2020-05-23, 18:00
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen
Låter som du är en MGTOW Men Going Their Own Way.... Personligen är det enda jag är intresserad av långvariga förhållanden. ONS är fullständigt ointressant.
Citera
2020-05-23, 18:04
Medlem
Haddock93s avatar
Samhällets degeneration har till stor del att göra med feminism som gått överstyr, visst ska det finnas kvinnliga rättigheter, men det här är något helt annat.

Det är mycket därför vi ser kriminaliteten idag och just därför vi har incels. Fler män än kvinnor i samhället gynnar kvinnorna för de kan välja och vraka bland killarna samtidigt som många killar aldrig får ligga och träffa en kvinna.

Det är också därför vi kommer se otroligt tuffa tider framöver med krig och elände, de dåliga tiderna börjar med Corona och slutar i ett stort krig. Jag ser stora likheter hur samhället i väst såg ut vid Spanska Sjukan, innan första och andra världskriget och nu. Tyvärr går det inte att undgå, alla civilisationer kollapsar förr eller senare och västvärlden är inget undantag.

Kolla hur det såg ut i Romarriket innan dess fall och västvärlden idag.

Hard times create strong men,
Strong men create good times,
Good times create weak men,
Weak men create hard times.

Tyvärr är vi under Weak mean create hard times just nu och påbörjat resan in i "Hard times create strong men".

Det är bara kolla på hur många barn som föds i västvärlden, väldigt oroväckande. Tyvärr tror jag inte detta mönster kan förändras förutom om en sak händer: krig.

Krig eller tuffa tider tvingar män att ta initiativet och kvinnorna att åter få sin roll i hemmet som vårdare och fru.

Jag är pappa med en rätt nyfödd dotter och känner hur svårt det är att bilda familj i detta samhälle.
Senast redigerad av Haddock93 2020-05-23 kl. 18:18.
Citera
2020-05-23, 18:32
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Tack för ett oerhört underhållande och målande inlägg! Detta slår vilken dokusåpa som helst med hästlängder! Sällan stöter man på sådan underhållning, jag har fått mig ett gott skratt! Är det ett avsnitt ur "Melrose Place" du beskriver, eller är det scener du känner igen även i ditt eget liv?

Jag tycker du borde skriva en bok!
Detta avslöjar dig. Du är inte bättre än feminazis. Du är samma skit med en annan fasad bara.
Citera
2020-05-23, 18:50
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Låter som du är en MGTOW Men Going Their Own Way.... Personligen är det enda jag är intresserad av långvariga förhållanden. ONS är fullständigt ointressant.

Det låter som du är en man av god uppfostran, bra värderingar och med god karaktär. Sådana män förtjänar en snäll och mild fru.

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Detta avslöjar dig. Du är inte bättre än feminazis. Du är samma skit med en annan fasad bara.

Det "avslöjar" ingenting annat än att jag tycker att det är förnedrande och löjeväckande med denna lössläppta kultur som florerar i Sverige av idag. Hade männen gift sig med kvinnorna innan de valde att idka samlag med dem, så hade dessa förskräckligt löjeväckande problem och karaktärsmord inte förekommit över huvud taget. Att så att säga... (ursäkta språket) "ligga runt", får nämligen konsekvenser, något varken män eller kvinnor av idag verkar vilja förstå. Om denna tanke gör mig till feminist... det tycker jag inte. Snarare är det så, att jag vill värna om giftermålet, och att män och kvinnor tar ansvar över sina handlingar. Att spela offer, skylla ifrån sig, och fly, är inget som karakteriserar en bra typ av personlighet. Jag skulle ljuga om jag sa att inlägget inte gjorde mig full i skratt!

Vänligen
Citera
2020-05-23, 20:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jössus vad du krånglar till det...
Att jobba och tjäna egna pengar började kvinnor göra redan under WWII. Industrier, vård och omsorg, skola, administration och mkt annat. De har kunnat försörja sig alldeles utmärkt sen när mormor var ung.

