Citat:
Ursprungligen postat av
Bambambi
Han övertalade henne att sluta gymnasiet och ville ha en ”hemmafru” så nåt med ekonomi tror jag inte.
Nja, vad kuratorn på det där drottninggymnasiet skrev var ju att W var i konflikt med andra elever där. Men T hade ju åkt till gymnasiet och skrikit och gapat och gjort bort sig och W, tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aaronwanbissaka
Ni som tror att det skulle vara ett ekonomiskt motiv eller drogmotiv har nog fel.
Motivet är givetvis svartsjuka och heder främst. Sedan kan drogerna haft en bidragande effekt med paranoia. Det fanns ingen Tillit i deras relation. Tishko Blev dumpad och kunde inte hantera det. Troligtvis provocerad till den grad att han slog ihjäl henne. Det skulle vara 100% lydnad. Det återkommer hela tiden i deras samtal. Det skulle gå att spåra Wilma helst 24/7. Annars blev det liv på Tishko direkt.
Kontrollbehovet skulle alltid bli hans fall.
De var väldigt unga, det fanns ingen ekonomisk vinning i att döda Wilma.
Ekonomisk vinning.....har man inga pengar alls, så kan även det lilla bli viktigt. W hade väl åtminståne fått studiebidrag när hon gick i gymnasiet, kanske även typ bosättningsbidrag (studier av minderårig på annan ort) och barnbidraget, sitt. Men om hon hoppade av gymnasiet så försvann ju studiebidraget och ev bosättningsbidrag, kanske även barnbidraget. T själv verkar ju inte jobba så överdrivet mycket och det är väl en skitlön att jobba timme på Hemtjänsten......
Tidigt i denna tråd framgick det att W hade satt ut en annons på någon nätsida om att hon ville ha barnvaktsjobb, och jag tror t o m att det var den 12-13 november, alltså dagarna innan hon mördades.
Så kanske kändes hon extra jobbig för T helt utan inkomster?
Ett av sms:en dagarna innan, så verkar hon vara med sin pappa och handla, kanske ett tecken på att man som förälder inte vill ge cash, men att ungen ändå ska kunna äta.....