det skvallrades nog en del bland männen också, om inte mer.
Citera
2020-05-24, 12:47
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Precis, det kan ju inte ha varit SD. Hen var ute och testade en cykel i närheten vid samma tidpunkt. Nej förresten, hen var bara hemma och tvättade.
Han både klippte och vattnade också gräsmattan. Eller hur var det nu igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in