Citat:
Ursprungligen postat av
Tarrou
Det kanske det gör, men inte tillräcklig gott om dem.
Ditt resonemang kretsar kring att just kvinnor ska fortsätta anpassa sig till män - känns lika daterat som tribaltatueringar.
Vill du prata könsfördelning får du acceptera en vidhängande diskussion om kompetens.
Kvinnor är väletablerade på de flesta utbildningar och presterar ofta i nivå eller bättre än män. Att inte aktivt jobba för att attrahera talang oavsett kön är att säga nej till kompetens. Och har kvinnorna samma kompetens som män blir det problematiskt om män är överrepresenterade på ledande befattningar.
Nej. Jag anser att alla är personligt ansvarig för sin del av att nå sina mål, få ut det de vill av livet och göra de prioriteringar de behöver.
Jag anser inte att kvinnor i större utsträckning än män ska anpassas till det andra könet.
Men kvinnor har mer tidspress, agerar mot sina preferenser och det är något de tenderar att bli bittra över.
Utbildning, yrkesskicklighet och kompetens är en liten, liten del av att hamna högre än mellanchef. (Och på den nivån finns det gott om kvinnor)
Därefter är det driv, hänsynslöshet, okompromisshet och viljan att jobba 80 timmar i veckan som är mer avgörande.
Det är ett väl jag och många andra inte vill göra och de flesta som gör det valet är män.
Inget konstigt. Inget fel.