2020-05-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Den kommer nog trappas ner helt med tiden ska du se. (såvida hon inte har ngn diagnos, vilket jag inte kan se, förutom generellt ångest syndrom, som bara är en tillfällig diagnos vad jag vet, och ngt dem motiverar medicineringen med, när dem inte har ngt annat att skriva) Just nu försöker dem hålla henne i shack inför rättegången. Det är ju inte så att hon är påverkad på ngt sätt alls på den lilla dos hon får. Så fort dem får läge och så länge hon inte skadar sig själv på ngt sätt, kommer dem ta bort medicinen helt. Sverige är mesiga när det kommer till sånt här. Hälften av alla intagna i Sverige har ngn form av medicin mot ångest eller sömn svårigheter, det kan jag lova dig. Däremot skulle jag inte bli förvånad, om hon i fängelset tvingar sig till många läkarbesök för att försöka ställa nya diagnoser på sig själv, genom påläsning, och visa upp beteende därefter. Och på så vis få ny medicin. Och än en gång, förvånar mig inte om hon lyckas, vi bor i Sverige.

Precis.
Jag kan garantera att en förskriven dos benso på en missbrukare inte ger någor rus överhuvudtaget.
De flesta intagna får klara sig på teralen alt atarax, eventuellt någon imovane som insomningstablett.

Man är betydligt mer restrekriv med benzpdiazipner i slutenvård än vad man exempelvis är på en vanlig vårdcentral.
Pågrund av att flertalet har ett tidigare missbruk med just dessa preparat.
Citera
2020-05-23, 19:22
Medlem
Citat:
Den kommer nog trappas ner helt med tiden ska du se. (såvida hon inte har ngn diagnos, vilket jag inte kan se, förutom generellt ångest syndrom, som bara är en tillfällig diagnos vad jag vet, och ngt dem motiverar medicineringen med, när dem inte har ngt annat att skriva) Just nu försöker dem hålla henne i shack inför rättegången. Det är ju inte så att hon är påverkad på ngt sätt alls på den lilla dos hon får. Så fort dem får läge och så länge hon inte skadar sig själv på ngt sätt, kommer dem ta bort medicinen helt. Sverige är mesiga när det kommer till sånt här. Hälften av alla intagna i Sverige har ngn form av medicin mot ångest eller sömn svårigheter, det kan jag lova dig. Däremot skulle jag inte bli förvånad, om hon i fängelset tvingar sig till många läkarbesök för att försöka ställa nya diagnoser på sig själv, genom påläsning, och visa upp beteende därefter. Och på så vis få ny medicin. Och än en gång, förvånar mig inte om hon lyckas, vi bor i Sverige.

Sedan är det så att i vårt journalsystem så rödflaggas - > en varning finns i journalen om att patienten har missbruksproblematik, då blir det ännu svårare att få en läkare att skriva ut det.
Citera
2020-05-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Precis.
Jag kan garantera att en förskriven dos benso på en missbrukare inte ger någor rus överhuvudtaget.
De flesta intagna får klara sig på teralen alt atarax, eventuellt någon imovane som insomningstablett.

Man är betydligt mer restrekriv med benzpdiazipner i slutenvård än vad man exempelvis är på en vanlig vårdcentral.
Pågrund av att flertalet har ett tidigare missbruk med just dessa preparat.
Håller med om allt, utom att i slutenvården (i detta fall ev rättspsyk) slänger dem i folk benzo lite mer än övriga "instutioner"
Citera
2020-05-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Sedan är det så att i vårt journalsystem så rödflaggas - > en varning finns i journalen om att patienten har missbruksproblematik, då blir det ännu svårare att få en läkare att skriva ut det.
Joo detta vet jag mycket väl 😣 därför vet jag vad som väntar Rebecka. Kan inte låta bli att bli så jävla förbannad bara, att det inte flaggades från alla håll o kanter, innan dem fick tbx Esmeralda!
Citera
2020-05-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag har läst hela tråden, samtliga inlägg; ful och lvudomar tackar som frågar. På bilden från köket syns tydligt denna dörr som är vidöppen ut till trapphuset mot Skolgatans trapphus. Det är en hörnfastighet.

