2020-05-23, 20:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Den 13:e levde Wilma så hon hade nog sett det sms:et isf

Hon kan ju ha sovit, varit i tvättstugan.....och han hade ju alla passwords till hennes konton etc.

Hon kan ju även ha sett det men inte sagt något?

Bara spekulationer av mig. Men ett sms säger faktiskt inte till 100% vilken fysisk person som har skickat det.
Citera
2020-05-23, 20:10
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heddasmatte
Jag vet inte varför men min magkänsla är att nya bevis och/eller forensiska provsvar kommer att komma fram innan rättegångens start.
(Inte mycket svängrum i tid kvar.)
Polisen kan gginteivetvis inte fabricera bevis (typ en mobilkonversation) eller ett provsvar men kanske kan polisen rent inofficiellt önska sig vid vilken tidpunkt polisen får tillgång till ett provsvar.
Antagligen en ren önskedröm.
Kommer fler bevis under tiden så dyker det självklart upp men fabricera?
Skulle de hitta wilmas telefon tex eller någon som t använt så borrdelar ju bra.
De kan ju inte beställa tid när provsvaret ska komma 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-05-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, vad kuratorn på det där drottninggymnasiet skrev var ju att W var i konflikt med andra elever där. Men T hade ju åkt till gymnasiet och skrikit och gapat och gjort bort sig och W, tycker jag.

Ekonomisk vinning.....har man inga pengar alls, så kan även det lilla bli viktigt. W hade väl åtminståne fått studiebidrag när hon gick i gymnasiet, kanske även typ bosättningsbidrag (studier av minderårig på annan ort) och barnbidraget, sitt. Men om hon hoppade av gymnasiet så försvann ju studiebidraget och ev bosättningsbidrag, kanske även barnbidraget. T själv verkar ju inte jobba så överdrivet mycket och det är väl en skitlön att jobba timme på Hemtjänsten......

Tidigt i denna tråd framgick det att W hade satt ut en annons på någon nätsida om att hon ville ha barnvaktsjobb, och jag tror t o m att det var den 12-13 november, alltså dagarna innan hon mördades.

Så kanske kändes hon extra jobbig för T helt utan inkomster?

Ett av sms:en dagarna innan, så verkar hon vara med sin pappa och handla, kanske ett tecken på att man som förälder inte vill ge cash, men att ungen ändå ska kunna äta.....
Tishko hade jobb,han var verkligen inte ihop med Wilma pga ekonomin, visst han ville hon skulle börja arbeta,men det är inte skälet till att hon nu är död...
Citera
2020-05-23, 20:13
Medlem
[quote=johannajack|71695880]
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hur tänker du kring påföljden egentligen? 10 års fängelse är minimistraffet vid Mord. Dvs när förmildrande omständigheter föreligger och alltså INGA försvårande omständigheter finns. Det kan du väl verkligen inte säga om detta fallet???? 10 års fängelse köper jag - om man dömer för Dråp. Annars är det ju helt otänkbart...[/QUOTE det finns mycket försvårande omständigheter här. Kan tänkas det blir dråp alt vållande, då uppsåt inte kan styrkas, sen lägger man till brott mot griftefriden, hot, misshandel o lite sånt ? Så tror ja det landar nånstans där. 10-14 skrev jag. Vad tror du själv?

Jaha ok, sorry! När du sa "kraftig dom" trodde jag automatiskt på Mord...

Jag tror du måste läsa dig in på detta fallet lite bättre, för han är inte ens åtalad för Olaga hot eller Misshandel??
Citera
2020-05-23, 20:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon kan ju ha sovit, varit i tvättstugan.....och han hade ju alla passwords till hennes konton etc.

Hon kan ju även ha sett det men inte sagt något?

