2020-05-23, 17:13
Medlem
tinkyminkys avatar
Här ser man ju ganska tydligt håret före och efter.
Citera
2020-05-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Men gud! Näringsbrist kan vara en bit. Elaka ryck i håret en annan. Stackars unge :-(
Citera
2020-05-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men gud! Näringsbrist kan vara en bit. Elaka ryck i håret en annan. Stackars unge :-(

Har svårt att tro att man bara tappat håret framtill om man har näringsbrist. Ser ju mer ut som om man dragit henne i håret där.
Citera
2020-05-23, 17:22
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Har svårt att tro att man bara tappat håret framtill om man har näringsbrist. Ser ju mer ut som om man dragit henne i håret där.

Man kan absolut få håravfall av t.ex järnbrist. Sedan tänker jag att psykisk stress också kan göra sitt. Men ja, vem vet...
Citera
2020-05-23, 17:24
Medlem
Citat:
Man kan absolut få håravfall av t.ex järnbrist. Sedan tänker jag att psykisk stress också kan göra sitt. Men ja, vem vet...

Ja så klart. Fast jag menar att det ser ut som om hon bara tappat håret just framtill där det är ”dragvänligt”
Citera
2020-05-23, 17:27
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Om en person där av avtändning på benzo exempelvis.
Är det av organsvikt då? Eller vad händer rent fysiologiskt?
Dödligheten under avtändningen beror på att många bensodiazepiner är kramplösande (dvs anti-epileptiska). När man slutar ta en kramplösande medicin så sänks tröskeln för krampanfall, och vid abrupt utsättning så resulterar detta i att personen får intensiva krampanfall. Ett krampanfall kan vara dödligt om det inte avbryts i rätt tid.

Effekten är starkare ju större kramplösande effekt medicinen har, till exempel Klonazepam (som dessa personer tagit) används huvudsakligen som kramplösande eftersom den är mycket potent som sådan. Alprazolam är däremot knappt kramplösande alls, och används istället huvudsakligen som ångestdämpande, och medför inte samma stora risker vid ett plötsligt utsättande. Diazepam, som också varit aktuellt, är en medelstark kramplösande och det räcker oftast med en mycket låg dos av detta (vilket Rebecka fick) för att hindra att patienten drabbas av dessa dödliga krampanfall.

Det finns andra allvarliga symtom av bensodiazepinavtändning också, men det är just kramperna som är farliga. Generellt kan man säga att avtädningen från ett preparat medför att patienten upplever motsatsen till de effekter som preparatet har - bensodiazepiner lindrar ångest och depressionssymtom, minskar psykossymtom som t.ex hallucinationer, är kramplösande och är fysiskt lugnande, så utsättningen medför kraftig ångest, risk för psykos, fysisk stress och risk för kramper; heroin är smärtlösande och ångestdämpande, och du får extrem smärta och ångest av avtändningen.
Citera
2020-05-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Eller menar du att de skulle ha en trappa till källaren i sin lägenhet? Inte alltså från trapphuset och ner?
Ah enligt undersökningen ska det finnas en källare som E varit rädd för.
Vi spekulerar om lägenheten har en "hemlig dörr" eller dörr ner till en källare med utrymme som dem har slängt ner E i för att slippa henne. Finns i sms kontakter mellan R och P.

Men det finns inga bilder i FUP om ett sånt rum så vi är lite kluvna😓
Citera
2020-05-23, 17:29
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Din teori verkar trolig. Då ska E redan ha börjat somna in (överdos) i sängen, kanske redan innan el strax efter A tittar till henne. Det förklarar att hon har blöja på sig. Föräldrarna upptäcker hon börjar få syrebrist, och därefter utbryter precis all kaos me skador på både E och R!

Jag kan vara helt fel ute nu, men borde inte blöjan satts på när hon redan var död i och med att den var tom? Tex att hon vid dödstillfället också tömde tarmen och det var anledningen till att de tog henne till badrummet och duschade och tvättade av henne? Dock fattade inte pundarna att det då var försent. P’s användning av Näsfrida för att suga ut droger ur magsäcken så att det inte skulle märkas när hon kom till sjukhuset. R är ju den smarta Och eftertänksamma som säkerligen kom på att om de ringde 112 som P ville skulle hon bli av med sina älskade S och A. Det var ju inte E värd.

Just tarmtömningen medför att P börjar tvätta mitt i natten. Pyjamasen som A vittnar om lyser med sin frånvaro i fupen. P är en känslomänniska utan impulskontroll. R raka motsatsen.
Citera
2020-05-23, 17:29
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Vet vi om rättegången kommer att hållas bakom stängda dörrar? Är det någon i tråden som annars tänker vara på plats?
Rättegången kommer inte hållas bakom stängda dörrar vad jag tror, det är osannolikt. Det gör man generellt bara med sexualbrott och i det fall att någon inblandad part har skyddad identitet. Däremot kommer delar av bevisningen presenteras bakom lyckta dörrar, exempelvis obduktionsbilder och eventuellt den del där man går igenom psykisk ohälsa hos Rebecka.

Jag kommer inte vara på plats men jag kommer begära ut ljudfilerna från vittnesmålen.
Citera
2020-05-23, 17:32
Medlem
Vad tror ni det här (https://forumfiles.com/nbg71f23of/E82584E6-8DA3-4D62-96D3-9F7189D1DD63_jpeg) är för utrymme? Ett skafferi eller ett utrymme som leder till trapphus?

Beskrivet av Rebecka S i förhör:

På fråga om Rebeca förstod vad det var för utrymme köket som åsyftades svarar hon att det finns som ett litet utrymme till höger i köket sett från ingången från hallen.
Citera
2020-05-23, 17:33
Medlem
Citat:
Usch. Började nästan gråta igen vilken skillnad. Stackars barn vad har du varit med om😭

Det stod i LVU på A och S att S visar samma tecken som E. Alltså bristande omvårdnad och vikt. Så S fick inte heller tillräckligt mat alltså..
Offrade maten till barnen för droger😪

Sen så säger hon att hon endast godkänner
LVU tills hon kommer ut för att hon inte kan ta hand om dem i fängelse. Alltså det är skrämmande. Förstår hon inte vad hon har gjort eller spelar hon bara? Det är ju helt sinnessjukt
Citera
2020-05-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Rättegången kommer inte hållas bakom stängda dörrar vad jag tror, det är osannolikt. Det gör man generellt bara med sexualbrott och i det fall att någon inblandad part har skyddad identitet. Däremot kommer delar av bevisningen presenteras bakom lyckta dörrar, exempelvis obduktionsbilder och eventuellt den del där man går igenom psykisk ohälsa hos Rebecka.

Jag kommer inte vara på plats men jag kommer begära ut ljudfilerna från vittnesmålen.

Antar att du postar dem här sen? När brukar sådana filer släppas, måste man vänta tills rättegången är över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in