Citat:
Ursprungligen postat av
Dengummangickinte
Ja, och då blir jag mfl lack på att hon får sin "medicin" i häktet för att hon har fejkat sig till ett recept. Såklart ska man ha tillgång till medicinering, men det här är ju en manipulativ pundare så man kanske borde utreda mer
Den kommer nog trappas ner helt med tiden ska du se. (såvida hon inte har ngn diagnos, vilket jag inte kan se, förutom generellt ångest syndrom, som bara är en tillfällig diagnos vad jag vet, och ngt dem motiverar medicineringen med, när dem inte har ngt annat att skriva) Just nu försöker dem hålla henne i shack inför rättegången. Det är ju inte så att hon är påverkad på ngt sätt alls på den lilla dos hon får. Så fort dem får läge och så länge hon inte skadar sig själv på ngt sätt, kommer dem ta bort medicinen helt. Sverige är mesiga när det kommer till sånt här. Hälften av alla intagna i Sverige har ngn form av medicin mot ångest eller sömn svårigheter, det kan jag lova dig. Däremot skulle jag inte bli förvånad, om hon i fängelset tvingar sig till många läkarbesök för att försöka ställa nya diagnoser på sig själv, genom påläsning, och visa upp beteende därefter. Och på så vis få ny medicin. Och än en gång, förvånar mig inte om hon lyckas, vi bor i Sverige.