Hur kan jag inte se detta? Den enda bild på köket jag kan se ser man dörren öppen, men inte vad som skymtar bakom....tittar man på planlösningen jag bifogade tidigare är det ett rum/vrå till höger.

Det vi försöker komma fram till i diskussioner om pigingången är om det möjligen är ett rum där E kan ha hållits instängd.

Om det inte är i direkt anslutning till lägenheten så är det oavsett ett utrymme där Rebecka gömde sig, ett ställe ingen kände till...
Citera
2020-05-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag har läst hela tråden, samtliga inlägg; ful och lvudomar tackar som frågar. På bilden från köket syns tydligt denna dörr som är vidöppen ut till trapphuset mot Skolgatans trapphus. Det är en hörnfastighet.

Lyckas inte få upp FUP just nu, kan du bifoga bilden så att vi andra hänger med på vad du menar?
Citera
2020-05-23, 19:30
Medlem
Citat:
Va? Vart kommer denna information /uttalande ifrån? Att hon endast godkänner LVU tills hon kommer ut??
Hon godkände bara det under tiden hon var häktad. Står i omhändertagandet av S och A. Blev typ ännu mer arg när jag läste den för jag hade missat det!
Citera
2020-05-23, 19:30
Medlem
Citat:
Håller med om allt, utom att i slutenvården (i detta fall ev rättspsyk) slänger dem i folk benzo lite mer än övriga "instutioner"

Mjae, en patient blir sällan utskriven med benzo, den trappas ofta ut på avdelningen (allmänpsykistrisk avdelning, som vanligtvis har kortare inläggningar)

På den klinik jag jobbar, en av landets största rättpsykatriska kliniker är andelen med benzo på stående medicinlista minimal.
Jag har till och med kritiserat läkare pga av den bristfärdiga vården för etablerade missbrukare
Inga av våra patienter får någon substitutions-behandling ( Subutex, metadon ex) trots att de har mångårigt missbruk med sig.

Där om något har ju läkaren full översikt över en sådan behandling och de skulle gå att undvika ev handel samt minska det flöde med illegala droger som det i perioder varit..
Men ja, missbruksbehandling är ingen prio tyvärr.
Citera
2020-05-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Hur kan jag inte se detta? Den enda bild på köket jag kan se ser man dörren öppen, men inte vad som skymtar bakom....tittar man på planlösningen jag bifogade tidigare är det ett rum/vrå till höger.

Det vi försöker komma fram till i diskussioner om pigingången är om det möjligen är ett rum där E kan ha hållits instängd.

Om det inte är i direkt anslutning till lägenheten så är det oavsett ett utrymme där Rebecka gömde sig, ett ställe ingen kände till...

Kan det vara detta A menar när han säger att E någon gång fick sova i köket/skåp i köket?
Citera
2020-05-23, 19:33
Medlem
Citat:
Alla dessa inblandade myndighets personer k Norrköping, borde sitta i rätten bredvid Rebecka och ställas till svars! Dem är precis lika skyldiga som henne! Jac kräver att dem allihopa från soc - polis - läkare - dagis, ja precis alla, lämnar sina jobb med omedelbar verkan! Dem borde aldrig få jobba med ett människoliv igen!
Håller med till 100%
Har skrivit till lite diverse privata skribenter mm om varför ingen granskar detta men jag får inget svar.
Citera
2020-05-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Håller med till 100%
Har skrivit till lite diverse privata skribenter mm om varför ingen granskar detta men jag får inget svar.
Vi måste ta reda på allas identiteter, hänga ut dem i media, journalisterna hade hoppat på direkt! Kan tänka mig att detta blir ett fall för UG och Kalla fakta oxå, hoppas dem hängs ut där med! Men en rättslig påföljd och svartlistad på "den" arbetsmarknaden för all framtid, hade känts mer rättvist!
Citera
2020-05-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Kan det vara detta A menar när han säger att E någon gång fick sova i köket/skåp i köket?

Precis!

Och R och P planerar hur de ska lura Esmeralda med att ”hon ska få se frost, säg det, hon får panik om hon tror att hon ska till källaren”....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in