2020-05-23, 22:18
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja manlig hypergami och kvinnlig hypergami är väldigt olika. Kvinnlig hypergami driver generna framåt, medans många män kan tänka sig sätta på vad fan för bottenskrap som helst med fitta och bröst.

Jo... men det är ju delvis för att vi kan skaffa nästan 1000 barn per år.
Ni kan skaffa 1 per två år.

(Förutsatt fri tillgång på allt nödvändigt)

Det förskjuter ens prioriteringar en aning...
Citera
2020-05-23, 22:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag tillämpar en evolutionär strategi i praktiken, och det fungerar ypperligt.

Ok. Good for you.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja manlig hypergami och kvinnlig hypergami är väldigt olika. Kvinnlig hypergami driver generna framåt, medans många män kan tänka sig sätta på vad fan för bottenskrap som helst med fitta och bröst.

Men du inser att partnermarknaden faller ut till mäns nackdel i ett feminisiskt så kallat "jämställt samhälle?" Det är helt oundvikligt, och det är just detta vi bevittnar nu. Jag ställer mig tvivlande till att män kommer att acceptera denna dåliga deal på medellång sikt. Lägg till detta att män nettobetalar via skattesedeln för att bli bortvalda på partnermarknaden. Detta lär inte hålla.
Citera
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Har jag sagt att min sambo är skitsexig och lagar väldigt god mat? Han tycker dessutom det är roligt. Hans matlagning är så mycket bättre än min. Vilket kap.

Vilken tur att vi båda har en partner som passar oss... Du hade inte varit nöjd med min matlagning...
Citera
2020-05-23, 22:20
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Inget att invända? Menar du att du är enig med WW om att män ska springa på horhus och bedra sin fru?
Bara för att ta ett exempel.

Nej.
Jag väntar på att han ska komma dit.

Jag har inget att invända mot hans beskrivning av vad kvinnor generellt söker.
Citera
2020-05-23, 22:22
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Men du inser att partnermarknaden faller ut till mäns nackdel i ett feminisiskt så kallat "jämställt samhälle?" Det är helt oundvikligt, och det är just detta vi bevittnar nu. Jag ställer mig tvivlande till att män kommer att acceptera denna dåliga deal på medellång sikt. Lägg till detta att män nettobetalar via skattesedeln för att bli bortvalda på partnermarknaden. Detta lär inte hålla.

Varför då?

Våra behov av partners uppfylls i lika stor utsträckning som tidigare.

Det är ju kvinnorna som får det svårare att uppfylla sina krav.
Citera
2020-05-23, 22:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jo... men det är ju delvis för att vi kan skaffa nästan 1000 barn per år.
Ni kan skaffa 1 per två år.

(Förutsatt fri tillgång på allt nödvändigt)

Det förskjuter ens prioriteringar en aning...

Jo men barn behöver sin far. En närvarande, kärleksfull och engagerad far.

Många av spermierna är defekta. Den stora produktionen av spermier kan lika väl handla om att vaska fram de bästa vid varje befruktningstillfälle.
Citera
2020-05-23, 22:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Vilket även omfattar kvinnors benägenhet att göra sex till en handelsvara. Det är inte män som gör det, utan kvinnor.
Citera
2020-05-23, 22:24
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Jo men barn behöver sin far. En närvarande, kärleksfull och engagerad far.

Många av spermierna är defekta. Den stora produktionen av spermier kan lika väl handla om att vaska fram de bästa vid varje befruktningstillfälle.
Om ens mål är att få fungerande avkommor, absolut.

Och det ska vara ens mål!
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej.
Jag väntar på att han ska komma dit.

Nänä men det är ett piss i Mississippi av allting som han står för här på forumet.
Jag vet inte om du missat vad vederbörande skrivit tidigare men det är inte sunt på något sätt.
Småbrudar, horhus, förtryck av kvinnor, skadeglädje när kvinnor blir våldtagna, det finns inget slut på sjukligheter som vräkts fram därifrån.
Jag har alltid undrat varför inte några män här reagerar över vad såna typer skriver. Det är ytterst märkligt, eftersom ni vill påskina att ni är vettiga.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vilken tur att vi båda har en partner som passar oss... Du hade inte varit nöjd med min matlagning...

Ja Gud var givmild dagen jag träffade honom. Och samma för dig.
Citera
2020-05-23, 22:25
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Vilket även omfattar kvinnors benägenhet att göra sex till en handelsvara. Det är inte män som gör det, utan kvinnor.

Nja... kanske.

Det där är en svår fråga och det beror på dels vilken sorts prostitution du menar och vilken situation hon är i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in