2020-05-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tror aldrig han erkänner, stor sannolikhet att han bryter ihop i rätten, men orden om ett erkännande kommer inte ur hans mun ändå.. Han kan bara inte, om det så skulle funnits på film, så nej. Det är hedern. Jag tror på en kraftig dom ändå, fast kropp saknas och dödsorsaken inte kan fastställas. Tippar på 10-14 år. Jag tror han var ensam gärningsman hela vägen från början till slut. Och jag tror att han kommer ta sitt liv så fort han får chansen.

Hur tänker du kring påföljden egentligen? 10 års fängelse är minimistraffet vid Mord. Dvs när förmildrande omständigheter föreligger och alltså INGA försvårande omständigheter finns. Det kan du väl verkligen inte säga om detta fallet???? 10 års fängelse köper jag - om man dömer för Dråp. Annars är det ju helt otänkbart...
Citera
2020-05-23, 19:15
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det handlar nog inte om utseendet i sig tror jag. Det handlar om att bryta ner henne, göra henne osäker, sänka hennes självkänsla. Varför? För att han kunde.
Och NJÖT av det! Kontroll, narcissistisk.
Citera
2020-05-23, 19:17
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Han hade väl psykat henne så att hon sminkade sig som hon trodde att han ville ha henne.
När hon efter lystes i början så talade jag med en vän om detta. Då sade hen:Är det hon som ser ut som en skyltdocka? Så på det viset var det fler som uppfattade henne. Ganska synd när man ser hur söt hon var på några foton lite tidigare tagna.
Och en skyltdocka, den styr du!
Citera
2020-05-23, 19:19
Medlem
[quote=Haaaaag|71695809]Hur tänker du kring påföljden egentligen? 10 års fängelse är minimistraffet vid Mord. Dvs när förmildrande omständigheter föreligger och alltså INGA försvårande omständigheter finns. Det kan du väl verkligen inte säga om detta fallet???? 10 års fängelse köper jag - om man dömer för Dråp. Annars är det ju helt otänkbart...[/QUOTE det finns mycket försvårande omständigheter här. Kan tänkas det blir dråp alt vållande, då uppsåt inte kan styrkas, sen lägger man till brott mot griftefriden, hot, misshandel o lite sånt ? Så tror ja det landar nånstans där. 10-14 skrev jag. Vad tror du själv?
Citera
2020-05-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
När var bråket då?

Upprepar din fråga, med lite till, bråket som ledde till det ovanligt höga kvinnoskriket och sedan plötsligt tyst?
Tänkte, om vi kommer till närheten av samma slutsats som det blir i rätten. (Om tiden ens ses relevant?)
Citera
2020-05-23, 19:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att pengarna var slut och han var trött på att försörja henne då hon inte heller jobbade. Det var nog han som sagt till henne att hon skulle ringa till sin mamma och be om pengar till tandläkaren. Från hans sida fanns nog ingen kärlek kvar. Hon var nog bara ett på häng för honom. Nu hade han retat sig tillräckligt och då blev det som det blev. Tror inte att det var svartsjuka, mest bara att han var tillräckligt trött på henne.

Jaa, om man nu ska fundera lite på hans sida också. Jag tror också att pengar kan vara en motivbild, och att T var gruvligt trött på henne. Det påstås ju att han gjorde slut gång, på gång......

Men jag undrar fortfarande om det finns fler "bevis" på att W faktiskt gjorde slut denna gång, än bara sms:et på kvällen den 13/11, till Malin (?)?. För det kan ju vara T som sms:ar där, med W:s kompis, från W:s telefon kvällen den 13/11.
Citera
2020-05-23, 19:43
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, om man nu ska fundera lite på hans sida också. Jag tror också att pengar kan vara en motivbild, och att T var gruvligt trött på henne. Det påstås ju att han gjorde slut gång, på gång......

Men jag undrar fortfarande om det finns fler "bevis" på att W faktiskt gjorde slut denna gång, än bara sms:et på kvällen den 13/11, till Malin (?)?. För det kan ju vara T som sms:ar där, med W:s kompis, från W:s telefon kvällen den 13/11.
Den 13:e levde Wilma så hon hade nog sett det sms:et isf
Citera
2020-05-23, 19:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Han övertalade henne att sluta gymnasiet och ville ha en ”hemmafru” så nåt med ekonomi tror jag inte.

