2020-05-23, 18:35
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Räknar kallt med tidningarna oxå, dem längtar efter att få annat att skriva om än corona! Vilken tid på måndag börjar det? Kommer du bevaka Wilmas rättegång oxå, på liknande sätt?
Börjar klockan 9 (det gör de allra flesta längre förhandlingar). Jo, jag följer Wilma-rättegången också, och kommer antagligen begära ut ljudfilerna där ifrån med.
Citera
2020-05-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Börjar klockan 9 (det gör de allra flesta längre förhandlingar). Jo, jag följer Wilma-rättegången också, och kommer antagligen begära ut ljudfilerna där ifrån med.
Låter perfekt! Hade kunnat göra jobbet själv, men är helt tappad när det kommer till det tekniska med datorer, uppladdningar osv! Så glad att ngn annan gör jobbet. Och när det närmar sig, hojtar du till om du behöver 💵, ifall filerna kostar!
Citera
2020-05-23, 18:39
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Kom till att tänka på att lägenheten är på andra våningen, är den inte? Då är det kanske inte endast denna lägenhet som har tillträde åt pigtrappan?

Nej, det är ju det vi undrar mest över, hur det var uppbyggt.
Citera
2020-05-23, 18:40
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Låter perfekt! Hade kunnat göra jobbet själv, men är helt tappad när det kommer till det tekniska med datorer, uppladdningar osv! Så glad att ngn annan gör jobbet. Och när det närmar sig, hojtar du till om du behöver 💵, ifall filerna kostar!
Förhoppningsvis drar inte kostnaden iväg så mycket, men gör den det ska jag komma ihåg att hojta. Tackar för erbjudandet!

För min del är det absolut ingen börda att begära ut och ladda upp filerna, är så van vid sånt här ändå. Har nog samtliga domstolars mailadresser sparade som kontakter i mailen till och med.
Citera
2020-05-23, 18:51
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Kom till att tänka på att lägenheten är på andra våningen, är den inte? Då är det kanske inte endast denna lägenhet som har tillträde åt pigtrappan?

I äldre hus finns alltid en s.k ”Pigingång” direkt till köket i de större våningarna. Det är inget separat utrymme, utan dörren går direkt ut till trapphuset. Ni alla kan släppa detta med denna dörr nu:—)
Citera
2020-05-23, 18:54
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
I äldre hus finns alltid en s.k ”Pigingång” direkt till köket i de större våningarna. Det är inget separat utrymme, utan dörren går direkt ut till trapphuset. Ni alla kan släppa detta med denna dörr nu:—)

Så hur kunde R gömma sig där när hon vid ett tillfälle var rädd för P? (enligt förhör)

Det känns ju som då finns det någonstans något dolt utrymme.
Citera
2020-05-23, 18:57
Medlem
Citat:
Det är en självklarhet som vemsomhelst kan se med sunda ögon utifrån! Borde inte ens komma upp till diskussion.

Ja, och då blir jag mfl lack på att hon får sin "medicin" i häktet för att hon har fejkat sig till ett recept. Såklart ska man ha tillgång till medicinering, men det här är ju en manipulativ pundare så man kanske borde utreda mer
Citera
Medlem
Citat:

Inte alltid, ibland är den avsedd bara för de finare lägenheterna. Den kan också vara ombyggd. Ofta, men inte alltid, finns en separat trappa och ingång utifrån, tjänstefolk och varubud skulle inte besudla den fina ingången. Huset ser ut att vara från den tiden när man resonerade så. Från 30-talet ungefär så var det egen ingång men samma trapphus.
Citera
Medlem
Citat:

Varför ska detta utrymme släppas?! Har du följt tråden? Uppenbarligen inte.

Om Polisen hade gjort sitt jobb och undersökt pigingången så hade vi inte behövt spekulera!
Citera
2020-05-23, 19:01
Medlem
Citat:
Finns det dokumentet i tråden? Får Rebecca uttrycka sig ang det omhändertagandet, överhuvudtaget?

Alla dokument står under CharlieR inlägg, kanske också i trådstarten!
Citera
2020-05-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Ja, och då blir jag mfl lack på att hon får sin "medicin" i häktet för att hon har fejkat sig till ett recept. Såklart ska man ha tillgång till medicinering, men det här är ju en manipulativ pundare så man kanske borde utreda mer
Den kommer nog trappas ner helt med tiden ska du se. (såvida hon inte har ngn diagnos, vilket jag inte kan se, förutom generellt ångest syndrom, som bara är en tillfällig diagnos vad jag vet, och ngt dem motiverar medicineringen med, när dem inte har ngt annat att skriva) Just nu försöker dem hålla henne i shack inför rättegången. Det är ju inte så att hon är påverkad på ngt sätt alls på den lilla dos hon får. Så fort dem får läge och så länge hon inte skadar sig själv på ngt sätt, kommer dem ta bort medicinen helt. Sverige är mesiga när det kommer till sånt här. Hälften av alla intagna i Sverige har ngn form av medicin mot ångest eller sömn svårigheter, det kan jag lova dig. Däremot skulle jag inte bli förvånad, om hon i fängelset tvingar sig till många läkarbesök för att försöka ställa nya diagnoser på sig själv, genom påläsning, och visa upp beteende därefter. Och på så vis få ny medicin. Och än en gång, förvånar mig inte om hon lyckas, vi bor i Sverige.
Citera
2020-05-23, 19:17
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Varför ska detta utrymme släppas?! Har du följt tråden? Uppenbarligen inte.

Om Polisen hade gjort sitt jobb och undersökt pigingången så hade vi inte behövt spekulera!

Jag har läst hela tråden, samtliga inlägg; ful och lvudomar tackar som frågar. På bilden från köket syns tydligt denna dörr som är vidöppen ut till trapphuset mot Skolgatans trapphus. Det är en hörnfastighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in