Kvinnor har jobbat mycket längre än så och tjänat egna pengar, dock i många fall otillräckligt för att kunna leva på. Kvinnor har utfört majoriteten av det obetalda arbetet också genom hela människans historia.

En minoritet kvinnor har genom historien kunnat gå som hemmafruar. Majoriteten kvinnor har genom historien jobbat. Betalt/obetalt.

Det här jävla snacket om hemmafruar som förs av de "konservativa" är så jävla löjligt och ogenomtänkt att jag är beredd att idiotförklara hela högen.

Vi människor lever här på jorden efter vissa betingelser. ALDRIG har "hemmafrun" fungerat för majoriteten. Iallafall inte för oss svenskar. Om inte kvinnan/"mamman" "bidrog" med sitt betalda/obetalda arbete hotade misär och verklig svält, till och med barnen var tvungna att "bidra".

Visst skulle det vara gött för många kvinnor att "gå hemma". Men hur ska det finansieras? Hur mycket är vi beredda att ändra för att majoriteten kvinnor ska kunna vara "hemmafruar"?

Jag attackerar inte dig, jag delar bara med mig av mina funderingar.
Citera
2020-05-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är sannolikt rejält högre risk för en kvinna att faktiskt bli våldtagen eller sexuellt trakasserad, hotad misshandlad etc etc..."ensam med en man" än vad det är för en man att bli "falskt" anmäld för våldtäkt.

Ändå! vill inte kvinnor sluta vara ensamma med män, konstigt va?
om du stoppar invandringen har du nästan inga våldtäkter
Citera
2020-05-23, 20:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen

Jag har tyvärr givit upp hoppet om förändring. Lösningen blir att eliten lämnar Sverige och skiten blir kvar i ett sjunkande skepp. Själv tillhör jag lyckligtvis den förstnämnda kategorin.
Citera
2020-05-23, 20:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har tyvärr givit upp hoppet om förändring. Lösningen blir att eliten lämnar Sverige och skiten blir kvar i ett sjunkande skepp. Själv tillhör jag lyckligtvis den förstnämnda kategorin.

Ja fast ändå har du inte gett upp. Du skulle inte suttit här i 12 år och försökt påverka andra om du var uppgiven. Så fungerar inte uppgivenhet.
Citera
2020-05-23, 20:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja fast ändå har du inte gett upp. Du skulle inte suttit här i 12 år och försökt påverka andra om du var uppgiven. Så fungerar inte uppgivenhet.

Touché för en gångs skull. Men jag har faktiskt bestämt mig för att lämna för mitt andra land. Jag har dubbla medborgarskap. Där gäller konservativa värderingar och sexköp är tillåtet.
Citera
2020-05-23, 20:50
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Touché för en gångs skull. Men jag har faktiskt bestämt mig för att lämna för mitt andra land. Jag har dubbla medborgarskap. Där gäller konservativa värderingar och sexköp är tillåtet.

När man inte kan få sex av kärlek får man köpa det. Du är tydligen pedofil också. Vänligen lämna landet snarast, och lämna denna tråd när du ändå håller på.

Vänligen
Citera
2020-05-23, 20:55
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Vad grundar du pedofilanklagelserna på? Mina avatar? Hon är 15 år och lagligt byte. Sedan kallas sex med pubertala tonåringar för hebefili inte pedofili. Nej, jag kommer inte att lämna tråden.

Det är en docka, ser du inte det? Inga bortförklaringar eller ursäkter, tack.
Citera
2020-05-23, 20:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är en docka, ser du inte det? Inga bortförklaringar eller ursäkter, tack.

Du går OT i din egen tråd. Skärp dig nazistsvin.

Här diskuterar vi topic. Män vill inte längre ha med odrägliga svenska kvinnor att göra på grund av feministisk lagstiftning och feministisk indoktrinering. Kärnfamiljen är krossad på grund av detta, och den antar jag att du gillar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in