Nja, vad kuratorn på det där drottninggymnasiet skrev var ju att W var i konflikt med andra elever där. Men T hade ju åkt till gymnasiet och skrikit och gapat och gjort bort sig och W, tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Ni som tror att det skulle vara ett ekonomiskt motiv eller drogmotiv har nog fel.

Motivet är givetvis svartsjuka och heder främst. Sedan kan drogerna haft en bidragande effekt med paranoia. Det fanns ingen Tillit i deras relation. Tishko Blev dumpad och kunde inte hantera det. Troligtvis provocerad till den grad att han slog ihjäl henne. Det skulle vara 100% lydnad. Det återkommer hela tiden i deras samtal. Det skulle gå att spåra Wilma helst 24/7. Annars blev det liv på Tishko direkt.

Kontrollbehovet skulle alltid bli hans fall.

De var väldigt unga, det fanns ingen ekonomisk vinning i att döda Wilma.

Ekonomisk vinning.....har man inga pengar alls, så kan även det lilla bli viktigt. W hade väl åtminståne fått studiebidrag när hon gick i gymnasiet, kanske även typ bosättningsbidrag (studier av minderårig på annan ort) och barnbidraget, sitt. Men om hon hoppade av gymnasiet så försvann ju studiebidraget och ev bosättningsbidrag, kanske även barnbidraget. T själv verkar ju inte jobba så överdrivet mycket och det är väl en skitlön att jobba timme på Hemtjänsten......

Tidigt i denna tråd framgick det att W hade satt ut en annons på någon nätsida om att hon ville ha barnvaktsjobb, och jag tror t o m att det var den 12-13 november, alltså dagarna innan hon mördades.

Så kanske kändes hon extra jobbig för T helt utan inkomster?

Ett av sms:en dagarna innan, så verkar hon vara med sin pappa och handla, kanske ett tecken på att man som förälder inte vill ge cash, men att ungen ändå ska kunna äta.....
Citera
2020-05-23, 19:53
Medlem
Jag vet inte varför men min magkänsla är att nya bevis och/eller forensiska provsvar kommer att komma fram innan rättegångens start.
(Inte mycket svängrum i tid kvar.)
Polisen kan gginteivetvis inte fabricera bevis (typ en mobilkonversation) eller ett provsvar men kanske kan polisen rent inofficiellt önska sig vid vilken tidpunkt polisen får tillgång till ett provsvar.
Antagligen en ren önskedröm.
Citera
2020-05-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förutom detta hade han totalkoll på hennes mobil och dess innehåll. Han kringskar henne från umgänge med familj och vänner. Han är fan inte klok nånstans. Och den typiske man som dödar den han varit kär i. Precis som Tova blev Wilmas öde beseglat när hon valde att göra slut med sin kille. Det kan dessa kontrollerande män inte tåla. "Får inte jag henne skall ingen ha henne".

Håller med dig till 100%, att han dessutom sparade huvudet tror jag helt enkelt är en trofé!
Totalt psyko...
Citera
2020-05-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tror aldrig han erkänner, stor sannolikhet att han bryter ihop i rätten, men orden om ett erkännande kommer inte ur hans mun ändå.. Han kan bara inte, om det så skulle funnits på film, så nej. Det är hedern. Jag tror på en kraftig dom ändå, fast kropp saknas och dödsorsaken inte kan fastställas. Tippar på 10-14 år. Jag tror han var ensam gärningsman hela vägen från början till slut. Och jag tror att han kommer ta sitt liv så fort han får chansen.

100% han kommer ta sitt liv första minuten han lämnas obevakad. Hoppas bara han är lika oduglig på det som på allt annat för han ska fanimig sitta sitt straff. Nu vet han att tvättmedel inte fungerar i alla fall.
Citera
2020-05-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongplong
100% han kommer ta sitt liv första minuten han lämnas obevakad. Hoppas bara han är lika oduglig på det som på allt annat för han ska fanimig sitta sitt straff. Nu vet han att tvättmedel inte fungerar i alla fall.
Han förtjänar inte att få ta sitt liv! Hoppas verkligen dem har vak på honom lång lång tid framöver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in