Bara spekulationer av mig. Men ett sms säger faktiskt inte till 100% vilken fysisk person som har skickat det.
Du tror inte att hon skulle fått svar av kompisen isf?
Om han gjorde slut, varför misshandlade han henne till döds?
Han försökte styra henne men när hon tröttnade blev han kocko (mer än vanligt)
Finns ju andra som sagt det i förhör.
Citera
2020-05-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tror aldrig han erkänner, stor sannolikhet att han bryter ihop i rätten, men orden om ett erkännande kommer inte ur hans mun ändå.. Han kan bara inte, om det så skulle funnits på film, så nej. Det är hedern. Jag tror på en kraftig dom ändå, fast kropp saknas och dödsorsaken inte kan fastställas. Tippar på 10-14 år. Jag tror han var ensam gärningsman hela vägen från början till slut. Och jag tror att han kommer ta sitt liv så fort han får chansen.

(svarar här då jag citerar/svarar mig själv annars)

Jag tror du måste läsa dig in på detta fallet lite bättre, för han är inte ens åtalad för Olaga hot eller Misshandel??
Citera
2020-05-23, 20:23
Medlem
Citat:
Han förtjänar inte att få ta sitt liv! Hoppas verkligen dem har vak på honom lång lång tid framöver!

Ja, hoppas verkligen det. Han förtjänar att sitta och ruttna i en mjukisdress från krimvården i låååång tid framöver.
Citera
2020-05-23, 20:25
Medlem
Horrorgrams avatar
Att slänga in ett huvud i en väska i sin egen lägenhet tyder på ren panik och att T inte hade en jävla aning om hur han skulle lösa allt. Dessutom med alla spår kvar i lägenheten med blodstänk osv så kommer han åka dit så det visslar om det.

Tror även åklagaren har mer bevis att framföra och kanske fler vittnen.
Citera
2020-05-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
(svarar här då jag citerar/svarar mig själv annars)

Jag mena kraftig dom med tanke på omständigheterna och bristen på vissa viktiga bevis. Jag titta på tvn häromdagen, där GW bla satt o spekulera med ngn om Ts ev påföljd, och då kom dem fram till att om han inte döms för mord /dråp, kan man lägga ihop alla dem här andra småsakerna, så skulle han få ngr år ändå. Därför ja forts spekulera på det. Är inläst på fup, men alla uppgifter hit o dit i media och olika forum gör det rörigt ibland.
Citera
2020-05-23, 20:40
Medlem
[quote=Horrorgram|71696649]Att slänga in ett huvud i en väska i sin egen lägenhet tyder på ren panik och att T inte hade en jävla aning om hur han skulle lösa allt. Dessutom med alla spår kvar i lägenheten med blodstänk osv så kommer han åka dit så det visslar om det.

Tror även åklagaren har mer bevis att framföra och kanske fler vittnen.[/QUOTE]

Till det försvarets vittnen och vad de kommer med. Inget jag varken vet eller spekulerar om.
Citera
2020-05-23, 20:45
Medlem
[quote=cactaceae|71696811]
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Att slänga in ett huvud i en väska i sin egen lägenhet tyder på ren panik och att T inte hade en jävla aning om hur han skulle lösa allt. Dessutom med alla spår kvar i lägenheten med blodstänk osv så kommer han åka dit så det visslar om det.

Tror även åklagaren har mer bevis att framföra och kanske fler vittnen.[/QUOTE]

Till det försvarets vittnen och vad de kommer med. Inget jag varken vet eller spekulerar om.
Vad menar du?
"Försvarets vittnen"?
Citera
2020-05-23, 20:48
Medlem
Citat:
Jag mena kraftig dom med tanke på omständigheterna och bristen på vissa viktiga bevis. Jag titta på tvn häromdagen, där GW bla satt o spekulera med ngn om Ts ev påföljd, och då kom dem fram till att om han inte döms för mord /dråp, kan man lägga ihop alla dem här andra småsakerna, så skulle han få ngr år ändå. Därför ja forts spekulera på det. Är inläst på fup, men alla uppgifter hit o dit i media och olika forum gör det rörigt ibland.

Jamen dom enda yrkandena som Finns är Mord (alt. Grov misshandel och Vållande till annans död) och Brott mot griftefriden. Några mer "småsaker" finns inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in