Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Att P var kontrollerande och aggressiv visar sig ju redan vid den förra utredningen av den äldre sonen för ett antal år sedan. men det utesluter ju inte att R är lika skyldig till det som hänt nu. Går man på hennes första förhör där hon tycks minnas mycket mer av E´s död än senare efter det att P dött, och slår samman den kunskapen med hennes missbruk osv, så får man ändå fram en bild.
A sa i tidigare utredning att R var tvungen att passa honom på natten så han inte sov för att P ville det, han fick inte sova, utan väcktes regelbundet, samt sov iklädd plastpåsar istället för kläder. Jag tror mycket mer på A än jag tror på R och P. Helt sjukt att han fick bo med P igen. Har all sympati för A, hoppas verkligen att han får en bättre framtid och får ett bra hem.
R är en vuxen människa och har ansvar för barnen oavsett. Det spelar egentligen ingen roll hur kontrollerande P var, när det börjar gå över i psykisk misshandel av två av barnen bör hon be om hjälp eller lämna P, annars är hon medskyldig.
Det finns ett par saker som gör att jag tror att R var lika delaktig, en sak är när hon smsar vid ett tillfälle att hon inte alls blivit arg på E den dagen, som att hon alltid blir det, att "hon får panik" när S inte somnar på kvällen, hennes negativa ton när hon pratar om E, plus att hon reagerar mycket starkare på att S var drogad än att E var det.
Om det rör sig om misshandel som lett till döden så tror jag att det skett i affekt när någon av dem fått panik. Eftersom både R och P pratar om att det var P som badade E, så tror jag att det var P som stod för det ev dödliga våldet, men jag tror att R var med hela tiden innan E dog. Och jag tror att hon också hade potential att utföra fysiska bestraffningar just för att hon sa sig få panik i pressade situationer.
Absolut, det som sas o dem första förhören räknas ju, men även då frågade ju f-ledaren om hon va instruerade av Patrik vad hon skulle säga. Hade hon forts kört på den linjen, hade hon haft chansen att lägga över mer o mer på P. Han dog ju ganska tidigt i utredningen. Men dem flesta förhör gjordes efter hans död, då hon befann sig på sjukhus ett bra tag o var inte i skick att förhöras. Ja menar bara på att det har funnits halmstån för henne att greppa, för att påverka straff utgången, men dem har hon inte tagit. Patrik måste haft en otrolig makt över henne, när hon kan behandla A på det sättet. A är mkt trovärdig, jag önska bara han prata mer, för han vet mer
Men förstår det är svårt för honom. Kl 22 låg E i sängen enligt A, det är allt vi vet, och att dunstarna är mellan 00-00.30 enligt grannarna. Badat har hon ju inte gjort, men dem har tatt henne till badrummet av ngn anledning. Jag tror nästa kanske R har större del i händelsen än P, det är trots allt han som skriker ring 112. Hon verkar inte nämnvärt knäckt över hans död. Och som du säger, smsen, hur hon pratar om sitt barn. R ska hållas ansvarig för hela detta helvetet tills den dagen hon dör! Hon ska sitta i rätten, inför alla ögon o skämmas röven av sig! Hoppas hon har vak dygnet runt resten av livet, hon förtjänar inte att få ta sitt liv! Jag har inte en susning hur utgången blir i rätten. Men har en obehaglig känsla. Har du ngr tankar om vad domen kommer landa i?