2020-05-23, 20:42
Medlem
Aftenposten i morgon. Inget land är i närheten av flockimmunitet.

https://twitter.com/Aftenposten/status/1264258386880839684
Citera
2020-05-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
För den som fått för sig att antalet döda i Sverige minskar...
Man blir mer eller mindre skraj när man ser det här diagrammet. Nej, det är inte fel...

https://cdn-34.forumfiles.com/Z2J93822oa/9e7a4e48-1590257268/Screenshot%202020-05-23%20at%2018.57.24.png
Jo, det är fel. Den senaste veckan har det inte rapporterats i närheten av 100 dödsfall per dag eller vad det där diagrammet visar.
Citera
2020-05-23, 20:47
Medlem
Citat:
Den blå linjen är det rapporterade antalet döda i Sverige och den svarta linjen är en trend baserad på ett sju dagars löpande genomsnitt av antalet döda.

Här är samma diagram för antalet smittade. Det minskar inte, det ligger konstant.

https://cdn-21.forumfiles.com/F7Za3c22o8/161fc68a-1590258963/Screenshot%202020-05-23%20at%2019.25.48.png

Det ska bli intressant om dödssiffrorna trots detta sjunker ( vilket jag tror de gör), det skulle kunna betyda att färre äldre smittas, för i 70+ är % döda skyhögt över resten.
Citera
2020-05-23, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kina låste in folk i sina hem och det gav ju resultat, eller hur?
Ingen har förbjudit svenska folket att låsa in sig själva. Om de nu vill rädda sig från viruset.
Citera
2020-05-23, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Ja, den här reaktion är märklig, undrar om det kommer att ett årligt fenomen nu. Ungefär som vinterdäck, from 1/3 till 1/6 varje år råder ett slags undantagstillstånd i landet för att, jag varför då.

Ja det så jävla märkligt va. Hade man inte gjort det så hade man haft 40 tusen döda nu.
Och de som bär skulden är inte bara mördaren i vinröda tröja och hela regeringen.
De som bär skulden är också skitiga svin med förståndshandikappad som du som sprider lögner och desinfromation.
Kommer farbror Vlad hit räknar jag med att skräp som du avrättas.
Citera
2020-05-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Ja det så jävla märkligt va. Hade man inte gjort det så hade man haft 40 tusen döda nu.
Och de som bär skulden är inte bara mördaren i vinröda tröja och hela regeringen.
De som bär skulden är också skitiga svin med förståndshandikappad som du som sprider lögner och desinfromation.
Kommer farbror Vlad hit räknar jag med att skräp som du avrättas.

Hur har du räknat fram att det skulle ha blivit just 40.000 och inte exempelvis en miljon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Såvitt jag vet har aldrig FHM under PK tagit upp frågan om årstidens betydelse eller näringens. Det är märkligt då det är ett obestridligt faktum att kosten och solen har stor betydelse för immunförsvaret.
Detta måste epidemiologer vara väl medvetna om. Men ändå finns inte ett ord om detta på FHMs råd om hur man skyddar sig.
Hur kan det komma sig? Personligen tror jag inte att man vill göra folk medvetna om detta.
Hade man ställt en rak fråga till Tegnell är jag säker på att han skulle säga något om att det är osannolikt att det har någon betydelse, det finns inga bevis för det eller något i den stilen. Men på äldreboenden är undernäring vanligt. En undernärd åldring som har suttit inne hela vintern och smittas har oftast inte en chans mot viruset.

Därför att de vill framhärda att bara flockimmuniteten kan få ned dödlighetstalen. När nu värme och ljus bidrar med till att minska smittspridningen både i Sverige och internationell framhärdar FHM att det beror på flockimmunitet. Det finns inget annat än flockimmunitet för FHM som kan hjälpa. Inte munskydd, inte fler tester, inte karantän, etc, etc. Allt sådant ska motarbetas (värme och ljus kan dom dock inte motarbeta). FHM är helt insnöade på detta. Tegnell har tom börjat kritisera den egna studien över antikroppstesterna, att den underskattar smittan.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Siffror avsende Sverige i utländsk press

Dessutom som en vanlig säsongsinfluensa
Men ser du verkligen inte själv svagheten i det hela?

Socialstyrelsen redovisar hur många som dött mellan v 1 och v 19.

Under mer än hälften av den tiden hade vi ingen spridning och/eller inga dödsfall i covid-19. Vårt första dödsfall inträffade v 11.

Den andra invändningen är att v 19 till v 21 faller bort - under den tiden dog ytterligare 2 000 personer (fel, se min edit).

Så man blandar bort korten. Jämförelsen är totalt missvisande och det är fult av Socialstyrelsen att lura sådana som dig.

Edit: Fel av mig, sedan v 19 har ytterligare 800 dött inte 2 000.
Senast redigerad av Tinuviel 2020-05-23 kl. 21:07.
Citera
2020-05-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ingen har förbjudit svenska folket att låsa in sig själva. Om de nu vill rädda sig från viruset.

Det kan kännas otryggt om dörren inte är igensvetsad?
Citera
2020-05-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Det är ju det som pumpas ut från myndigheterna. Att allt under kontroll. Dumsvensken tror på myndigheterna🤣

Just dödligheten mörkas ju febrilt.

Tror också att det finns en underrapportering. Många som avlidit i covid 19 har inte varit provtagna och då blir det nog så i en hel del fall att de inte kommer med i covidstatistiken. Finns ingen anledning att tro på att just en korrekt dödsrapportering skulle fungera med tanke på allt som inte fungerat hitills i det decentraliserade landet. Det är myndigheterna som har bollen att visa att alla döda i corona verkligen bokförs.
Citera
2020-05-23, 20:55
Medlem
Dagens mest rörande

Han är länken mellan iva-patienterna och deras familjer: ”När det vänder för någon gråter jag”.

(...)
när pandemin slog till tvekade han inte en sekund.

– Jag vill inte vara en lort.
.

Mölndals sjukhus har tagit in en gammal läkare som "förstärkningsläkare", för att hjälpa anhöriga och hålla kontakterna med dem via telefon. Ge uppdateringar och stötta, både i ångest och glädje.

När man letar efter små ljusglimtar i allt mörker, kan man gärna läsa ett sådant här reportage. Det värmer!

https://www.dn.se/nyheter/sverige/han-ar-lanken-mellan-iva-patienterna-och-deras-familjer-nar-det-vander-for-nagon-grater-jag/
Citera
2020-05-23, 20:56
Medlem
Citat:
Jaha. Nej men vad spännande. Det dog alltså 17 personer idag? Och typ 23 igår?

Det är inte data som presenteras i de diagram du refererar till, det är prognoser. MINA diagram visar helt korrekt data. Jag lovar. Lita på mig.

Dina visar bara när administratören bemödade sig köra en databas. Fel datum.

Och nä, de 17 idag kommer så klart gradvist öka, och vara helt klart om ca 10-14 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in