2020-05-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
När ska Remdesivir in

The U.S. National Institutes of Health (NIH) on Friday said that data from its trial of Gilead Sciences Inc’s (GILD.O) remdesivir show that the drug offers the most benefit for COVID-19 patients who need extra oxygen but do not require mechanical ventilation.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-gilead-sciences-idUSKBN22Y30B

Tar tid alla vill ha de där och man vill ha mer studier
Citera
2020-05-23, 20:20
Medlem
Tegnell har jo hele tiden sagt at vi her i Norge ligger 2-3 uker etter utviklingen i Sverige. Så det må jo bety at det virkelig skal begynne å ta av her i Norge nå fra mandag...

Men jeg kan virkelig ikke se at det stemmer.

Vi har nå til sammen kun 35 innlagte på sykehus (inkl 13 i respirator), kun 8 nye smittede i dag og kun 3 døde siden 14 mai...jeg tro ikke Tegnell har rett i at vi i Norge ligger 3 uker bak Sverige, slik at det blir 30-40 døde pr dag i Norge neste uke. Det kommer ikke til å skje.
Citera
2020-05-23, 20:22
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Ingen av de grafer jag skickade till dig är logaritmisk alla fall.
Åh herregud, varför sitter man och argumenterar mot idioter...

https://forumfiles.com/91W7312co4/Screenshot_2020-05-23_at_19.21.45_png
Citera
2020-05-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTiger1967
Tegnell har jo hele tiden sagt at vi her i Norge ligger 2-3 uker etter utviklingen i Sverige. Så det må jo bety at det virkelig skal begynne å ta av her i Norge nå fra mandag...

Men jeg kan virkelig ikke se at det stemmer.

Vi har nå til sammen kun 35 innlagte på sykehus (inkl 13 i respirator), kun 8 nye smittede i dag og kun 3 døde siden 14 mai...jeg tro ikke Tegnell har rett i at vi i Norge ligger 3 uker bak Sverige, slik at det blir 30-40 døde pr dag i Norge neste uke. Det kommer ikke til å skje.

Nej det kommer inte ske i våg 1. Våg 2 är väl oklart. Jag tror inte ni fick in så mycket smitta från början, tror detta har bubblat länge i Stockholm.
Citera
2020-05-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Åh herregud, varför sitter man och argumenterar mot idioter...

https://forumfiles.com/91W7312co4/Screenshot_2020-05-23_at_19.21.45_png

Ja ok. På växtaxlarna men inte på faktiska talen.
Citera
2020-05-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hur orkar ni hålla på som säger att COVID-19 bara är en influensa? Antagligen vill ni skydda er själva från att tro att ni kan bli sjuka i denna pandemi.
Kan ni inte bara förstå att detta är ingen vanlig influensa!!
Mer som en svårare influensa men en norsk läkare tyckte att Covid19 var mindre farlig än vanlig influensa eftersom fler norrmän årligen brukar dö i säsongsinfluensa!
Citera
2020-05-23, 20:26
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Kan du förklara för de okunniga?
Den blå linjen är det rapporterade antalet döda i Sverige och den svarta linjen är en trend baserad på ett sju dagars löpande genomsnitt av antalet döda.

Här är samma diagram för antalet smittade. Det minskar inte, det ligger konstant.

https://cdn-21.forumfiles.com/F7Za3c22o8/161fc68a-1590258963/Screenshot%202020-05-23%20at%2019.25.48.png
Citera
2020-05-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Fast räknat på 1 % ifr i Sverige är ungefär 400 000 smittade nu. Omöjligt att det endast är så få i den gruppen. Båda Korea och Israel har dessutom över 3000 kliniskt bekräftade fall i den ålderskategorin utan att någon dött och ingen som längre intensivvårdas.

You have to remember that deaths reflect the situation in Sweden 24 days ago, with a likely 5 days added on to fill out any backlog. But I can see 400,000 infections. I could see it being a little under that, even — due to hospital collapse driving the IFR up slightly.

I haven’t looked into Korea or Israel’s reported IFR’s for age ranges, however. I don’t feel comfortable commenting on them too much for that reason, but outliers are always likely.
Citera
2020-05-23, 20:29
Medlem
Såvitt jag vet har aldrig FHM under PK tagit upp frågan om årstidens betydelse eller näringens. Det är märkligt då det är ett obestridligt faktum att kosten och solen har stor betydelse för immunförsvaret.
Detta måste epidemiologer vara väl medvetna om. Men ändå finns inte ett ord om detta på FHMs råd om hur man skyddar sig.
Hur kan det komma sig? Personligen tror jag inte att man vill göra folk medvetna om detta.
Hade man ställt en rak fråga till Tegnell är jag säker på att han skulle säga något om att det är osannolikt att det har någon betydelse, det finns inga bevis för det eller något i den stilen. Men på äldreboenden är undernäring vanligt. En undernärd åldring som har suttit inne hela vintern och smittas har oftast inte en chans mot viruset.
Citera
2020-05-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
En kommentar, man bör ju räkna med att en del dör i diverse sjukdomar, som inte får adekvat vård/operation pga Corona, så siffran gällande Coronaoffer + övrigt blir nog inte rolig att läsa framöver.

Så kan det bli, ja, vid årets slut vet vi.....
Citera
2020-05-23, 20:31
Medlem
Citat:
Nej det kommer inte ske i våg 1. Våg 2 är väl oklart. Jag tror inte ni fick in så mycket smitta från början, tror detta har bubblat länge i Stockholm.

Verkar överlag som Stockholm vart mest drabbat
Citera
2020-05-23, 20:31
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ja ok. På växtaxlarna men inte på faktiska talen.
De diagram som du påstår indikerar faktiska tal i din länk är inte FAKTISKA tal, de är baserade på en PROGNOS. De visar ju inte ens korrekt. Du förstår skillnaden mellan fantasi och verklighet, hoppas jag?
Ditt diagram prognostiserar att ungefär 17 personer dog idag 23 Maj. Det rapporterades 67 döda idag.

Hello, Mc Fly!!!????

Mitt diagram är baserat på faktiska data.

Sluta nu, jag orkar med folk som inte har en aning om vad de pysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in